Dirty Rotten Scoundrels titel på dansk ??
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 24-07-07 20:04

Stod forleden dag og ville gerne leje denne komedie, men Blockbuster kan
selvfølgelig KUN søge på den danske titel og den kender jeg ikke.

De kan heller ikke søge på Michael Caine eller Steve Martin -
imponerende men sandt............ !

Hvad hedder den, så jeg kan tjekke om den står blandt favoritterne ?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Morten Steen

Dato : 24-07-07 20:06

> Hvad hedder den, så jeg kan tjekke om den står blandt favoritterne ?

Fræk Frækkere Frækkest.

Suveræn film!

Morten

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 24-07-07 20:29

Morten Steen <morten.x@film.dk> wrote:

> Fræk Frækkere Frækkest.
>
> Suveræn film!

Tak.

Nu kan jeg godt huske titlen.

Er den ude på DVD ? TP Musik har den ikke.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 24-07-07 20:34

> Tak.
>
> Nu kan jeg godt huske titlen.
>
> Er den ude på DVD ? TP Musik har den ikke.

Axel Music har den:

http://www.axelmusic.dk/productDetails/5050070006698

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 25-07-07 07:46

Morten Steen wrote:

> Fræk Frækkere Frækkest.

Ha ha, kæft der findes mange gode danske titler. Specielt 80'erne havde
mange af den slags. Utroligt at den ikke hedder noget med "Op på fars..."
øh, ét-eller-andet

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 25-07-07 10:23

> Ha ha, kæft der findes mange gode danske titler. Specielt 80'erne havde
> mange af den slags. Utroligt at den ikke hedder noget med "Op på fars..."
> øh, ét-eller-andet

Ja, eller "Planes, trains and automobiles", der kom til at hedde "Røvtur på
1. klasse". Eller "The Great Outdoors", der blev til "Ferie med bjørn på".

Med venlig hilsen

Mark

Fra : Lars Christensen

Dato : 25-07-07 10:49

On Wed, 25 Jul 2007 11:22:33 +0200, "Mark Thomas Gazel"
<markgazel@hotmail.com> wrote:

>Ja, eller "Planes, trains and automobiles", der kom til at hedde "Røvtur på
>1. klasse". Eller "The Great Outdoors", der blev til "Ferie med bjørn på".

Har hørt rygter om at det var Kim Schumacher der fandt på de danske
titler. Ved dog ikke om der er hold i rygtet.
Men en ting er dog sikkert at han var tekster på mange af de film i
80'erne.

Fra : Per Vadmand

Dato : 25-07-07 12:03

Lars Christensen wrote:

> Har hørt rygter om at det var Kim Schumacher der fandt på de danske
> titler. Ved dog ikke om der er hold i rygtet.
> Men en ting er dog sikkert at han var tekster på mange af de film i
> 80'erne.

Han var en yderst opfindsom sprogbruger, men led desværre ofte af den
opfattelse, at en oversætters job er at "forbedre" originalen. Det er det
ikke, og hans slangprægede tekstninger er tit så tidsbundne, at de er
ubrugelige i dag.

Per V.

--
CEPOS: Center for ekstraordinært prætentiøs organiseret selvtilfredshed

Fra : Carl Drud

Dato : 24-07-07 20:35

On 2007-07-24, Jesper Haaber Gylling wrote:

> Nu kan jeg godt huske titlen.
>
> Er den ude på DVD ? TP Musik har den ikke.

Laserdisken har den.

http://laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=11170222581663901

--
Carl