Dansk film ca 1965 navn?????
Fra : Ukendt

Dato : 28-07-07 22:07

Søger en dansk film måske dansk/tysk film delvis optaget på voergaard
slot

http://www.voergaardslot.dk/index.php?pid=2

Der er tale om en krigs film optaget i ca 1965
har en ide om det måske kan være norden i flammer
men har ikke kunne finde noget om hvor den er optaget eller hvor den evt kan
skaffes
Nogen der har et bedre bud??????
http://danskfilmogtv.dk/content.php?page=movies&value=10764

Fra : Brian P

Dato : 29-07-07 14:34

On 28 Jul., 23:06, "jan larsen" <xxx> wrote:
> [...]
> har en ide om det måske kan være norden i flammer
> men har ikke kunne finde noget om hvor den er optaget eller hvor den evt kan

Norden i flammer er i det i hvert fald ikke. Det er en
kompilationsfilm bestående af autentiske optagelser fra Anden
Verdenskrig.

Skal det være en krigsfilm kunne det måske være Gøngehøvdingen (1961)
eller Dronningens vagtmester (1963). Jeg har dem ikke klart nok på
nethinden til at kunne genkende slottet.

Hvis der er tale om en dansk-tysk co-produktion kunne det måske være
en af de af Preben Phillipsens producerede Edgar Wallace-film fra
1960erne. Flere af dem foregik på engelske slotte og herresæder og
blev optaget i DK - i hvert fald interiørerne - men krigsfilm er det
ikke. http://imdb.com/name/nm0680127/

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 18:58

[...]

Det er ret sikkert ikke Gøngehøvdingen

leder efter filmen fordi jeg kender en som har været med i filmen
og som spiller tysk vagt fra 2 verdenskrig og han mener selv den blev
optaget ca 1965
og helt sikkert på voergaard slot

Fra : Brian P

Dato : 29-07-07 19:27

On 29 Jul., 19:57, "jan larsen" <xxx> wrote:

> [...]
>
> leder efter filmen fordi jeg kender en som har været med i filmen
> og som spiller tysk vagt fra 2 verdenskrig og han mener selv den blev

Ok. Af danske film der udspiller sig under besættelsen og som er
optaget omkring 1965 kan jeg kun komme i tanker om Paradis retur
(1964) og Der var engang en krig (1966). Kunne det være en af dem?

Ellers er der: Der Kom en dag (1955), Spion 503 (1958), Frihedens pris
(1960), Den sidste Vinter (1960) og Venus fra Vestø (1962).

Fra : Brian P

Dato : 03-08-07 19:32

> [...]
> har en ide om det måske kan være norden i flammer
> men har ikke kunne finde noget om hvor den er optaget eller hvor den evt kan

Har mine titler været til nogen hjælp? Flere oplysninger om
skuespillerenavne eller folk bag kameraet ville måske kunne resultere
i nogle bedre bud.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-07 21:59

Har mine titler været til nogen hjælp? Flere oplysninger om
skuespillerenavne eller folk bag kameraet ville måske kunne resultere
i nogle bedre bud.

har endnu ikke fået set på dine forslag

problemet består jo i at personen jeg kender og skulle være med i filmen
kun kan huske at de´n blev optaget i ca 1965 og at det var en krigs film af
en slags
og at han spillede en tysk soldat fra 2 verdens krig og stod vagt på broen
ved voregård slot
så jeg må jo nok se de film der er omtalt hvis de er til at skaffe

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 06-08-07 08:43

jan larsen skrev:

> [...]
> 2 verdens krig og stod vagt på broen ved voregård slot
> så jeg må jo nok se de film der er omtalt hvis de er til at skaffe

Kunne det være filmen "Nordisk Kvadrille" fra 1965?
http://ftvdb.bfi.org.uk/sift/title/297765

http://danskfilmogtv.dk/content.php?page=movies&value=10998
Heri bidrager Palle Kjærulff-Schmidt med afsnittet "Sommerkrig".

--
Herluf :·)