Hvilken thriller?
Fra : Peter Henriksen

Dato : 27-07-07 20:58

Jeg leder efter et par gode psykologiske thrillere a la Bag Facaden / What
Lies Beneath.

Dvs. ikke chok film (der var vist et par enkelte, dog) men bare virkeligt
spændende tangerende til det uhyggelige.

Gamle som nye.

Hvad kan I foreslå?

Fra : Flinkesen

Dato : 27-07-07 23:31

> Gamle som nye.
>
> Hvad kan I foreslå?

Hvad med "Kiss the girls", "Seven", "Ondskabens øjne" eller "Sea of Love"??
De er selvfølgelig alle af ældre dato, men ganske gode.

JK

Fra : Hagar

Dato : 28-07-07 13:27

> Hvad med "Kiss the girls", "Seven", "Ondskabens øjne" eller "Sea of
> Love"?? De er selvfølgelig alle af ældre dato, men ganske gode.
>
> JK

Jeg kan kun tilslutte mig dine forslag. Jeg tror dog at man er nød til at gå
til de "gamle" film for at finde nogen gode i den stil, det er som om nye
film fokusere på effekter og ikke indhold.

Hagar

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-07-07 13:44

On 27 Jul., 21:58, "Peter Henriksen" <peter.henrik...@yahoo.xxx>
wrote:
> [...]
>
> Dvs. ikke chok film (der var vist et par enkelte, dog) men bare virkeligt
> spændende tangerende til det uhyggelige.

De før forslåede + "I seng med Fjenden".

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord

Fra : Cindy

Dato : 02-08-07 09:24

"Christian B. Andresen" skrev i en meddelelse ...
On 27 Jul., 21:58, "Peter Henriksen" wrote:

> [...]
>
> Gamle som nye.
>
> Hvad kan I foreslå?

De før forslåede + "I seng med Fjenden".

Jaaah, den er virkelig en thriller i topklasse. Instruktøren af den film ved
hvad de små fine antydninger kan gøre ved stemningen, som da et par fødder i
snøresko, helt lydløst kommer til syne på den blinde dames tykke gulvtække -
aaarrghh gys . . . eller da den lede fyr for længst har begravet sin kone,
og han pludselig ser hendes vielsesring ligge på bunden af toilettet.
Ligesom i Sea of Love, bliver de små fint anbragte gys ved at dukke op.

Det er sandelig noget andet end rå og primitiv vold.

I en lidt anden boldgade - men alligevel enormt god - er "Ghost" med Whoopy
Goldberg og Patrick Swayze.

Der er en helt tredie om at leje sig ind hos en pige med en stor lejlighed,
den er også fuld af små gys, men hvad er det dog den hedder. Jeg vil prøve
at lede efter den.

Hilsen Cindy

Fra : Cindy

Dato : 02-08-07 09:34

"Cindy" skrev i en meddelelse
> [...]

Ja ja, nu fandt jeg den. "Single white female" el. "Enlig pige søger". Den
er lidt i særklasse. Det er en enlig pige, som sætter annonce i, el. er det
på nettet hun søger. Hun søger i hvert fald en anden hun kan dele sin lidt
for dyre lejlighed med.

Hun finder også en stille og rolig pige, som hun synes er den helt rigtige -
indtil det begynder at gå op for hende, at hendes lejer gemmer på en ret
dyster hemmelighed, så begynder tingene at tage en helt anden drejning.

Med Bridget Fonda og Steven Weber.

God fornøjelse.

Cindy

Fra : Robert Eriksen

Dato : 02-08-07 10:34

Cindy wrote:

> Ja ja, nu fandt jeg den. "Single white female" el. "Enlig pige søger". Den
> er lidt i særklasse. Det er en enlig pige, som sætter annonce i, el. er det
> på nettet hun søger.

Det er i avisen. Filmen er også fra '92
http://www.imdb.com/title/tt0105414/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-08-07 13:55

On 2 Aug., 10:23, "Cindy" <Engkabbel...@Wiese.dk> wrote:

> De før forslåede + "I seng med Fjenden".

Og så kommer der lige et par mere:

Hånden på Vuggen ("The Hand that Rocks the Cradle" med dejlige Rebecca
De Mornay)

Og så tror jeg Panic Room er af den genre, men har ikke set den.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-08-07 14:01

On 2 Aug., 14:55, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Og så kommer der lige et par mere:
>
> Hånden på Vuggen ("The Hand that Rocks the Cradle" med dejlige Rebecca
> De Mornay)
>
> Og så tror jeg Panic Room er af den genre, men har ikke set den.

Og så lige en tilføjelse (altid rart at skrive med en selv, så siges
man sjældent imod !!!):

Da jeg studerede Panic Room på www.imdb.com så jeg at en vis country
sanger som jeg meget godt kan lide er med, nemlig Dwight Yoakam
(http://www.imdb.com/name/nm0948267/bio) og da jeg også er glad for
Jodie Foster må jeg hellere få set Panic Room.

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-08-07 14:35

In news:1186059634.123573.262140@g4g2000hsf.googlegroups.com,
Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> typed:

> [...]
> for
> Jodie Foster må jeg hellere få set Panic Room.

Hvis du er glad for Jodie Foster, så skulle du også prøve
"Flightplan". Jeg synes selv den er ret spændende. Hvordan kan et
barn forsvinde på et fly i luften ?

http://www.imdb.com/title/tt0408790/

Jeg kan også lige tilføje "Carrie" med Sissy Spacek. Den er godt nok
fra 70'erne (1976) men ikke desto mindre en god gyser. Den er så
indspillet igen senere (2002), men jeg synes den første er god.

http://www.imdb.com/title/tt0074285/

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Stenberg

Dato : 02-08-07 17:35

On Fri, 27 Jul 2007 21:58:09 +0200, "Peter Henriksen"
<peter.henriksen@yahoo.xxx> wrote:

> [...]
>
>Dvs. ikke chok film (der var vist et par enkelte, dog) men bare virkeligt
>spændende tangerende til det uhyggelige.

Nogle hurtige bud, frit efter hukommelsen:

Jacob's Ladder
http://imdb.com/title/tt0099871/

Identity
http://imdb.com/title/tt0309698/

The Machinist
http://imdb.com/title/tt0361862/

Copycat
http://imdb.com/title/tt0112722/

Fra : Peter Henriksen

Dato : 03-08-07 15:41

> Jacob's Ladder
> [...]

Tak for alle svarene. Det var meget hjælpfuldt!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-08-07 08:45

On 2 Aug., 15:35, "Tove Krieger" <minimiv_nosp...@privat.dk> wrote:
> [...]
> fra 70'erne (1976) men ikke desto mindre en god gyser. Den er så
> indspillet igen senere (2002), men jeg synes den første er god.

Mange tak, dem vil jeg kigge efter.

Fra : Jesper

Dato : 03-08-07 20:47

> [...]

> Dvs. ikke chok film (der var vist et par enkelte, dog) men bare virkeligt
> spændende tangerende til det uhyggelige.

Red Eye
http://www.imdb.com/title/tt0421239/

Touch of Evil (Politiets blinde øje) 1958 S/H
http://www.imdb.com/Title?0052311

Tengoku to jigoku (Himmel og helvede) 1963
http://www.imdb.com/Title?0057565
--
Jesper