Gyserfilm de sidste 5 år
Fra : Barney Gumble

Dato : 29-06-07 21:28

Kan I anbefale nogle gode gode gysere fra de sidste 5 år?

Alle kroge af genren er velkomne...

BG

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-06-07 21:39

Hej!

Barney Gumble wrote:

> Kan I anbefale nogle gode gode gysere fra de sidste 5 år?

Sluk lyset, tænd projektoren, skru godt op for surroundanlægget og sæt "The
Descent" på.

Dét virker :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : nana sørensen

Dato : 29-06-07 22:00

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
> Hej!

> Sluk lyset, tænd projektoren, skru godt op for surroundanlægget og sæt
> [...]

Jeg vil også lige anbefale The descent. Dælens, den er creepy. På alle
måder.

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-07 11:02

> Sluk lyset, tænd projektoren, skru godt op for surroundanlægget og sæt
> "The Descent" på.

Den kan købes her http://www.dvdoo.dk/ShowItem.aspx?ID=35753 til en lille
50'er, har selv bestilt den.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 30-06-07 18:11

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
> Hej!

> Sluk lyset, tænd projektoren, skru godt op for surroundanlægget og sæt
> "The Descent" på.
>
> Dét virker :)

ENIG! Der er kun 2 gyser film der har skræmt mig extremt meget de sidste
mange år.

The Descent og Shutter (thailand). Se det er sku uhyggeligt.. alt andet
sidder jeg og gaber til..

Mvh. Martin

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-06-07 21:46

Barney Gumble wrote:
> Kan I anbefale nogle gode gode gysere fra de sidste 5 år?
>
> Alle kroge af genren er velkomne...

Nu er jeg ikke særligt begejstertet for gysere, en syntes at
Gothika er rigtig god.
http://www.imdb.com/title/tt0348836/

mvh
Henning

Fra : Kim2000

Dato : 29-06-07 23:06

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Kan I anbefale nogle gode gode gysere fra de sidste 5 år?
>
> Alle kroge af genren er velkomne...

Creep, Descent og Resident Evil filmene, for slet ikke at tale om Dawn of
the dead.

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-07 11:13

> Kan I anbefale nogle gode gode gysere fra de sidste 5 år?

House of wax (Paris Hilton) er ikke så tosset syntes jeg.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Brian P

Dato : 30-06-07 11:15

On 29 Jun., 22:27, Barney Gumble <n...@nospam.com> wrote:
> Kan I anbefale nogle gode gode gysere fra de sidste 5 år?
>
> Alle kroge af genren er velkomne...
>
> BG

Nogle er bedre end andre, men de fleste er over middel, de asiatiske
bedst:

Phone (2002)
Chakushin ari: One Missed Called (2003)
Ju-on: The Grudge (2003)
A Tale of two Sisters (2003)
Identity (2003)
Honogurai mizu no soko kara: Dark Water (2003)
The Eye/Gin gwai (2002) og The Eye/Gin gwai 2 (2004)
Saam gaang yi: Three extremes (2004)
The Machinist (2004)
Yougen: Premonition (2004)
Saw (2004) og Saw 2 (2005)
Dawn of trhe Dead (2004) og Land of the Dead (2005)
The Jacket (2005)
Cello (2005)
Rinne: Reincarnation (2005)
The Skeleton Key (2005)
The Exorcism og Emily Rose (2005)
The Descent (2005)

Fra : Anders

Dato : 30-06-07 12:22

Kan du/I sige hvilke af de andre der minder om :

"Dark Water" og "The Skeleton Key" fordi de 2 kunne jeg rigtig godt lide.
- Det billed-mæssige og stemningen faldt lige i min smag...

På forhånd tak!

Mvh,
Anders

Fra : ML-78

Dato : 30-06-07 19:12

Brian P skrev:

> Honogurai mizu no soko kara: Dark Water (2003)

Stadig den bedste jeg har set inden for den nævnte periode.

> Saam gaang yi: Three extremes (2004)

Dens forgænger "Saam gaang" (Three) foretrækker jeg faktisk. Den er fra
2002 og falder ligeledes inden for tidsrammen.

> Rinne: Reincarnation (2005)

Kan du sige noget mere om den? Det er den tredje film i den japanske
gyserserie (uden dog at filmene har noget med hinanden at gøre), som
også indbefatter "Kansen" (Infection) og "Yogen" (Premonition), som jeg
begge syntes godt om.

ML-78

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 01-07-07 09:59

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Kan I anbefale nogle gode gode gysere fra de sidste 5 år?
>
> Alle kroge af genren er velkomne...

