hvor er det man kan køre fra og til på str~
Fra : Claus H. Jensen

Dato : 09-07-07 19:14

for mange år siden var jeg på ferie i skagen, og i forbindelse med den tur,
kørte vi et temmeligt langt stræk på strande, jeg mener det var 40 km eller
sådan noget.

er der nogen der kan oplyse på hvilken strækning det er lovligt/muligt at
køre ?

mvh
Claus

Fra : Erling S.

Dato : 09-07-07 19:24

Claus H. Jensen skrev:
> [...]
> sådan noget.
>
> er der nogen der kan oplyse på hvilken strækning det er lovligt/muligt at

Hej.
Vi var på en tur omkring den 24. juni Til Skagen fra Herning.
På vejen hjem kørt vi på stranden ved Løkken og fortsatte med at
køre på stranden, indtil vi kom til Blokhus.
Såvidt jeg kunne se, kunne man sagtens fortsætte med at køre på
stranden, men hvor langt ved jeg ikke.
Det er fuldt lovligt at køre på stranden, når bare man følger de
retningslinier der er. Jeg kan ikke lige huske, om der var en lavere
hastighedsbegræsning end de 80 km, men det sætter strandens beskaffenhed
nok også sine egne grænser for.
/Erling

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-07-07 19:39

"Erling S." <gnilre.nospam@gmail.com> writes:

> På vejen hjem kørt vi på stranden ved Løkken og fortsatte med at
> køre på stranden, indtil vi kom til Blokhus.
> Såvidt jeg kunne se, kunne man sagtens fortsætte med at køre på
> stranden, men hvor langt ved jeg ikke.

Man kan i hvert fald til Rødhus, men jeg kan ikke huske om man kan
fortsætte helt til Ejstrup. Ved Tranum strand kan man ikke komme op og
ned, der er lagt store sten for at forhindre det.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-07 09:01

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen

> Man kan i hvert fald til Rødhus, men jeg kan ikke huske om man kan
> fortsætte helt til Ejstrup. Ved Tranum strand kan man ikke komme op og
> ned, der er lagt store sten for at forhindre det.

Vil lige gøre opmærksom på, at hvis man er kørende i en lavtgående bil, så
er der nogle steder hvor der er åer der ender ud i havet, og dermed kan det
være vanskeligt at passere over.
Dette er nogle gange - andre gange er det bare en flad vandpytte. Det
afhænger nok af regnmængden de seneste dage.

--
/HB

Fra : Claus H. Jensen

Dato : 10-07-07 11:49

tak alle sammen... jeg glæder mig til turen,

HB# det bliver i en 4WD så jeg tror det går, men mange tak for advarslen

mvh
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-07 18:42

"Claus H. Jensen" <clausXXX@hornstrup.com> skrev i meddelelsen

> tak alle sammen... jeg glæder mig til turen,
>
> HB# det bliver i en 4WD så jeg tror det går, men mange tak for advarslen

Ok - så går det vist
Men hold dig nu væk fra klitterne - der er nærmest menneske jagt på folk i
4WD der leger i klitterne deroppe
Jeg vil lige sige at jeg intet har med området at gøre. Ej heller har kørt
4WD i klitterne.
--
/HB

Fra : Claus H. Jensen

Dato : 10-07-07 21:01

jeg har absolut ingen planer om at ødelægge klitterne, vi skal passe på
vores naturområder og nøjes med at køre på de dertil indrettede baner ( og
det nænner jeg ikke at gøre med min lille rav4 )....

så det bliver bare en hyggetur... nu har vi også fået følgeskab af en pegeot
306... den er vist ikke terrengående
men igen, tak alle sammen

Fra : jenny og søren

Dato : 10-07-07 20:49

"Claus H. Jensen" <clausXXX@hornstrup.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller sådan noget.
>
> er der nogen der kan oplyse på hvilken strækning det er lovligt/muligt at

Hej Claus

Du kan køre på stranden i Nr.Lyngby 5km nord for løkken også ellers
fortsætte helt til Ejstrup strand ved tranum en tur på vel ca 40 km ??

mvh

søren