stikprop i Italien
Fra : Peter K

Dato : 10-07-07 14:36

Hej

er der nogen der ved om "dankse" stikpropper kan bruges i Italien?

/Peter

Fra : Holst

Dato : 10-07-07 14:57

Peter K wrote:

> er der nogen der ved om "dankse" stikpropper kan bruges i Italien?

Jeg havde i hvert fald ingen problemer med at give min computer strøm i Rom.

Fra : Ralph

Dato : 10-07-07 15:35

> er der nogen der ved om "dankse" stikpropper kan bruges i Italien?

Underligt, jeg har sådan et multistik-sæt, fandt sydeuropastikket frem, det
passer i de danske stik? Benene ser LIDT tyndere ud, men omvendt sådan en
fætter koster en halvtredser ved elektrikeren, det ville jeg nok ikke spare,
hvis I er flere der skal afsted kan man jo tage et alm. dansk fire-fem-seks
stik med.

--
Ralph

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 10-07-07 17:20

On 10 Jul 2007 13:36:23 GMT, Peter K <xdzgor@hotmail.com> wrote:

>Hej
>
>er der nogen der ved om "dankse" stikpropper kan bruges i Italien?

Italien er lidt for sig selv på en række - mange / alle ? - punkter.
Det er også det, der gør italienerne værd at besøge

Oftest kan de danske 2-bens stikkontakter benyttes, men det kan knibe
med de "tykke" ben til computerens strømforsyning. Men... i bella
Italia er der intet - INTET - der er garanteret.

På et af de bedre romerske hoteller oplevede jeg, at de benyttede
flere typer stikdåser i samme værelse, og *ingen* af dem passede til
danske 2-bens stik (heller ikke computerstik med "tykke" ben). De
benyttede 2-bens stik med større afstand samt nogle specielle 3 bens
stik (3 runde ben på linje, hvor de yderste har større afstand, end
mellem de to ben på et dansk stik).

I receptionen havde de en gratis adaptor, som jeg kunne benytte til
den ene af stikdåserne; desværre kun den ved døren, så jeg skvattede
evig og altid over kablet, når jeg skulle ind/ud.

Så vidt jeg ved, havde de (nogenlunde? 220-240V/50 Hz som de
fleste andre steder i Europa.

Hotellet udmærkede sig iøvrigt ved at have et stort, prangende og
veloplyst skilt i elevatoren, som sagde: 630kg og 8 personer. I den
fjerneste og mørkeste afkrog af elevatoren stod godkendelsen: 380kg og
5 personer. Kun et beskedent kvart ton til forskel...

Ægte italiensk...

Venlig hilsen, smil og go' fornøjelse dernede i støvlen...

Fra : Ole Mogensen

Dato : 14-08-07 08:28

Peter K wrote:
> Hej
>
> er der nogen der ved om "dankse" stikpropper kan bruges i Italien?
>
> /Peter

http://kropla.com/electric2.htm

Ole M