[DVD] Findes Monke's Mask med danske tekst~
Fra : Jesper Brogaard

Dato : 23-07-07 10:39

Hej gruppe.

Findes Monkey's Mask på dvd med danske tekster? Hvad er den danske titel?

http://www.dvdoo.dk/ShowItem.aspx?ID=16026

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Per Hansen

Dato : 23-07-07 15:50

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> mentioned this

> Hej gruppe.
>
> Findes Monkey's Mask på dvd med danske tekster? Hvad er den danske titel?
>
> http://www.dvdoo.dk/ShowItem.aspx?ID=16026

Desværre nej, det er en af de utallige film der aldrig er udkommet med
danske undertekster, så der må man nøjes med en import DVD af den uden
de danske tekster.
Har selv en del film stående der aldrig har fået lov til at se en dansk
release, men det må man leve med når ingen her hjemme tør at satse på dem.

--
Per Hansen

Fra : Jesper

Dato : 23-07-07 20:13

Jesper Brogaard <me@privacy.net> wrote:

> Hej gruppe.
>
> Findes Monkey's Mask på dvd med danske tekster? Hvad er den danske titel?
>
> http://www.dvdoo.dk/ShowItem.aspx?ID=16026

To ord:

LÆR ENGELSK
--
Jesper

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 24-07-07 08:22

Jesper wrote:

> To ord:
>
> LÆR ENGELSK

....men den er jo på australsk.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Robert Eriksen

Dato : 24-07-07 08:26

Jesper Brogaard wrote:

> ...men den er jo på australsk.

så lær engelsk i jylland

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 25-07-07 07:42

Robert Eriksen wrote:

> så lær engelsk i jylland

Hi hi, hver gang én i gruppen spørger efter en dvd med danske tekster bliver
han opfordret til at lære engelsk. Det kan stort set alle danskere, også
jeg. Jeg vil bare vælge den danske udgave hvis den findes. Er jo vokset op
med tekster og er egentlig glad for det.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 25-07-07 10:28

Jesper Brogaard skrev:

> [...]
> danskere, også jeg. Jeg vil bare vælge den danske udgave hvis den
> findes. Er jo vokset op med tekster og er egentlig glad for det.

Ja, det er meget pudsigt. Det er kun 4 % af danskerne, der rent faktisk
forstår hvert ord i en engelsk film. Men så længe 82 % af danskere /tror/,
at de forstår det hele, er de jo glade og tilfredse med at undvære
teksterne.

(NB: Statistikken er i bedste Usenet-ånd opfundet til lejligheden.)

--
Mvh. Peter

Fra : Per Hansen

Dato : 25-07-07 10:39

> [...]
> danskere, også jeg. Jeg vil bare vælge den danske udgave hvis den
> findes. Er jo vokset op med tekster og er egentlig glad for det.

Ikke noget under, folk er trætte af at deikke orker at yde en indsats selv
for at hitte ud af om filmene findes med danske undertekster.

Den med lær engelsk i Jylland for at forstå australsk, niiiice

--
Per Hansen

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 25-07-07 13:24

Per Hansen wrote:
> "Jesper Brogaard" <me@privacy.net> mentioned this

> Ikke noget under, folk er trætte af at deikke orker at yde en indsats
> selv for at hitte ud af om filmene findes med danske undertekster.

Jo, det er da lidt et under at folk orker at være halv-smarte og små-flabede
i stedet for bare at lade være med at svare. Ved ikke om du sigter på mig,
men jeg henviste faktisk til Dvdoo, som har den uden danske tekster. Det
kunne tyde på at den _ikke_ findes med danske tekster. Så spørger jeg så til
gruppen hér om nogen ved noget jeg ikke gør. Det er det smarte ved
nyhedsgrupper; at man kan være præcis i sine spørgsmål og i sine svar (hvis
man vil). Det kan Google og den slags ikke. I øvrigt er min emnelinie meget
præcis (bortset fra stavefejlen) så hvis man ikke gider at hjælpe er det
nemt at springe tråden over.

> Den med lær engelsk i Jylland for at forstå australsk, niiiice

He he, jo, men få fattede vist pointen da jeg skrev om det australske.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 25-07-07 13:39

Jesper Brogaard wrote:

> [...]
> slags ikke. I øvrigt er min emnelinie meget præcis (bortset fra
> stavefejlen) så hvis man ikke gider at hjælpe er det nemt at springe

Nå ja, og så ser jeg at det jo netop var dig der svarede præcist på mit
spørgsmål. Du har åbenbart selv undersøgt sagen tidligere. Tak for hjælpen.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Per Hansen

Dato : 25-07-07 16:59

> [...]

> tråden over.

> He he, jo, men få fattede vist pointen da jeg skrev om det australske.

Nøøh, jeg sigter såmen ikke efter nogen bestemt.
Man oplever bare mere og mere i alle NG'erne at folk generelt ikke har lyst
til at gøre en lille indsats selv for at finde det de søger, selv om der er
et ocean af søgemaskiner derude.

--
Per Hansen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 25-07-07 14:11

Per Hansen skrev:

> Ikke noget under, folk er trætte af at deikke orker at yde en
> indsats selv for at hitte ud af om filmene findes med danske
> undertekster.

Gruppen er (blandt andet) til for at hjælpe folk med ting, som de af
den ene eller anden grund ikke selv kan finde ud af.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 24-07-07 17:38

On Tue, 24 Jul 2007 09:21:42 +0200, "Jesper Brogaard" <me@privacy.net>
wrote:

>...men den er jo på australsk.

lær engelsk - MATE

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Jesper

Dato : 24-07-07 19:08

Jesper Brogaard <me@privacy.net> wrote:

> ...men den er jo på australsk.

Der taler de også engelsk...ganske vist er der nogle lokale udtryk du
skal lære så som:

Tinny: Dåsebajer
Esky: Køletaske
Grog: Alkohol
Icy-pole: Ispind
Kerbside quiche: Bræk
Hotel: Betyder sommetider kun pubben
Barbie: Grill
No shortage of oscar: At være velhavende

Flere udtryk her:
http://www.travel-library.com/pacific/australia/stybr-language.html
http://www.koalanet.com.au/australian-slang.html
http://www.nma.gov.au/play/aussie_english_for_the_beginner/

--
Jesper

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 25-07-07 13:36

Jesper wrote:

> [...]
> Hotel: Betyder sommetider kun pubben
> Barbie: Grill
> No shortage of oscar: At være velhavende

Tak for hjælpen, Jesper. Jeg tror sagtens jeg kan forstå og følge med i
filmen - har set adskillige engelsksprogede film uden tekst, men jeg kan nu
alligevel stadig godt li' teksterne hvis de findes

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)