De To Tårne?
Fra : /Peter

Dato : 09-07-07 08:40

I Ringenes Herre - De to tårne, ser man i Sarumans Isengard et nyt stor
tårn med Saurons øje, sv. jeg kan se er det et nyt meget større tårn end
Sarumans eget (det hvor Gandalf blev op på toppen), men når Isengard
bliver destueret, oversvømmet hvor bliver da tårnet med Sauron søje af?
Og hvorfor vogter Sauron ikke over Isengard som over Mordor?

Tager jeg fejl?

Fra : Holst

Dato : 09-07-07 08:56

/Peter wrote:

> [...]
> bliver destueret, oversvømmet hvor bliver da tårnet med Sauron søje af?
> Og hvorfor vogter Sauron ikke over Isengard som over Mordor?

Jeg har ikke bemærket noget tårn med Saurons øje i Isengard.

Har du et tidspunkt (extended edition)?

Fra : /Peter

Dato : 09-07-07 09:04

> Jeg har ikke bemærket noget tårn med Saurons øje i Isengard.

Hvor står så det andet tårn med øjet så henne?
Jeg mener den starter med at Sauron og Saruman alliere sig og Saruman
opretter et øje til
hvor jeg så mener det står i Isengard.

Fra : /Peter

Dato : 09-07-07 09:17

> Jeg har ikke bemærket noget tårn med Saurons øje i Isengard.
>
> Har du et tidspunkt (extended edition)?

Jeg har lige checket:
Ca. 7 min. inde fortæller Saruman om deres alliance og der ser det ud
som om der panores op fra hullet i Isengard oog videre op i
tårnet(formodentligt Sarumans) og her er et øje, ude i horisontet set er
stærkt lyskær, hvilket sikkert får mig til at tro det er Sauron
oprindelige øje,
men ... ?

Fra : No Humor Man

Dato : 09-07-07 11:30

/Peter wrote:
> [...]
> tårnet(formodentligt Sarumans) og her er et øje, ude i horisontet set er
> stærkt lyskær, hvilket sikkert får mig til at tro det er Sauron

Det er tårnet i Mordor man ser.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Per Vadmand

Dato : 09-07-07 11:50

No Humor Man wrote:

> Det er tårnet i Mordor man ser.

Ja, og lysskæret længere væk er vulkanen.

Per V.

--
CEPOS: Center for ekstraordinært prætentiøs organiseret selvtilfredshed

Fra : /Peter

Dato : 09-07-07 13:37

> Ja, og lysskæret længere væk er vulkanen.

Ok, mange tak begge to.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 09-07-07 10:03

"/Peter" skrev bl.a.:

> Tager jeg fejl?

Jeg ved det ikke. Men har du prøvet at kigge på den 'lille' goof-liste
her: http://www.imdb.com/title/tt0167261/goofs?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : /Peter

Dato : 09-07-07 10:39

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved det ikke. Men har du prøvet at kigge på den 'lille' goof-liste
> her: http://www.imdb.com/title/tt0167261/goofs?

Ok, mange tak, checker lige...

Fra : Jim Andersen

Dato : 10-07-07 07:57

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> Og hvorfor vogter Sauron ikke over Isengard som over Mordor?

Han har travlt med at opbygge sin hær.
Desuden er Sauron "ondskab". Han virker mest indirekte fx ved at skabe
mistro, og sætte venner mod venner osv. Det er yderst sjældent han selv er
ude at "svinge køllen".

/jim

Fra : /Peter

Dato : 10-07-07 08:45

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse

> Han har travlt med at opbygge sin hær.
> Desuden er Sauron "ondskab". Han virker mest indirekte fx ved at skabe
> mistro, og sætte venner mod venner osv. Det er yderst sjældent han
> selv er ude at "svinge køllen".

Hej Jim
Jeg mente bare at der var to tårne og dermed to øjne og det var øjet
(eller øjnenen)
han ligesom vogtede med, som man ser i slutningen Kongen vender tilbage,
hvor hans opmærksmhed
bortledes.