Bedrag (nul spolier ) Premiere fredag 29/6
Fra : Peter Heide

Dato : 28-06-07 02:10

Får premiere i morgen. http://www.imdb.com/title/tt0401997/

Fin film hvis man er til spion/agent-genren. Ikke nogen Smiley/John le Carre
hèr. det er den *alt* for tydelig til.

Handler om "mesterspionen" Robert Hanssen der solgte oplysninger
til USSR (ikke af politiske grunde men for usle penges skyld) og hans
simple metoder og afsløring ( i filmen)

Man får sig en god griner undervejs. For CIA må være snotdumme
hvis de skal sætte 50 mand på opgaven for at afsløre en mand der
i den grad ligefrem reklamere med spionbranchen kendeste metoder:
Hér taler vi ikke om en lille diskret kridtstreg på et vejskilt, for at gøre
opmærksom på at nyt materiale kan hentes. MEN en ordentlig
motherfucker af en streg osv.

Nuvel. Filmen har selvfølgelig ikke meget med de virkelig begivenheder
at gøre, som den ellers bekendtgøre i starten, men fungerer
fint nok som en omgang uforpligtende spion-underholdning
når man holder en pause i spioneringen ( med kikkert) af
de nye beboere overfor. JA. Jeg har brækket mit ben, så
hvad fanden skal jeg ellers få tiden til at gå med ?

Jeg giver den 4 Philby's ud af 6

Oh. Jeg glemte at skrive at Chris Cooper har IKKE sin
livs rolle i denne film. Den køre pr. rutine.

Fra : Morten Steen

Dato : 28-06-07 07:37

> Jeg giver den 4 Philby's ud af 6

Arh, nu er du lidt hård! ;) Jeg gav den 5 af 6 i mit indlæg den 6.3. :) Men
fedt den kommer i de danske biografer. Det havde jeg ikke forventet.

Morten

Fra : Peter Heide

Dato : 28-06-07 19:38

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse

> Arh, nu er du lidt hård! ;) Jeg gav den 5 af 6 i mit indlæg den 6.3. :)
> Men fedt den kommer i de danske biografer. Det havde jeg ikke forventet.

Kan godt huske din anmeldelse efter dit USA besøg.

Lad os få flere af den slags.