Mobilsnak i Italien
Fra : Simsalabim

Dato : 09-07-07 18:10

Holder ferie i Italien nu fra 16/7.
Er der nogle der kan give et tip om man evt kan købe et taletidskort i en af
butikkerne så vi kan holde kontakten vedlige uden at skulle over Danmark ved
hvert opkald.

Fra : Samsara

Dato : 09-07-07 22:54

"Simsalabim" <carsten1962@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Holder ferie i Italien nu fra 16/7.
> Er der nogle der kan give et tip om man evt kan købe et taletidskort i en
> af butikkerne så vi kan holde kontakten vedlige uden at skulle over
> Danmark ved hvert opkald.

Hej'sa

Det kan man godt - har selv gjort det hver gang jeg har været i Italien.
Jeg har købt mine i en kiosk.

Rigtig god tur
Samsara

Fra : Bjarne

Dato : 10-07-07 09:16

Simsalabim skrev:
> Holder ferie i Italien nu fra 16/7.
Jeg kan slet ikke skjule min misundelse.
> Er der nogle der kan give et tip om man evt kan købe et taletidskort i en af
> butikkerne så vi kan holde kontakten vedlige uden at skulle over Danmark ved
> hvert opkald.

Min datter har et TIM-kort.
Da jeg var i Albenga i januar, fandt jeg ud af, at man kunne få
påfyldningskort i næsten alle Tabacchi, men ingen af dem havde selve
sim-kortet.
Jeg skulle ud i en større elektronik-"legetøjs"forretning, hvor jeg fik
et kort til 10 € incl. 5 € taletid. På grund af den såkaldte "krig mod
terror" skulle jeg registreres ret omstændeligt med navn og adresse og
pasnummer osv. Jeg opgav den midlertidige italienske adresse.
Hvis taletiden udløber, kan man ikke komme til at optanke det igen uden
for Italien.

Det er relativt dyrt at ringe til nummeret fra Danmark, men så vidt jeg
husker billigst via Universal Telecom til ca. 1,80 per minut og en
anelse dyrere med Skype.

Men selvfølgelig langt billigere end at bruge dansk simkort.

Bjarne

Fra : Simsalabim

Dato : 12-07-07 06:44

Tak for svarene