GRINDHOUSE
Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-07-07 19:09

Efter at have set forårets og sommerens blockbustere var det en sand
fornøjelse, ja nærmest fryd at se Grindhouse i biografen igår.

Alle de store blockbustere har efter min mening været middelmådige og nogle
af dem direkte elendige...

Igår i Odense viste de så Grindhouse (Death Proof og Planet Terror) og det
er i situationer som den at man bliver mindet om hvorfor man i sin tid blev
så glad for at se film...

Folk som Quentin Tarantino og Robert Rodriguez gør sgu det hele lidt sjovere
og deres film behøves heldigvis ikke være pg13!

Sikke en stil de to kan levere film i - fantastisk!

Hvor var det befriende med blod, balder og bandeord.

Der er så meget positivt at sige om de 2 film at jeg slet ikke vil sige
noget - bare få dem set!
--
sniper_Nolight

Fra : Peter Heide

Dato : 19-07-07 14:23

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvor var det befriende med blod, balder og bandeord.
>
> Der er så meget positivt at sige om de 2 film at jeg slet ikke vil sige

Viste de filmen som een stor film ( som den oprindeligt var ment som)
eller som 2 adskilte ?

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-07-07 16:52

> Viste de filmen som een stor film ( som den oprindeligt var ment som)
> eller som 2 adskilte ?

De viste begge film med en lille pause imellem - men

de blev ikke vist som i USA tror jeg... efter hvad jeg kan læse mig frem til
så har vi her i europa set en længere udgave af death Proof og det er jo
sådan set godt nok.
Til gengæld er der flere falske trailers i den Grindhouse amerikanerne har
set - vi så ikke trailers fra 'Don't', 'Thanksgiving' og 'Werewolf women of
the SS' - desværre, så det var 'bare' de to enkeltstående europæiske udgaver
af de to biografversioner. Der var dog 'Machete' traileren i starten af
Planet Terror.

Death Proof mangler vist hele Lapdance sekvensen i Grindhouse US versionen
til gengæld.

Jeg ville dog SINDSSYGT gerne have set de andre trailers osse, men de kommer
jo nok på dvd. Nicolas cage som kineser, nazister og kvindelige varulve -
hvad kan der gå galt?!

Nu vil jeg helst ikke flames hvis jeg tager fejl i noget af det jeg har
skrevet, men det er nogenlunde sådan det forholder sig
--
sniper_Nolight

Fra : Peter Heide

Dato : 19-07-07 17:21

> [...]
>
> Nu vil jeg helst ikke flames hvis jeg tager fejl i noget af det jeg har
> skrevet, men det er nogenlunde sådan det forholder sig
Syntes ikke der er nogen spoiler i din beskrivelse. Kun fin info omkring
hvad vi desværre, indtil DVD ankommer, er gået glip af.

Jeg venter med at se filmene til jeg får hele svineriet med.

En god ven har fortalt mig at hvis man kan holde ud at se den i
en elendig CAM version ligger den komplette version på
nettet.

Fra : Claus Nielsen

Dato : 19-07-07 23:13

On Thu, 19 Jul 2007 18:21:00 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>En god ven har fortalt mig at hvis man kan holde ud at se den i
>en elendig CAM version ligger den komplette version på
>nettet.

Cool. Hvem har distributionsrettighederne til den version?

Claus

Fra : Peter Heide

Dato : 19-07-07 23:14

"Claus Nielsen" <cnn@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Cool. Hvem har distributionsrettighederne til den version?
>
> Claus

Folket. Går jeg ud fra.

Fra : Claus Nielsen

Dato : 19-07-07 23:18

On Fri, 20 Jul 2007 00:14:24 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>Folket. Går jeg ud fra.

Det er nok forkert "gået ud fra"... ;)

Claus

Fra : Rune Zedeler

Dato : 20-07-07 01:04

Claus Nielsen skrev:

> Cool. Hvem har distributionsrettighederne til den version?

Det er filmselskabet selv der har besluttet sig for at vi ikke må se den
rigtige grind house i europa.
(Ja, Nordisk film forsøgte at få lov til at vise Grind House rigtigt.
Det fik de afslag på)

Når filmselskabet ikke vil lade os (betale for at) se filmen så har jeg
ikke det fjerneste ondt i røven over at hente filmen på nettet.
Jeg har det i øvrigt på samme måde med R1-dvd'er der ikke er planlagt
udgivet på R2 eller kodeløst. Hvis filmselskabet ville have mig til at
betale for filmen havde de vel udgivet den i et format, der ikke var
møntet på ikke at kunne afspilles i europa.

-Rune

Fra : Peter Heide

Dato : 20-07-07 02:08

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> betale for filmen havde de vel udgivet den i et format, der ikke var
> møntet på ikke at kunne afspilles i europa.

Enig. Filmselskabet tjener jo ogå dobbelt så meget ved at dele
filmen op i to . Og selvfølgelig op i r---- med hele ideen
bag Grindhouse konceptet. Det drejer sig udelukkende om
penge penge penge for filmselskabet side.

Læste forøvrigt at den nye Harry Potter blev afbrudt midt
i forstillingen i kbh. pgra af mistanke om piratoptagelser i biffen.
Efter at have checket mistænkelig gæster fortsatte filmen.
Folk i biografen havde *klappet* og givet udtryk for sympati
med handlingen iflg. Berlingeren.

