Romantiske film søges
Fra : Ukendt

Dato : 23-07-07 20:38

Trods den lidt tøsede overskrift, så vil jeg lige høre om I kan anbefale
nogle gode film i den genre.
Jeg har med stor nydelse bl.a. set disse:

The Holiday
Garden State
Sideways
Little Children
Notting Hill
Four Weddings...
A season for miracles
Waiting...
The Wedding Singer
The Family Man
Serendipity
osv.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-07-07 21:37

Den 23-07-07 21.38 skrev Anne følgende:
> Trods den lidt tøsede overskrift, så vil jeg lige høre om I kan anbefale
> nogle gode film i den genre.

The Notebook
http://us.imdb.com/title/tt0332280/

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om de nye funktioner i Internet Explorer 7

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-07-07 22:06

Anne skrev:

> Trods den lidt tøsede overskrift, så vil jeg lige høre om I kan
> anbefale nogle gode film i den genre.

Before Sunrise
http://akas.imdb.com/title/tt0112471/

Love Story
http://akas.imdb.com/title/tt0066011/

Da Harry mødte Sally
http://akas.imdb.com/title/tt0098635/

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : lhs

Dato : 24-07-07 22:19

To romantiske film som jeg rent faktisk synes er fede er

som allerede nævnt

Before Sunrise
http://akas.imdb.com/title/tt0112471/

men så er der også efterfølgeren der er indspillet 10 år efter med de samme
skuespillere
before sunset
http://akas.imdb.com/title/tt0381681/

lhs

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-07-07 22:17

Hej!

Anne wrote:
> Trods den lidt tøsede overskrift, så vil jeg lige høre om I kan anbefale
> nogle gode film i den genre.

Sliding Doors (Gwyneth Paltrow)
What Women Want (Mel G )

Er sådan lige hvad en scifi fanatiker kan erindre pt.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Anders

Dato : 23-07-07 22:40

"Anne" <-> skrev i en meddelelse
> Trods den lidt tøsede overskrift, så vil jeg lige høre om I kan anbefale
> nogle gode film i den genre.
> Jeg har med stor nydelse bl.a. set disse:

Den ultimative Romantiske film må være "True Romance"!
- det er ægte romantik

-Anders

Fra : Morten Steen

Dato : 23-07-07 22:49

> Trods den lidt tøsede overskrift, så vil jeg lige høre om I kan anbefale
> nogle gode film i den genre.

Du MÅ se :

Love Actually (http://www.imdb.com/title/tt0314331/)

Keeping The Faith (http://www.imdb.com/title/tt0171433/)

Og ligeledes kan jeg varmt anbefale :

Forget Paris (http://www.imdb.com/title/tt0113097/)

Det var dem jeg lige kunne komme på.

Morten

Fra : Jesper

Dato : 23-07-07 22:59

Anne <-> wrote:

> Trods den lidt tøsede overskrift, så vil jeg lige høre om I kan anbefale
> nogle gode film i den genre.
> Jeg har med stor nydelse bl.a. set disse:

> [...]

You've Got Mail
The Classic
Love Actually
Bollywood Queen

--
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-07 00:35

Jesper wrote:
> The Classic

Hvad er det for en? Er det den her du mener:
http://www.imdb.com/title/tt0246005/

> Bollywood Queen

Jeg tror muligvis jeg har set den, men de andre har jeg i hvert fald set.
Men tak for tipsene

Anne

Fra : Jesper

Dato : 24-07-07 05:39

Anne <-> wrote:

> Hvad er det for en? Er det den her du mener:
> http://www.imdb.com/title/tt0246005/

Nej, denneher:

http://us.imdb.com/title/tt0348568/
--
Jesper

Fra : Maria de Francis

Dato : 23-07-07 23:27

"Anne" <-> skrev i en meddelelse
: Trods den lidt tøsede overskrift, så vil jeg lige høre om I kan anbefale
: nogle gode film i den genre.
: Jeg har med stor nydelse bl.a. set disse:
:
: The Holiday
: Garden State
: Sideways
: Little Children
: Notting Hill
: Four Weddings...
: A season for miracles
: Waiting...
: The Wedding Singer
: The Family Man
: Serendipity
: osv.

Pride and prejudice/dansk Stolthed og fordomme (er det vist)
Wedding date
Sleepless in Seattle
Pretty Woman
Maid in Manhatten
French Kiss
+ de allerede nævnte i de andre svar
Det er ved at være længe siden der var Valentine hvor vi støver den slags
film af ...LOL

Maria

--
Vold og terror er tegn på dyb uvidenhed
og manglende udvikling.

