Teaser for ny katastrofefilm (ser det ud t~
Fra : Silver

Dato : 11-07-07 18:46

http://www.apple.com/trailers/paramount/11808/

Kunne godt ligne en ny Godzilla agtig film, men vides endnu ikke.

FED teaser dog....

Mvh
Silver.

Fra : Thomas S

Dato : 11-07-07 19:04

On Jul 11, 7:46 pm, "Silver" <dsl46...@vip.cybercity.dk> wrote:
> http://www.apple.com/trailers/paramount/11808/
>
> Kunne godt ligne en ny Godzilla agtig film, men vides endnu ikke.
>
> FED teaser dog....

Noget navn???

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-07 19:12

> Noget navn???

Indtil videre kaldes den "Cloverfield". Den skulle være en scifi film om en
alien invasion, og den blir filmet helt igennem med håndholdte kameraer...

Fra : Silver

Dato : 11-07-07 21:09

> Indtil videre kaldes den "Cloverfield". Den skulle være en scifi film om
> en
> alien invasion, og den blir filmet helt igennem med håndholdte kameraer...

lol, så kommer CGI folkene godt nok på overarbejde mht alt den rystelse der
er i billederne, men så kan de velsagtens slække på kravene til crispy
looking cgi da det jo skal være dårligere kvalitet :).

Uanset hvad så er jeg allerede en af dem som glæder sig til næste år :).

Mvh
Silver.

Fra : Optimus Prime

Dato : 12-07-07 09:54

Hans Christian Vang skrev:
>og den blir filmet helt igennem med håndholdte kameraer...

Er jeg den eneste der ikke kan fordrage alt det håndholdte fis og
turbo-klipning?
Kan godt være det skal øge realismen og gøre oplevelsen mere intens -
for mig gør det bare at det er umuligt at følge med i og jeg ender ofte
med at sidde og vente til kameraet falder til ro igen

Har set mange nyere film hvor de mest intense scener er helt umulige
pga. ekstreme close-up filmning, klippet 150 gange i minuttet og
kameraet har sandsynligvis været fastspændt på ryggen af en syg hund på
speed imens optagelsen stod på (overdrivelse fremmer forståelsen

Undtagelsesvis fungerer det dog anvendt på særlige måder (Requiem for a
dream fx)

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 12-07-07 10:52

Optimus Prime wrote:

> Er jeg den eneste der ikke kan fordrage alt det håndholdte fis og
> turbo-klipning?

Nej, jeg hader det også. Det er en effekt - ikke noget der skal bruges en
hel film igennem. Det fungerer f.eks. vældig godt i åbningsscenen i Saving
Private Ryan, men ikke i to timer i træk.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Peter T.

Dato : 12-07-07 16:08

Optimus Prime udviste en rettidig omhu og skrev:

> Er jeg den eneste der ikke kan fordrage alt det håndholdte fis og
> turbo-klipning?

Nej. Jeg hader det også. Det var udmærket i små sekvenser, som med
Michael Salomons sekvens i The Abyss svjh.. Men i to stive timer? No way!
Var det ikke også efterfølgeren til den udmærkede serie Distrikt Hill
Street hvor de brugte håndholdt hele vejen igennem? Jeg holdte til 10
minutter... :(

--
Jeg vil hellere, jeg vil hellere... Jeg vil meget meget hellere ha' en

STAR!

Fra : Christian Andersen

Dato : 12-07-07 12:31

Officielt site: http://www.1-18-08.com/

Link fundet på: http://www.aintitcool.com/node/33261

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Brian Hansen

Dato : 15-07-07 02:15

Christian Andersen skrev i en meddelelse:

> Officielt site: http://www.1-18-08.com/

Nogen der lige kan forklare mig meningen med den side,
der ligger 2-3 billeder på et sort "bord" som man kan flytte rundt
og det sådan set det - ikke lige se andre muligheder?...
Er vi over i noget med at der kommer flere billeder til som tiden
nærmere sig d. 18/1-08, for de første gange var der kun 2
billeder og siden hen har der været 3?