Der var ikke nogen der optog noget. Politiet var forøvrigt også
tilkaldt !

Hvis jeg havde været tilstede havde jeg øjeblikkelig bedt om
at få mine penge tilbage. Tænk at betale ca. 100 kr for at
blive mistænkliggjort og så *klappe* af det.

Biografen må have været fyldt med lalleglade tosser den dag.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-07-07 17:07

> [...]
> rigtige grind house i europa.
> (Ja, Nordisk film forsøgte at få lov til at vise Grind House rigtigt. Det

Noget med at vi europæere åbenbart er for dumme til at fatte Grindhouse
konceptet... det er virkelig osse svært at forstå at man skal se hele TO
film... og så I TRÆK!... ja, det vil vi ikke udsættes for os jævne
europæere...

Åbenbart er det heller ikke helt nemt at fatte for de yngre amerikanere, da
mange udvandrede fra biograferne da første film var slut (ifølge imdb) -
mange steder satte man folk ved dørene der så fortalte folk at en ekstra
film var på plakataen... hvor DUM kan man være?!

Personligt glæder jeg mig til DVD'erne og håber alle trailerne er med - og
en shitload af ekstramateriale jeg kan sidde og fylde mig med...

Den kritik Tarantino har fået for sin film er netop ting jeg synes der er
fede (genbrug fra egne film - og andres på en ny måde) - hele den
indforståethed (hedder det det?) er jeg VILD med og jeg sad med et smil på
læben hele vejen igennem.

Iøvrigt Peter H, filmene gjorde sig særligt godt i biffen. Den måde de med
vilje har 'slidt' filmene og viste dem i en af de mindre sale hensatte en i
en rigtig fed Grindhouse fornemmelse hvis du forstår hvad jeg mener.... Det
var lummert, det var lusket, det var blodigt

Jeg har set alle de store blockbusters sommeren over i Odenses største sal
og folk har bare rejst sig og gået efter de middelmådige film - her var den
lille sal helt fyldt og folk grinte meget og nogle gangle klappede de sgu
osse, normalt finder jeg applaus af film plat, men lige den aften var det
hele iorden. Stemningen var i top. Af alle film gjode netop Grindhouse
forestillingen sig rigtig godt i biografen, især hvis man, som jeg, er til
den slags film som Grindhouse filmene hylder (MEGET vigtigt ellers kan det
hele skuffe FÆLT!) Jeg ELSKEDE hvert et sekund og kan ikkevente til jeg skal
se dem igen... og igen. Exploitation og Zombier - what's not to like?!
--
sniper_Nolight

Fra : Peter Heide

Dato : 20-07-07 23:16

> [...]
> i en rigtig fed Grindhouse fornemmelse hvis du forstår hvad jeg mener....
> Det var lummert, det var lusket, det var blodigt

Jeg har boet i London i 70erne i en periode - Vores nærnemste nabo
var hvad der må betragtes som et Grindhouse. En faldefærdig
gammel bif der viste de værste film blandet op med tegnefilm,
dokumentarfilm.
Filmene kørte i en båndsløjfe(somregel) og blev skiftet , sådan når
indehaveren
gad, og det var ikke tit. Der var ingen kontrol overhovedet, så folk
kunne i realiteten overnatte i biffen , hvis de ikke snorkede for højt.
Jeg var ret tit gæst da jeg var helt vild med nogle af de få Disney
tegnefilm der engang imellem blev vist,blandt en bunke ragelse.
Men der var sgu altid en fed stemning i salen og nogle forfærdelig
jokes der blev fyret af mod lærredet. Nåh ja...der var også nogen
gange ,nogen der....osv osv

Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-07-07 07:32

> [...]
> Men der var sgu altid en fed stemning i salen og nogle forfærdelig
> jokes der blev fyret af mod lærredet. Nåh ja...der var også nogen

Lige netop. Grindhouse i biffen er slet ikke i nærheden, men nok det
tætteste du vil komme

Jeg er iøvrigt slet ikke misundelig på dine 70'er minder - SLET ikke! -
desværre er jeg født i 72 og var nok slet ikke blevet lukket ind

Jeg mindes dog selv en lille biograf i Vollsmose tilbage i slutningen af
70'erne og starten af 80'erne der kørte kung-fu og 'Trinity-brødrene' film i
en uendelighed og det var osse gangske specielt sammenlignet med idag...
--
sniper_Nolight

Fra : Jesper

Dato : 21-07-07 14:52

sniper_Nolight <sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

> [...]
> en uendelighed og det var osse gangske specielt sammenlignet med idag...

Jeg erindrer en masse glimrende dobbeltforestillinger i Broadway Bio,
City Bio, Københavneren ,Colosseum og Saga Teatret i begyndelsen af
'80erne med klassikere som Jernhånden i rædselsnatten, Den pukkelryggede
går amok, Afstraffelsen, Jordens sidste kannibaler, Den flyvende
giljotine, Karatekongen, Ormenes nat, Kvindefængslet i sydamerikas
jungle, Karatekommmando, Frontsoldater mod de vilde engle, Dynamitpigen
eksploderer igen, Den enarmede hævner, Deporteret af SS, Kvindetortur i
SS lejr 5
--
Jesper