Sikkerhedscheck!
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 14-07-07 05:34

Vi er lige hjemkommet efter en lang rejse med mange forbistret ubehagelige -
og forsinkende - sikkerhedscheck. Vi har stået i lange sik-sak rækker og
ventet på at komme til.
Med misundelse har vi set, at nogle - 1st./businessklass rejsende - stort
set bare kan gå til checket uden at stå i kø.
Jeg er ikke misundelig på dem, der betaler ekstra for at sidde godt under
rejsen. Men dette er da en sag mellem flyselskab og passageren.
Sikkerhedschecket, som jo desværre nok er et nødvendigt onde, er vel en sag
mellem lufthavn og passager, og der er alle vel lige - eller er vi?

Mvh
Aksel

Fra : Nicolai Lang

Dato : 14-07-07 06:12

On Sat, 14 Jul 2007 06:34:29 +0200, "Aksel Pedersen"
<akselp@hotmail.com> wrote:

>Sikkerhedschecket, som jo desværre nok er et nødvendigt onde, er vel en sag
>mellem lufthavn og passager, og der er alle vel lige - eller er vi?

I nogle lufthavne kan flyselskaberne vælge at betale ekstra til
lufthavnen for at nogle passagere kommer hutigere igennem
sikkerhedschecket. "Fast track" i London f.eks.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 14-07-07 11:02

: <akselp@hotmail.com> wrote:

[...]

Og disse "nogle passagerer" er både business/first class-reisende OG
alle reisende som vil komme for sent til flyet hvis de må stå i den
lengste køen for sikkerhetssjekk.

Så en dag kan det være at du også får nytte av den, Aksel. #8D)

Bjørn
www.iposeogsekk.com

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 14-07-07 11:34

""Bjørn" Christian "Tørrissen"" <bct@pvv.org> skrev i en meddelelse
> alle reisende som vil komme for sent til flyet hvis de må stå i den
> lengste køen for sikkerhetssjekk.
>
> Så en dag kan det være at du også får nytte av den, Aksel. #8D)

Afhænger meget af, hvor man er. Da vi skulle gennem Dulles var vi i den grad
sent på den, grundet dårligt vejr. Der var ingen kære mor, til trods for, at
der var Business sikkerheds check inn. Vi måtte vente i den normale kø. Vi
nåede det, ved at omgå køkulturen en smule (hvilket jeg havde det rigtigt
dårligt med). Vi kastede os ind i flyveren, men det var ikke takket være
business check inn, vi nåede det.

Kennet
--
Besøg vores hjemmeside. Alt om vores rejser på 6 kontinenter.
www.pernille-kennet.dk

Fra : Daniel

Dato : 14-07-07 08:29

Anyway, du HØRES misunnelig ut !!

mvh
Daniel

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 14-07-07 12:01

<akselp@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Sikkerhedschecket, som jo desværre nok er et nødvendigt onde, er vel en sag
>mellem lufthavn og passager, og der er alle vel lige - eller er vi?

Hvem har dog bildt dig det ind?

Der eksisterer ingen lighed i denne verden. Heller ikke i
sikkerhedskontrollen i en lufthavn

Du kan vælge at *tro* noget andet, men det ændrer ikke ret meget.

Venlig hilsen og smil

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-07-07 17:26

> [...]

> Sikkerhedschecket, som jo desværre nok er et nødvendigt onde, er vel
> en sag mellem lufthavn og passager, og der er alle vel lige - eller er

Velkommen til den kommercielle verden.

Fattigrøve og pengepurere til venstre, business og VIP til højre.

Sikkerhedskontrol er pålagt af EU. Lufthavnen står for kontrollen, men ofte
kan flyselskaber eller handlingselskaber købe sig til særbehandling.

Afhængig af hvem der betaler og for hvad, kan man opleve at disse VIP
check-ins også benyttes til last-minute passagerer.

Som regel får man hvad man betaler for, men det er sjældent man får noget
man IKKE betaler for.