Periodedrama anbefalinger
Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 18:43

Som i tråden om romantiske film, søger jeg anbefalinger af film som er lig
nedenstående:

Shakespeare in Love
Pride and Prejudice
Fornuft og Følelse
Little Women
Finding Neverland
Emma
Becoming Jane

- altså både filmatiseringer af bøger, virkelige hændelser eller fiktive -
bare de minder om ovenstående:)

Malene

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 29-07-07 21:51

Malene Hald skrev:

> [...]
> Becoming Jane
>
> - altså både filmatiseringer af bøger, virkelige hændelser eller
> fiktive - bare de minder om ovenstående:)

Man kunne jo nævne James Ivorys film, i første række "Værelse med
udsigt", "Maurice", "Howards End" og "Resten af dagen".

Du kan også gå på opdagelse i BBC's ældre tv-indspilninger af for
eksempel Jane Austen, som i vidt omfang er udkommet på dvd. De ældre
udgaver er ofte mindre spektakulært udførte end de nyere, men kan være
fornøjelige alligevel.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk