søger film som fremhæver femininiteten hos~
Fra : Silver

Dato : 01-07-07 21:59

Davs gruppe.

Det er lidt specielt det ønske men det jeg mener er film hvor kvinderne er
sensuelle skabninger.

Det er film hvor kvinderne er rene femme fatales i højhælede sko, rød
læbestift og vuggende/æggende gang og som bruger hele deres feministiske
repetoire for at få det de vil, jeg søger.

Der er sikkert VILDT mange gode som i har og i skal være velkommen til at
fortælle om dem.

Film som måske har åbnet ens øjne til de dejlige skabninger af det andet køn
osv osv.

Genre er mig ligemeget bare mit kriterie er opfyldt, dog kan jeg forestille
mig at de fleste vil omhandle thrillere eller dramaer, men det er fint med
mig :).

4 eksempler jeg allerede har i samlingen:

- Malena med Monica Belluci (generelt de fleste film med den skønhed!)
- The Last Seduction I med Linda Fiorentino.
- The Last Seduction II med Joan Severance.
- Secretary med Maggie Gyllenhaal.

Det giver vist et godt fingerpeg.

Håber i kan hjælpe mig her.

Mvh
Silver.

Fra : H. Bojer

Dato : 02-07-07 08:35

Silver wrote:

> Det er film hvor kvinderne er rene femme fatales i højhælede sko, rød
> læbestift og vuggende/æggende gang og som bruger hele deres feministiske
> repetoire for at få det de vil, jeg søger.

Lolita - kun en ung pige, men alle de andre karakteristika er der
Basic Instinc - Sharon Stone i nok sin mest kendte rolle
Den sorte Enke (Black Widow) - Theresa Russell forfører millionærer

Dog er der mange film med en enkelt scene med netop dette tema.

> Film som måske har åbnet ens øjne til de dejlige skabninger af det andet
> køn osv osv.

Nu synes jeg ikke, at det hænger sammen med dit oprindelige ønske. En femme
fatale (på dansk "fatal kvinde") er ikke en dejlig skabning.
--
Ingen signatur her!

Fra : Silver

Dato : 02-07-07 19:26

[...]

Crap.....jeg skulle vist have listet alle de film som jeg har indtil videre
for de 2 af dem du nævner er med, ikke lolita, jeg er ude efter
erh....hmm....halv-modne til modne kvinders skuespil og fremtoning :D.

Og ja, det kan netop bare være en enkelt scene i en film som man husker hvor
en kvinde stjæler hele billedet, hvor hun oser seksualitet og
frækhed.....det er jo det sjove ved det, og hvis i har emner til det så bare
sig frem.

Mvh

Silver.

Fra : H. Bojer

Dato : 03-07-07 07:10

Silver wrote:

> [...]
> hvor en kvinde stjæler hele billedet, hvor hun oser seksualitet og
> frækhed.....det er jo det sjove ved det, og hvis i har emner til det så

Nu træder jeg et skridt til siden og vil nævne serien Ally, hvor Lucy Liu er
sådan en kvinde i rigtig mange afsnit.

Og så et skridt i en lidt anden retning, har vi Jamie Lee Curtis i True
Lies, hvor hun halvkikset skal spille escortpige for sin mand uden at vide
det. En af mine ynglingsscener.

Burde kunne huske en masse andre ...
--
Ingen signatur her!

Fra : Silver

Dato : 03-07-07 18:43

[...]

Jep JLC i true lies, både hvor hun skifter "tøjet" og så hendes fremtoning i
hotelværelset :), takker!.

Sjovt nok var det Portia de Rossi som var den kvinde jeg fokuserede mest på
i den serie når jeg faldt over afsnit på tv. :)

Takker for jeres input :)

Mvh
Silver.

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-07-07 17:53
Fra : Silver

Dato : 03-07-07 18:41

> Belle de jour
> http://www.imdb.com/title/tt0061395/

OJ OJ OJ jeg takker mange gange!, den har jeg slet ikke set!. mmmmm
Catherine Deneuve...... :D

Mvh
Silver.

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 03-07-07 18:52

Silver wrote:

> OJ OJ OJ jeg takker mange gange!, den har jeg slet ikke set!. mmmmm
> Catherine Deneuve...... :D

Jaja, den har sikkert været vovet dengang, men virker lidt tam i dag.
Det er åbenbart en smagssag om Catherine Deneuve er særligt feminin, jeg
synes det ikke. I denne film virker hun lige til indlæggelse på den
lukkede.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Per Hansen

Dato : 02-07-07 10:55

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> mentioned this

> [...]
> - The Last Seduction I med Linda Fiorentino.
> - The Last Seduction II med Joan Severance.