Som flere andre vil jeg anbefale "The Descent" skide uhyggelig, dog lidt en
skod historie, men ser man den for gyset, så er den altså noget af det
"bedste" jeg har set

"A tale of two sisters" synes jeg også var meget spooky, og en rigtig god
historie... se den!!!

Så synes jeg altså også at "Silent Hill" gjorde et ret stort indtryk på
mig...

BK

Fra : Jesper

Dato : 01-07-07 15:46

Barney Gumble <nope@nospam.com> wrote:

> Kan I anbefale nogle gode gode gysere fra de sidste 5 år?
>
> Alle kroge af genren er velkomne...
>

> BG

The Cave
Dagon
King of the Antss
Wrong Turn
Pan's Labyrinth
Into the Mirror
Constantine
--
Jesper

Fra : Jesper Laursen

Dato : 04-07-07 06:59

> The Cave
> Dagon
> King of the Antss
> Wrong Turn
> Pan's Labyrinth
> Into the Mirror
> Constantine
> --
> Jesper

Jeg kan klart tilslutte mig Wrong Turn. Den har et "touch" af
spændingen/følelsen af forfølgelse hele tiden. Man har ikke ro i mange
minutter, mens man ser filmen.!

Fra : V. D. Hansen.

Dato : 01-07-07 20:37

Prøve Rest stop den er virkelig klam.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-07-07 19:54

> Alle kroge af genren er velkomne...

Slither - så får du et godt grin samtidig
--
sniper_Nolight

Fra : Brian P

Dato : 04-07-07 22:20

On Jun 30, 8:11 pm, "ML-78" <nneew...@DELETETHISkabelmail.dk> wrote:

> Stadig den bedste jeg har set inden for den nævnte periode.

Jeg mener omtrent det samme.

> Dens forgænger "Saam gaang" (Three) foretrækker jeg faktisk. Den er fra
> 2002 og falder ligeledes inden for tidsrammen.

Har jeg ikke set, men vil prøve at indhente!

> [...]
> gyserserie (uden dog at filmene har noget med hinanden at gøre), som
> også indbefatter "Kansen" (Infection) og "Yogen" (Premonition), som jeg

Kansen og Yogen har jeg ikke set. Men Rinne er en ganske effektiv
gyser om - surprise - reinkarnation. Handler om en skuespillerinde,
der husker de virkelige begivenheder, der ligger til grund for en
filmatisering, hun medvirker i 30 år senere. En slags blanding af
Peeping Tom og Audrey Rose. Mindre forudsigelig end det senese danske
forsøg i genren, Cecilie. Værd at se, men ikke noget mesterværk.

Fra : Brian P

Dato : 04-07-07 22:25

On Jul 4, 7:58 am, "Jesper Laursen" <jesper.laursen@_FJERN_it.dk>
wrote:
> Jeg kan klart tilslutte mig Wrong Turn. Den har et "touch" af
> spændingen/følelsen af forfølgelse hele tiden. Man har ikke ro i mange
> minutter, mens man ser filmen.!

Ja. Wrong Turn er udmærket og ganske effektiv, hvis du er til slasher-
film meets hillbilly-indavls-urban-legend-formlen. I samme genre er
der fx "2001 maniacs".

Fra : Jesper

Dato : 04-07-07 22:55

Brian P <kanal@klog.dk> wrote:

> Ja. Wrong Turn er udmærket og ganske effektiv, hvis du er til slasher-
> film meets hillbilly-indavls-urban-legend-formlen. I samme genre er
> der fx "2001 maniacs".

2001 Maniacs er mere over i spoof/comedy genren. Wrong Turn er en flot
og effektiv horrorfilm og der er ikke meget at grine af.
--
Jesper

Fra : Brian P

Dato : 04-07-07 22:27

On Jul 4, 8:54 pm, "sniper_Nolight" <sniper_noli...@hotmail.com>
wrote:

> Slither - så får du et godt grin samtidig

Så sjov (eller uhyggelig) er den vel heller ikke?

Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-07-07 18:06

Så sjov (eller uhyggelig) er den vel heller ikke?

Uhyggelig er den nok ikke, men splat er der og jeg synes den var ganske
morsom - jeg så den i selskab med en god ven og vi morede os lystigt. Jeg
ville ikke vise mine børn den som en komediefilm i hvert fald Den er
bestemt seværdig.
--
sniper_Nolight

Fra : Brian P

Dato : 04-07-07 23:17

On 4 Jul., 23:54, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> 2001 Maniacs er mere over i spoof/comedy genren. Wrong Turn er en flot
> og effektiv horrorfilm og der er ikke meget at grine af

....med mindre, man sidder og tæller klicheer. Men du har ret i at den
er mindre selvbevidst end 2001, og derfor måske mere pastiche end
spoof