Amerikansk konspiratons-thriller, men hvil~
Fra : tosselasse@gmail.com

Dato : 24-07-07 09:50

Jeg så for et par år siden en film som siden har forsøgt at finde
titlen på, men uden held.

Filmen, som jeg forsøger at finde titlen på, handler om, at nogle
personer forsvinder og bliver 'udskiftet' af et andet væsen (nogle
ikkejordiske væsener) som ligner den oprindelige person, men som er
lidt mørkere i hudfarven. Jeg mindes desværre ikke nogle af navnene på
skuespillerne, men er ret sikkert på, at Lt. Castillo fra Miami Vice
(aka Edward James Olmos) er med i filmen, men jeg kan ikke på hans
liste se nogen titel der bringer mig nærmere, så der er nok tale om en
skuespiller der ligner.

En af scenerne foregår i et fantastisk rum som er en fabrik eller
sådan noget, hvor de fremmede væsener er i gang med at forberede deres
invasion.

I en af de allersidste scener ser man et af væsenerne - vistnok en
dreng - som ender med at spæne væk efter at have foldet benene ud,
nogle ben der tilsyneladende minder om noget fra et dyr hvor knæleddet
vender bagud i stedet for fremad.

Et af kendetegnene for filmen er, at nogle af personerne forsvinder
for så at dukke op igen, en feature som jo måske nærmere er med til at
vildlede, da det jo er set i mange film.

Der kunne måske være tale om filmen The uninvited n(som vist
oprindeligt er en tv-serie i flere afsnit), men når jeg læser
beskrivelsen for denne film, så synes jeg alligvel ikke at den rammer
helt.

Har du et bud på titlen, ellers kan jeg prøve at krænge hjernen ud og
beskrive nogle flere detaljer.

Mvh.
Thomas

Fra : Lasse Jensen

Dato : 24-07-07 09:51

tosselasse@gmail.com wrote:

> [...]
> dreng - som ender med at spæne væk efter at have foldet benene ud,
> nogle ben der tilsyneladende minder om noget fra et dyr hvor knæleddet

Det lyder jo lidt som The Arrival. Resten kan jeg ikke få til at passe, men
det er også længe siden jeg har set den.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : H. Bojer

Dato : 24-07-07 14:53

Lasse Jensen wrote:

> Det lyder jo lidt som The Arrival. Resten kan jeg ikke få til at passe,
> men det er også længe siden jeg har set den.

Er enig i at ovenstående lyder kraftigt som The Arrival med Charlie Sheen i
hovedrollen, som en der leder efter udenomjordiske intelligente
radiosignaler og får sit projekt nedlagt, men fortsætter ved at blive den
lokale antennemand, der opsætter paraboler i hele nabolaget, som han kobler
sammen til en stor antenne sent om natten.

http://www.imdb.com/title/tt0115571/

--
Ingen signatur her!

Fra : Davidsen

Dato : 24-07-07 11:32

<tosselasse@gmail.com> skrev i en meddelelse
Jeg så for et par år siden en film som siden har forsøgt at finde
titlen på, men uden held.

Kunne det være (nyeste udgave af) Body Snatchers?
http://www.imdb.com/title/tt0106452/

Mvh
Davidsen

Fra : Silver

Dato : 24-07-07 18:44

En af scenerne foregår i et fantastisk rum som er en fabrik eller
sådan noget, hvor de fremmede væsener er i gang med at forberede deres
invasion.

Måske blander du Independence Day sammen med The Arrival, for på et
tidspunkt i I.D flyver de 2 helte i et rumskib ud til moderskibet hvor de
netop ser alle aliens gøre klar til invasionen af jorden :). Syntes ikke
lige at huske en scene hvor Charlie Sheen ser en stak aliens gøre klar som
sådan... men ok min hukommelse er lidt rusten.

[...]

Jep, det er HELT sikkert The Arrival som Lasse og H foreslår, det er netop i
den film at drengen (som bliver venner med Charlie Sheen tidligere i filmen
og som så virker som spion for aliens) vender sine knæ bagud og så løber ud
i ørkenen til sidst i filmen.

Mvh
Silver.