jeg skal bruge en dansk titel
Fra : Thomas

Dato : 25-07-07 02:07

Jeg vil overraske min kæreste med en gave fra hendes barndom - derfor
har jeg brug for den danske titel på denne film, kan I mon hjællpe med det?:

http://en.wikipedia.org/wiki/Twelve_Months_(1980_film)

Hvis I har forslag til hvor jeg kan købe den enten på vhs eller dvd vil
jeg også blive rigtig glad.

Mvh Thomas

Fra : Peter

Dato : 25-07-07 10:47

http://www.amazon.com/Twelve-Months/dp/B0001W69D4/ref=cm_syf_dtl_txt_17/104-4607916-2326325/104-4607916-2326325

Fra : Thomas

Dato : 25-07-07 12:07

Peter skrev:

> http://www.amazon.com/Twelve-Months/dp/B0001W69D4/ref=cm_syf_dtl_txt_17/104-4607916-2326325/104-4607916-2326325
Tak for svaret, men jeg leder efter den danske version. Jeg havde godt
selv set denne.

Kender i nogle websteder der sælger ud af gamle vhs-film, og som er søgbare?

Mvh Thomas

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-07-07 21:54

Thomas skrev bl.a.:

> Tak for svaret, men jeg leder efter den danske version. Jeg havde godt
> selv set denne.

Originaltitlen er tilsyneladende "Sekai meisaku dôwa: Mori wa ikiteiru",
men véd du med bestemthed at den overhovedet har haft en dansk titel?

Hverken den japanske eller den engelske titel - eller instruktørens
navn - er med i Filmsæsonen / Dansk Filmfortegnelse 1979-92, men den kan
jo have været vist senere fx i tv. Jeg har ikke tjekket nyere årgange af
bogen.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : Thomas

Dato : 26-07-07 00:11

Jørgen Grandt skrev:

> Originaltitlen er tilsyneladende "Sekai meisaku dôwa: Mori wa ikiteiru",
> men véd du med bestemthed at den overhovedet har haft en dansk titel?

Ja - min kæreste har haft den på video som barn (før hun kunne engelsk)
- hun mener titlen er "den magiske ring" men det giver bare en masse tom
& jerry, og det kan jeg ikke bruge til noget. Jeg håbede hun huskede
titlen forkert.

Tusind tak for hjælpen.

Mvh Thomas