Malarone malarie piller på nettet?
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 09-07-07 22:02

hejsa:)

skal på en 4 1/2s ferie til østen i Malarie område i Oktober, og det er jo
fandens dyrt disse malarone malarie piller.. Kan man ikke købe dem over
nettet? evt ved fremviselse af en recept fra ens egen læge. Muligvis er det
langt billigere over nettet? og jeg ved jo godt præcist hvilke jeg skal have
og hvor mange:)

mvh jan

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 10-07-07 08:47

Jan Tovgaard <jan@tovgaard.dk> wrote:

[...]

Først kan du lese http://www.iposeogsekk.com/pr4.html og vurdere om du
faktisk skal bruke malariapiller. Så kan du se på
http://www.cdc.gov/travel/regionalmalaria/seasia.htm og få oversikt
over hvor det faktisk finnes malaria. Og til slutt kan du vurdere om
du kan vente med å kjøpe malariamedisin til du kommer til Asia. Jeg
vet ikke noe sted på nettet du kan kjøpe Malarone billig, i hvert fall.

Selv velger jeg som oftest å ikke ta malariamedisin. I stedet for
Malarone kjøper jeg Malarine, som er cirka det samme som Lariam. Og
Lariam skal man være forsiktig med å ta, da det kan ha ganske voldsomme
bivirkninger. Men forskjellen er at Lariam er en medisin man tar for
å forebygge malaria, mens Malarine er en medisin man tar hvis man
faktisk har blitt smittet av malaria. Så faren for at man må innta
Malarine er altså veldig liten, så lenge man sørger for å unngå
myggstikk så godt man kan.

Malarine kan man kjøpe på apotek i for eksempel Kambodsja for
4 kroner pr pakke, og en pakke er en "behandling".

Forøvrig er det som regel best å oppsøke lege heller enn å
spørre på Internetten når det gjelder medisinske spørsmål.

God tur!

Bjørn
www.iposeogsekk.com

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 10-07-07 09:55

Spørgsmålet er klart, vi skal have malerone. Det er íkke så meget et
medicinsk spørgsmål på om og hvor
der er malarie område. Egentlig bare hvor Malerone kan købes billigst:)

mvh Jan

Fra : JL

Dato : 12-07-07 23:26

"Jan Tovgaard" <jantovgaard@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Spørgsmålet er klart, vi skal have malerone. Det er íkke så meget et
> medicinsk spørgsmål på om og hvor
> der er malarie område. Egentlig bare hvor Malerone kan købes billigst:)

Eneste (lovlige og sikre) mulighed for at få det billigere i DK er:
http://www.euromedicin.dk/
Malarone:
http://www.euromedicin.dk/index.php?id=171&tx_euromed_pi1[group]=49dfefcfe97076df8593914699d96353&tx_euromed_pi1[groupStr]=Malaria
Besparelsen er 26,90 kroner pr pakke med 12 stk (men forsendelsen koster
18,- kroner...).
Det kræver blot at du henvender dig til din egen læge og får ham/hende til
at sende recepten til euromedicin - læs mere på websiden.

God tur
Mvh
Johnny - der i øvrigt hverken arbejder for euromedicin eller GlaxoSmithKline