Rejseforsikring
Fra : Laskedyret

Dato : 12-07-07 07:59

hejsa

Vi er to som skal til mexico - skal man ikke have en rejseforsikring
og hvis ja hvor køber man den så billigst med en anstændig dækning

mvh

Jesper

Fra : Holst

Dato : 12-07-07 08:09

Laskedyret wrote:

> Vi er to som skal til mexico - skal man ikke have en rejseforsikring

Nej, det skal man ikke. Det kan naturligvis være en rigtig god idé at
have en rejseforsikring, men man skal absolut ikke. Der er ingen tvang.

> og hvis ja hvor køber man den så billigst med en anstændig dækning

Prøv Europæiske, Gouda og lignende.

Fra : Tågehornet

Dato : 12-07-07 10:17

"Laskedyret" <laskedyret@hotmail.com> wrote in message
hejsa

Vi er to som skal til mexico - skal man ikke have en rejseforsikring
og hvis ja hvor køber man den så billigst med en anstændig dækning

du behøver det ikke, men hvis du bliver syg så koster det $$$, så jeg vil da
anbefale dig at tegne en.

Fra : alexbo

Dato : 12-07-07 10:28

"Laskedyret" skrev

>Vi er to som skal til mexico - skal man ikke have en rejseforsikring
>og hvis ja hvor køber man den så billigst med en anstændig dækning

Spørgsmålet kan være om det bare er en her og nu forsikring man ønsker,
eller om der forventes andre rejser i nærmeste fremtid.
Er man to venner der skal have to forsikringer, eller er man to samboende
der er forsikret i forvejen på anden måde.
Et godt sted at starte er det selskab hvor man ellers er forsikret, har man
en husstandsforsikring kan man ofte få den udvidet med en fornuftig
årsrejseforsikring.

En anstændig dækning er et vidt begreb, efter min mening skal en
rejseforsikring være fulddækkende, læge, indlæggelse, hjemtransport også for
ledsager, hele molevittten.
Men man kan da vælge andre dækningsformer, men mindre dækning og lavere
pris.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bakken

Dato : 13-07-07 17:57

Vi er to som skal til mexico - skal man ikke have en rejseforsikring
og hvis ja hvor køber man den så billigst med en anstændig dækning

Hvis du opretter et MastercardGold - koster typisk omkring DKK 500,-/år - er
der automatisk verdensdækning for sygdom, skader og den slags man kan komme
ud for.
Det er _klart_ den billigste forsikring mod sygdom når man rejser uden for
Europa.
Spørg hos din bank på hvilke vilkår de kan tilbyde dig et MastercardGold !
De "sædvanlige" som Europæiske og lignende kan ikke følge med - man skal
nemlig huske på at MastercardGold dækker på alle rejser året rundt - de
andre skal typisk tegnes pr. rejse !
Mvh

Bo

Fra : Tågehornet

Dato : 13-07-07 18:40

"Bakken" <alfa@beta.ci> wrote in message
> [...]
| De "sædvanlige" som Europæiske og lignende kan ikke følge med - man skal
| nemlig huske på at MastercardGold dækker på alle rejser året rundt - de

jeg har igennem Bauta/fdmforsikring:

https://www.fdmforsikring.dk/fdmexpress/site/fdm
Ferierejseforsikring Verden inkl. afbestillingsforsikring koster årligt kr.
399 (2007)

jeg har også et diners, men de skriver 'Fly- og pakkerejser skal være betalt
med kortet, for at forsikringen er gældende.', det samme gælder mint
globecard der står: 'For private ferierejser, omfattet af forsikringen i et
privat GlobeCard Gold kort, at rejsen er betalt med det private GlobeCard
Gold kort. '

Så jeg vil tro at mastercard-gold også kræver at rejsen er betalt med
kortet...man kan så få sig det billigeste diners, og så komme i loungen i
lufthavnen, det er rart at kunne tage hele familien derop og sidde i fred og
ro.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 13-07-07 19:54

> [...]
> lufthavnen, det er rart at kunne tage hele familien derop og sidde i fred

Det kommer an på, hvor man får sit mastercard. Kortet som man får gennem
Spar Bank dækker uanset om man betaler med det eller ej. Dækningen afhænger
også af typen af mastercard. Den dyreste form giver også bilforsikring, og
kan bestemt betale sig hvis man skal til USA. Mht. diners, er det absolut
værd at overveje pga. loungen, men selve kortet er (efter min opfattelse)
ikke så anvendeligt som mastercard. Husk, at dækningen oftest kun er 30 dage
af gangen. Det er også muligt at få et mastercard via SAS, og dermed optjene
points på køb i udlandet.

Kennet

Fra : ks

Dato : 14-07-07 13:10

On Fri, 13 Jul 2007 20:53:33 +0200, "Kennet og Pernille"
<Anonym@anonym.dk> wrote:

> [...]
>af gangen. Det er også muligt at få et mastercard via SAS, og dermed optjene

Så vidt jeg kan læse Diners forsikringen , gælder den kun ved
tilskadekomst eller ulykkestilfælde. Men ikke ved sygdom, der f.eks
kræver hospitalsindlæggelse.

Fra : Charlie

Dato : 14-07-07 14:22

ks har fat i noget meget væsentligt!

Forsikringsselskaber, Master Card, Diners mfl. tilbyder noget der
minder om en ULYKKESFORSIKRING og ikke en
SYGEFORSIKRING.

Langt de fleste mennesker har i forvejen en ulykkesforsikring,
så det er falsk trykhed at tegne endnu en, der fremhæver tilskadekomst.

Prisen viser hvad dækningen er. De kendte, Europæiske, Gouda,
Sygeforsikring Danmarks rejsesygeforsikring ligger på omkring
Kr. 700,- for 14 dages rejse uden for europa.

Vi køber altid en rejsesygeforikring, der dækker hvis man f. eks.
får en akut opstået sygdom, hjerteproblemer osv. og betaler gerne
de Kr. 700,- for at sikre os. Akut sygdom rammer også unge mennesker.

Det er naivt at tro at en rejseulykkesforsikring til samme pris pr.
år har samme dækning. Der skal man selv betale, hvis man ingen
sygeforsikring har og løber ind i alvorlig opstået sygdom.

Nogen husker måske den ulykkelig sag fra sidste år, hvor en
Holbækker fik et slagtilfælde i Thailand. Det er skræksenariet.

Mvh
Søren (kaldet Charlie)