Fra : Lyhn

Dato : 24-07-07 01:23

Anne wrote:
> Trods den lidt tøsede overskrift, så vil jeg lige høre om I kan
> anbefale nogle gode film i den genre.
> Jeg har med stor nydelse bl.a. set disse:

Somewhere in time

http://www.imdb.com/title/tt0081534
http://www.somewhereintime.tv

Fra : Jesper

Dato : 24-07-07 19:11

"Lyhn" <@> wrote:

> Somewhere in time
>
> http://www.imdb.com/title/tt0081534
> http://www.somewhereintime.tv

Temmelig anæmisk forestilling.
--
Jesper

Fra : Lyhn

Dato : 24-07-07 21:37

Jesper wrote:
> Temmelig anæmisk forestilling.

Anæmi? spændende ord. Da jeg ikke kendte det måtte jeg slå det op. Hvis jeg
har fåstået ordet rigtigt mener du at det er en tynd kop te, at der ikke er
meget kød på benet o.s.v. o.s.v. Jeg tror at mange tøser vil synes om den,
men smag og behag

Soundtracket fra John Barry synes jeg personligt godt om.

Fra : Lyhn

Dato : 24-07-07 21:41

Der skulle selvfølgelig have stået "forstået" og ikke "fåstået"

Fra : HANS-HENRIK ELLEKÆR

Dato : 24-07-07 07:10

> [...]
> Trods den lidt tøsede overskrift, så vil jeg lige høre om I kan anbefale nogle gode film i den genre.
> Jeg har med stor nydelse bl.a. set disse:

I har alle glemt en vidunderlig klassiker med Sandra Bulloch og Bill Pullman - "Mens Du Sov"

og den ultimative Matthew Perry komedie - forøvrigt med en bedårende Neve Cambell ved sin side:
"Three to Tango" - tror ikke den fik en dansk titel.

Fra : Peter G

Dato : 24-07-07 10:50

Kabhi Kushi, Kabhie Gham (Sometimes happy, sometimes sad)
http://www.imdb.com/title/tt0248126/

--
Med venlig hilsen, Peter.

Please, do not toppost.

Fra : Davidsen

Dato : 24-07-07 11:38

"Anne" <-> skrev i en meddelelse
> Trods den lidt tøsede overskrift, så vil jeg lige høre om I kan anbefale
> nogle gode film i den genre.

Fankie and Johnny m. Pacino og Pfeiffer.
http://www.imdb.com/title/tt0101912/

Mvh
Davidsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 19:24

> Trods den lidt tøsede overskrift, så vil jeg lige høre om I kan anbefale
> nogle gode film i den genre.
> Jeg har med stor nydelse bl.a. set disse:

> [...]

Med stor fare for at nævne nogen der er blevet nævn:

Stolthed & Fordom (Keira Knightly)
Stolthed & Fordom (Colin Firth & Jennifer Ehle)
Pretty Woman (Richard Gere & Julia Roberts)
City of Angels (Nicholas Cage & Meg Ryan)
Casablanca (Humphrey Bogart & Ingrid Bergman)
Prinsessen Holder Fridag (Gregory Peck og Audrey Hepburn)
Shakespeare in Love (Joseph Fieness & Gwyneth Paltrow)
Sabrina (Harrison Ford & Julia Ormond)
Out of Sight (George Clooney & Jennifer Lopez)
Ever After (Drew Barrymore & ??)
Søvnløs i Seattle (Tom Hanks & Meg Ryan)
Vild med Martha (Joseph Fiennes og Monica Potter) <-- Overset underholdende
perle
Two Weeks Notice (Hugh GRant & Sandra Bullock)
One Fine Day (George Clooney & Michelle Pfeiffer)
High Fidelity (Iben Hjejle & John Cusack)
Fornuft & Følelse (Hugh Grant & Emma Thompson)
Bridget Jones' Diary (Colin Firth & Renée Zellweger)
A Life Less Ordinary (Ewan McGregor & Camaron Diaz)
Love & Sex (?&?)
Moulin Rouge (Ewan McGregor & Nicole Kidman)
Emma (Kate Beckinsale udgave for guds skyld ikke den med Gwyneth....!)
Sweet Home Alabama
Never Been Kissed (Drew Barrymore)
How to Lose a Guy in 10 Days

For teenagerne: