Paris - hvad hedder "ALDI" dér?
Fra : Martin Filtenborg

Dato : 14-07-07 20:08

Hvis man skal købe dagligvarer i Paris, hvad hedder så det franske
modstykke til ALDI, fakta og/eller Netto?

MVH/Martin

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 14-07-07 21:04

"Martin Filtenborg" <martin@martinfiltenborg.dk> wrote in message
> Hvis man skal købe dagligvarer i Paris, hvad hedder så det franske
> modstykke til ALDI, fakta og/eller Netto?

Det hedder såmænd Aldi........

http://www.aldi.fr/index_f.htm

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jens G

Dato : 14-07-07 21:12

On Sat, 14 Jul 2007 22:03:54 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>"Martin Filtenborg" <martin@martinfiltenborg.dk> wrote in message
>>

>Det hedder såmænd Aldi........
>
>http://www.aldi.fr/index_f.htm

Men der er vist ingen Aldi i selve Paris.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Jens G

Dato : 14-07-07 21:06

On Sat, 14 Jul 2007 21:08:24 +0200, Martin Filtenborg
<martin@martinfiltenborg.dk> wrote:

>Hvis man skal købe dagligvarer i Paris, hvad hedder så det franske
>modstykke til ALDI, fakta og/eller Netto?

Jeg har aldrig lagt mærke til forretninger af den type i Paris.

Men E. Leclerc er vist ikke så dyrt. Ellers måske nogle af de små
kinesiske supermarkeder.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 14-07-07 21:13

Hej

Martin Filtenborg <martin@martinfiltenborg.dk> wrote:

>Hvis man skal købe dagligvarer i Paris, hvad hedder så det franske
>modstykke til ALDI, fakta og/eller Netto?

Det hedder såmænd: Aldi :)

http://www.aldi.fr/index_f.htm

--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Martin Filtenborg

Dato : 15-07-07 09:12

Hehe - det var jo næsten for nemt :)

Jeg checkede op på sagen, og det viser sig at hvis man kender postnummeret
på sit opholdssted, er der en aldeles glimrende vejviser-funktion på ALDI's
franske site - det er der faktisk osse på det danske site, men jeg ved jo
godt hvor min lokale ALDI ligger, så jeg har aldrig kigget efter sådan en
vejviser.

Men det blev sagt at der ikke var nogen ALDI'er i paris, og det passer ikke;
der er intet mindre end 27 af slagsen indenfor en radius af 20 kilometer fra
'mit' postnummer.

Fra : Jens G

Dato : 15-07-07 09:37

On Sun, 15 Jul 2007 10:12:21 +0200, "Martin Filtenborg"
> [...]

>der er intet mindre end 27 af slagsen indenfor en radius af 20 kilometer fra

Jeg skrev "selve Paris", og gik ud fra at det er der du skal bo, altså
med et postnummer der starter med 75.

20 kilometer er langt i bybebyggelse og Parisisk trafik, især hvis
turen skal tages i myldretiden, og jeg tvivler på ret mange vil bruge
den tid det kræver for at spare at par euro.

Fra : Søren Blom

Dato : 15-07-07 19:15

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev

> 20 kilometer er langt i bybebyggelse og Parisisk trafik, især hvis
> turen skal tages i myldretiden, og jeg tvivler på ret mange vil bruge
> den tid det kræver for at spare at par euro.

Netop derfor tager man også Metroen i Paris, der er sku ingen ved sin fulde
fem der gider køre bil i Paris, hvilket siger en del om Franskmænd

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Jens G

Dato : 15-07-07 20:36

On Sun, 15 Jul 2007 20:15:12 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
wrote:

>"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev

>Netop derfor tager man også Metroen i Paris, der er sku ingen ved sin fulde
>fem der gider køre bil i Paris, hvilket siger en del om Franskmænd

Det er vist begrænset hvor mange af de Aldi'er der ligger i Paris
omådet som ligger metrodækket område. Men måske kører der RER derud.
Derudover bliver indkøbenes størrelse også ret begrænsede hvis man
skal tage offentlig trafik.

Men i et andet indlæg blev Lidl nævnt, og de har flere butikker i
selve Paris. Men selv om der er flere butikker i byen, så kan der jo
sagtens være langt til dem.

Fra : Søren Blom

Dato : 15-07-07 22:09

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev

> Det er vist begrænset hvor mange af de Aldi'er der ligger i Paris
> omådet som ligger metrodækket område.

Der er masse af dagligevare butikker i Paris. Monoprix og Franprix er Føtex
ligene butikker og ellers er er det nu at handle ind i nogen af de utallige
små butikker der. Sagt på en anden måde, men behøver hverken sulte eller
blive flået når man er i Paris.

Fra : Jens G

Dato : 16-07-07 14:32

On Sun, 15 Jul 2007 23:08:37 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
wrote:

> [...]
>små butikker der. Sagt på en anden måde, men behøver hverken sulte eller

Netop.

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 15-07-07 12:21

"Martin Filtenborg" <martin@martinfiltenborg.dk> skrev i en meddelelse
> Hehe - det var jo næsten for nemt :)
>
> postnummeret på sit opholdssted, er der en aldeles glimrende
> vejviser-funktion på ALDI's franske site

præcis det tilsvarende for Lidl`s vedkommende

www.lidl.fr - og i øvrigt hold da op nogle priser, det er sgu billigt

VH
/Carsten