[DVD] HD-DVD ?
Fra : Per

Dato : 26-06-07 14:34

Kræver en HD-DVD et HD-TV for at få et normalt billede eller kan man godt
afspille en HD-DVD på en alm. DVD-afspiller/TV og få en normal DVD
billedkvalitet ?

Jeg spørger fordi jeg gerne vil købe "Flags of our father" der bla. fåes i
HD-DVD, men jeg har ikke et HD-TV og har først planer om at anskaffe ét om
et års tid eller to.

Hilsen Per

Fra : No Humor Man

Dato : 26-06-07 15:04

Per wrote:
> [...]
> HD-DVD, men jeg har ikke et HD-TV og har først planer om at anskaffe ét om

Tror ikke du kan afspille en HD-DVD på en alm afspiller, da det vist
kræver noget specielt teknik for at køre den, iirc., men der skulle vist
ikke være noget problem med at se den på et alm tv.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Zeki

Dato : 26-06-07 15:05

"Per" <invalid@nospam> skrev i en meddelelse
> Kræver en HD-DVD et HD-TV for at få et normalt billede eller kan man godt
> afspille en HD-DVD på en alm. DVD-afspiller/TV og få en normal DVD
> billedkvalitet ?

Du kan ikke afspille en HD-DVD i en DVD afspiller, men du kan godt afspille
en DVD i en HD-DVD afspiller da den er bagudkompatibel.

Dit TV skal være "HD Ready" for at du kan få gavn af de ekstra pixels
billedet giver i forhold til DVD. HD-DVD er i 1080p. De fleste fladskærme
der bliver solgt er dog enten i 720p eller 768p, så her vil det stadig være
en forbedring ift DVD, men slet ikke som hvis du ser en HD-DVD på et 1080p
TV eller projektor.

Håber det gav mening

Fra : Per

Dato : 26-06-07 16:14

Ok, tak for jeres svar.

Hilsen Per

Fra : Jesper

Dato : 11-08-07 04:19

"Per" <invalid@nospam> wrote:

> [...]
> HD-DVD, men jeg har ikke et HD-TV og har først planer om at anskaffe ét om

Du skal som minimum have:
1. En HD-DVD afspiller
2. Et HD-Ready TV

eller

1. Et HD-DVD drev i din computer, eller et eksternt drev
2. Et skærmkort der understøtter HDCP
3. En HD-Ready skærm forbundet med skærmkortet med DVI/HDMI
4. Et program installeret der understøtter afspilning af HD-DVD, f.eks.
Power DVD.

eller

1. Et HD-DVD drev i din computer, eler et eksternt drev
2. Programmet Any HD DVD
3. Et hvilketsomhelst program der kan afspille HD-DVD
4. En hvilkensomhelst skærm
--
Jesper