Mickey Blue Eyes og Sopranos
Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 30-07-07 20:59

Fik filmen Mickey Blue Eyes af nogle af mine elever, så her forleden tog vi
os så sammen til at se den. Troede egentligt at den ville være dårlig, men
den var gangske underholdende, ikke noget særligt, men udemærket
underholdning.

Men min kone og jeg er lige nu igang med sæson 3 af Sopranos, og vi undrede
os over om det var et tilfældigt sammentræft at der var 4-5 skuespillere i
Mickey Blue Eyes, som alle spiller med i Sopranos...er det et lille sjovt
indspark eller hvordan?

mvh. BK

It's only pain, it only hurts. I'm only down on the floor, where I've been
before, and I'll be here again.

Fra : Per Hansen

Dato : 31-07-07 01:23

"Brian, Rikke og Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
mentioned this

> [...]
> skuespillere i Mickey Blue Eyes, som alle spiller med i Sopranos...er
> det et lille sjovt indspark eller hvordan?

Nogle skuespillere er ligesom "stuck" i rollen som gangster og spiller
næsten aldrig andet, men det er jo fordi de gør det perfekt

--
Per Hansen

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 31-07-07 13:26

"Per Hansen" <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>>

> Nogle skuespillere er ligesom "stuck" i rollen som gangster og spiller
> næsten aldrig andet, men det er jo fordi de gør det perfekt

Ja det var det vi først tænkte, men der dukkede bare flere og flere op fra
Sopranos, også folk jeg normalt ikke forbinder med gangster genren...fx.
hende der spiller Janice, Tony's søster, hun havde en lille rolle, og på et
tidspunkt i MBE bruger de også ordet Bada Bing, som jo er navnet på Sopranos
Stripklub, men det kan selvfølgelig sagtens være tilfældigheder, men der var
bare mange...

BK

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-07-07 14:03

Brian, Rikke og Kristian skrev:

> [...]
> Bing, som jo er navnet på Sopranos Stripklub, men det kan
> selvfølgelig sagtens være tilfældigheder, men der var bare mange...

IMDb og Wikipedia nævner det begge. Wikipedia specificerer:

Seven members of the cast of The Sopranos appeared in Mickey
Blue Eyes in the same year that The Sopranos began: Tony Sirico
(Paulie Walnuts), John Ventimiglia (Artie Bucco), Aida Turturro
(Janice Soprano), Vincent Pastore (Salvatore "Big Pussy"
Bonpensiero), Frank Pellegrino (Bureau Chief Frank Cubitoso),
Joseph R. Gannascoli (Vito Spatafore), and Tony Darrow (Larry
Barese).

Bedre forklaring end Pers kan jeg ikke finde eller finde på, andet end
at filmen er fra samme år, som Sopranos startede.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 31-07-07 16:34

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Bedre forklaring end Pers kan jeg ikke finde eller finde på, andet end at
> filmen er fra samme år, som Sopranos startede.

Ja fandt godt dette på Wikipedia men kunne ikke finde noget sted, hvor nogen
skrev om det var en tilfældighed, eller et sjovt lille stunt fra
intruktøren, eller om instruktøren af MBE har noget med instruktøren fra
Sopranos... Men om ikke andet så morede vi os meget mens vi så MBE med at
opdage alle de kendte personer fra den anden serie..

BK