gode hakkebøffer
Fra : Kirsten Marker

Dato : 11-07-07 14:18

Står aftensmaden på hakkebøffer, så køb jeres hakket oksekød 8-10% i den
nærmeste Aldi forretning istedet for jeres gængse indkøbssted, så får i
nogle dejlige hakkebøffer der bare smager som de skal og gjorde for mange
år siden.

mvh/kirsten

Fra : Hauge

Dato : 11-07-07 14:28

Hejsa

Kirsten Marker wrote:
> [...]
> den nærmeste Aldi forretning istedet for jeres gængse indkøbssted,
> så får i nogle dejlige hakkebøffer der bare smager som de skal og gjorde

Deri er vi 100% enige, har jeg gjort meget længe.

/Hauge

Fra : Max

Dato : 11-07-07 14:36

Hej Kirsten

> så får i nogle dejlige hakkebøffer der bare smager som de skal og
> gjorde for mange år siden.

Nu ved du jo ikke noget om hvordan vi andres hakkebøffer er,
så det er jo ikke sikkert at vi er utilfredse selv om vi ikke køber
kød i Aldi.

--
Mvh Max

Fra : Kirsten Marker

Dato : 11-07-07 15:17

Nej, det ved jeg ikke.

Jeg er ualmindelig glad for mad, alt for gammel, meget kræsen, været rigtig
landmanskone, været udenlands i mange år så jeg ved hvad jeg snakker og er
altid på jagt efter gode råvarer.

Vore indkøbsvaner er sikkert ikke så forskellige, vi handler de gængse
steder, og de største indkøbskæder har således de fleste kunder.

Ville blot give ovennævnte tip videre, syntes det er mærkeligt, at der ikke
er flere der handler i Aldi, (har heller ikke gjort det) har det noget med
snobberi at gøre?

Iøvrigt, kan jeg anbefale de skønneste hasselnøddekerner samme sted
fra...200 gr. for kr. 20.- ikke een eneste var harsk eller uspiselig.

mvh/kirsten

Fra : Max

Dato : 11-07-07 16:55

Hej Kirsten

> Ville blot give ovennævnte tip videre, syntes det er mærkeligt, at
> der ikke er flere der handler i Aldi, (har heller ikke gjort det)
> har det noget med snobberi at gøre?

Uha, jeg handler såmændt ofte i Aldi, Lidl, Fakta, Netto, Rema 1000
og så vidre. Har lige købt oksebøffer i Lidl, det bliver spænnende
at prøve.

Slagteren i Bilka her i byen er blevet ringe, hele butikken er faktisk
ved at bliv en kende ulækker og der mangler ofte de mest almindelige
vare. Kvickly og Føtex har derimod rimelige slagtere. Så jeg tror ikke
man generelt kan henvise til en bestemt butikskæde og sige at deres
kød er bedre end gennemsnittet, jeg tror det har noget at gøre med
den slagter der er tilknyttet den enkelte butik. Og så kan man jo også
få noget dårligt kød fra slagtere der har nok så godt et ry.

> Iøvrigt, kan jeg anbefale de skønneste hasselnøddekerner samme sted
> fra...200 gr. for kr. 20.- ikke een eneste var harsk eller uspiselig.

Jeg køber flere kilo mandler der årligt og kan kun sige det samme om dem.

--
Mvh Max

Fra : Dorthe

Dato : 11-07-07 19:06

Hvor man handler er vel mere noget med ens overbevisning om, hvor man føler
man får den kvalitet og service man ønsker. Jeg elsker special butikker
indenfor alt fødevare. Det betyder ikke, at jeg ikke mener, at andre butik
som fx. Aldi, Rema 1000 eller føtex ikke har noget godt. Det eneste to
steder jeg i min by (randers )ikke sætter mine ben af i Lidl og Kvickly,
fordi jeg synes at deres kvalitet og pris ikke hænger sammen. Det vigtigste
er vel også, at maden er en oplevelse for alle ens sanserne.

Mvh
Dorthe

Fra : nana sørensen

Dato : 11-07-07 21:32

"Kirsten Marker" <kmarker.fjerndette@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> nærmeste Aldi forretning istedet for jeres gængse indkøbssted, så får i
> nogle dejlige hakkebøffer der bare smager som de skal og gjorde for mange

Det er rigtig underligt for mig at du skriver at Aldi skulle have godt kød.
Vi købte hakket kød hos Aldi 3 gange i træk og alle tre gange smagte kødet
direkte ulækkert, havde en sær konsistens der var svær at samle og var brunt
og fælt på bagsiden. Allesammen kunne holde sig i mange dage endnu.

Fra : Hauge

Dato : 11-07-07 21:46

nana sørensen wrote:
> [...]
> gange smagte kødet direkte ulækkert, havde en sær konsistens der var
> svær at samle og var brunt og fælt på bagsiden. Allesammen kunne

Det har jeg aldrig oplevet. Huskede du at bruge det samme dag som du købte
det?
Datoen på pakken gælder _kun_ hvis temperaturen holdes under 2 grader,
hvilket også er nævnt på labelen.

/Hauge

Fra : nana sørensen

Dato : 12-07-07 02:41

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> [...]
> det?
> Datoen på pakken gælder _kun_ hvis temperaturen holdes under 2 grader,

Jeps, alle gangene samme dag som det var købt. Det havde heller ikke været
frosset eller noget, så jeg undrede mig også. Jeg er typen der kun handler
til samme dag, så det er helt sikkert at jeg brugte det samme dag. Den ene
pakke smagte endda sært i kødsovs?

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-07-07 22:10

On Wed, 11 Jul 2007 22:31:42 +0200
"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote:

> [...]
> gange smagte kødet direkte ulækkert, havde en sær konsistens der var
> svær at samle og var brunt og fælt på bagsiden. Allesammen kunne

Jeg har kun gode erfaringer med kødet fra aldi. Mere end hvad man kan
sige om mine erfainger med kødet fra
føtex/bilka/netto/superbrugsen/fakta

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Anders

Dato : 19-07-07 22:48

"Kirsten Marker" skrev:

> [...]
> nærmeste Aldi forretning istedet for jeres gængse indkøbssted, så får i
> nogle dejlige hakkebøffer der bare smager som de skal og gjorde for mange

Troede kun Aldi havde oksekød på frost.

Står der "friland" på pakken? Ellers får de ikke mig som kunde!

Mvh
Anders