The Headsman - Shadow of the sword
Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 09-07-07 21:06

Sad lige og så The Headsman, som jeg havde lånt på biblioteket (forresten et
godt sted at låne film). Filmen foregår i den MØRKE middelalder, hvor den
katolske kirke gør alt for at holde fast på magten, og glemmer hvad de burde
stå for. Filmen har en glimrende Nikolaj Coster Walday i hovedrollen, og
omend hans scene tid er kort, så ser vi en skræmmende Steven Berkoff i
rollen som leder for den spanske inkvisation. Filmen har lidt af den rå og
realistiske stemning som også Rosens Navn indeholder...og er alt i alt en
gangske god film. Den følelses meget barsk og rammende i dens totur scener,
skynder mig lige at tilføje at det ikke er pga af splat, men mere på det
psykiske niveau at filmen rammer. Filmen er en europæisk produktion og en
flot en af slagsen...

Så tag og få set den, den er bestemt ikke fantastisk, og har sine mangler.
Men den er bedre end gennemsnittet af film, og så synes jeg at vi skal
støtte at europæerne også tør give sig i kast med denne slags storfilm...

BK

PS: Nogen der har set Kaptain Alatriste???

It's only pain, it only hurts. I'm only down on the floor, where I've been
before, and I'll be here again.