Fatter nada af den side, ikke noget man ligefrem bliver klogere af.

--
M.v.h

Brian Hansen

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-07-07 19:36

> Kunne godt ligne en ny Godzilla agtig film, men vides endnu ikke.

Det sælger ikke filmen særligt godt at nævne Godzilla.

Mark

Fra : Silver

Dato : 13-07-07 17:29

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det sælger ikke filmen særligt godt at nævne Godzilla.

Jeg sagde AGTIGT.....ikke remake eller en to'er :D.....kun agtig og det er
kun i monster øjemed! ikke filmisk og skuespiller! :)

Mvh
Silver.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-07-07 18:57

On Jul 12, 10:53 am, Optimus Prime <Pr...@optimus.dk> wrote:

> Er jeg den eneste der ikke kan fordrage alt det håndholdte fis og
> turbo-klipning?

Jeg kan ikke fordrage hurtige klips, men håndholdte kameraer kan nu
ikke generer mig, jeg foretrækker langt et håndholdt kamera der
svinger rundt, frem for et stativ kamera der klipper over til et andet
fast kamera. Faktisk syntes jeg at håndholdte kamera ofte kan bruges
ret foruftigt til at lave lange klip hvor man bevarer overblikket, som
f.eks i Children of men hvor der er flere scener på 3 til 6 minutter
uden klip. Det kan naturligvis kun gøres med håndholdte kameraer.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Holst

Dato : 13-07-07 19:08

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> f.eks i Children of men hvor der er flere scener på 3 til 6 minutter
> uden klip. Det kan naturligvis kun gøres med håndholdte kameraer.

Hvorfor kan det kun gøres med håndholdte kameraer?

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 14-07-07 14:36

Lars Hoffmann skrev:

> [...]
> f.eks i Children of men hvor der er flere scener på 3 til 6 minutter
> uden klip. Det kan naturligvis kun gøres med håndholdte kameraer.

Jeg var vildt fascineret af den filmiske skildring af miljøerne i
Children of Men, både billede og lyd var enormt overvældende, så
realistisk at det næsten gjorde ondt i øjne og ører. Jeg har aldrig set
en film, hvor jeg i den grad oplevede at være til stede midt imellem de
involverede i dramaet. Jeg ville egentlig gerne se den igen, men jeg tør
næsten ikke se den på dvd, for det kan næsten kun blive en skuffelse
efter så stærk en biografoplevelse.

Jeg synes nok at den overordnede historie lader noget tilbage at ønske,
men der var så mange stærke scener og godt skuespil undervejs, at det
var det hele værd.

"Biljagten" under flugten fra gården var en af de mest nervepirrende
biljagter jeg har set, så underspillet og elegant filmet og fremstillet,
at det så tydeligt udstiller tomheden og kedsomheden i de ekstremt
overdrevne biljagter i action-film a la Terminator, Swordfish osv.

Mikkel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-07-07 11:49

On 13 jul, 20:07, Holst <newsno...@shelter.dk> wrote:

> Hvorfor kan det kun gøres med håndholdte kameraer?

Hvis man skal have flere minutter lange klip vil det da blive meget
statisk hvis kameraet ikke flytter sig rundt. Nu jeg taenker over det
kan jeg dog komme i tanke om en lang scene i Oldboy hvor kameraet ikke
er haandholdt, og i Breaking News mener jeg ogsaa det er paa stativ i
aabningsscenen.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Holst

Dato : 14-07-07 20:29

Lars Hoffmann wrote:

> Hvis man skal have flere minutter lange klip vil det da blive meget
> statisk hvis kameraet ikke flytter sig rundt.

Ja, men det var vel også derfor, man opfandt steadycam, så man undgår de
rystende billeder ved et håndholdt kamera.