Øhm, Femme Fatale er ikke just fremhævelse af feminitet.
En Femme Fatale er en kvinde der kun er ude på en ting: Misbrug af mænd.
De finder sig en mand der har røven fuld af penge, forfører dem, pumper
dem tøre for penge for tilsidst at smide dem væk som et stykke affald.
I nogle tilfælde begår de ligefrem mord for at slippe af med manden
og nedgraderes der fra Femme Fatale til en såkaldt Black Widdow.
En Femme Fatale nedværdiger faktisk feminitet.

Men vil du se en film hvor en kvinde fandme er en kvinde, så skal du
prøve at se klassikeren Gilda med Rita Hayworth fra 1946.
Gilda er 100% kvinde og forstår at bruge hendes feminitet til at
tryllebinde alle mænd der er omkring hende næsten uden at røre en finger.
Hun behøver bare at se på en mand og han er allerede fortabt i hende.

--
Per Hansen

Fra : Silver

Dato : 02-07-07 13:39

> Øhm, Femme Fatale er ikke just fremhævelse af feminitet.

Nej ok, det forstår jeg, og måske skulle jeg have formuleret mig anderledes.
So here it goes.

Søger film hvor kvinder udnytter sin seksualitet. :).

Mvh
Silver.

PS gilda er skam i hus :), og hun stjal jo billedet hver gang hun var på!.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-07-07 13:39

"Silver" skrev bl.a.:

> Det er lidt specielt det ønske men det jeg mener er film hvor
> kvinderne er sensuelle skabninger.

Uha! Pas på, en vis Per (uden efternavn og underskrift) ikke også vil
sende dig over i noget han kalder "et porno forum", hohoho!

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- som altid kun udtaler sig på egne vegne. Det' nok også mere end nok.

Fra : Silver

Dato : 02-07-07 19:23

> Uha! Pas på, en vis Per (uden efternavn og underskrift) ikke også vil
> sende dig over i noget han kalder "et porno forum", hohoho!

Så kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan han vil klassificere The
Graduate hvis han mente jeg skulle derover mht mit indlæg :). Hardcore -
Perverse porno?.

Btw så ER den film også i samlingen hehe.

Mvh
Silver.

Fra : Max

Dato : 02-07-07 19:38

Hej Silver

> Det er lidt specielt det ønske men det jeg mener er film hvor
> kvinderne er sensuelle skabninger.

Har du checket film med Sophia Loren ?

--
Mvh Max

Fra : Silver

Dato : 03-07-07 18:45

> Har du checket film med Sophia Loren ?

Ja lidt, da hun helt sikkert hører under den eller de kategorier jeg søger,
men har du en favorit da?.

Mvh
Silver.

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-07-07 23:40

Silver wrote:

> Ja lidt, da hun helt sikkert hører under den eller de kategorier jeg
> søger, men har du en favorit da?.

Hvad er det nu for en film med hende og Mastroianni, hvor de begge er kommet
lidt op i årene, og de endelig efter mange genvordigheder skal i seng
sammen, og hun opfører en forførende strip for ham - og så er han faldet i
søvn?

Per V.

--
CEPOS: Center for ekstraordinært prætentiøs organiseret selvtilfredshed

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 05-07-07 06:10

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> declared in:
468ad04f$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk :

> [...]
> kommet lidt op i årene, og de endelig efter mange genvordigheder skal
> i seng sammen, og hun opfører en forførende strip for ham - og så er

Prêt-à-Porter

/ Ostenfeldtsvej 8c II tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved - Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-07-07 08:33

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> Prêt-à-Porter

Tak. Den har jeg liggende på video et sted. Den må jeg snart se igen.

Per V.

--
CEPOS: Center for ekstraordinært prætentiøs organiseret selvtilfredshed

Fra : Max

Dato : 05-07-07 16:11

Hej Silver

> Ja lidt, da hun helt sikkert hører under den eller de kategorier jeg
> søger, men har du en favorit da?.

Egentlig ikke, hun er en af de flotteste kvinder der har betrådt jorden,
men nogen særlig skuespiller syntes jeg nu ikke hun er. Men jeg
husker noget med hende og en rismark i norditalien.

--
Mvh Max

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 05-07-07 16:49

Max skrev bl.a.:

> Egentlig ikke, hun er en af de flotteste kvinder der har betrådt
> jorden,

Hun?

> jeg husker noget med hende og en rismark i norditalien.

Nåh, du mener "Rispigen" (Riso amaro) med den sensuelle Silvana Mangano?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.hamigen.dk