Rhodos helst ikke for turistet?
Fra : Bjarne

Dato : 08-07-07 09:50

Min datter skal en tur til Rhodos.

Hvad kan anbefales, hvis man ikke er til alt for "turistede" byer eller
sørgelige rester af gamle bygninger, men sætter mere pris på god
atmosfære, smukke landskaber og hyggelige byer?

De har ikke mulighed for at leje bil, så det er ikke afstanden i km, der
tæller, men hvor nemt det er at komme der uden bil.

Og er det rigtigt, at restauranterne i Rhodos by er dyrere end de danske
og kun besøges af turister, eller findes der stadig usnobbede og
uturistede steder?

Bjarne

Fra : thomas jürgensen

Dato : 08-07-07 10:43

Bjarne, at finde et sted på Rhodos som ikke er turisted er svært, for ikke
at sige næsten muligt.

VI var der igen i maj og elsker øen også selv om den er turistet, man finder
hurtigt sine egne yndlingssteder og restauranter..

Lejer man en bil kan man også komme godt omkring, men hver gang du nærmer
dig noget somligner turisseværdigheder så er der også de sædvanlie turist
boder.

Den Gamle by i Rhodos er dog en oplevelse man kan tåle at se rigtig mange
gange, både indvendigt og udvendigt.

Man kan sagtens spise billigt på rhodos, men vigtigst af alt kan man også
spise rigtig godt på rhodos, vores yndlings restaurant er Agalma
http://www.4701.dk/ubbthreads/showflat.php?Cat=1,2,3,4,5,6,8&Number=121641&an=0&page=2#Post121641

den besøgte vi igen igen i år, hele 3 gange

Thomas

Fra : Bjarne

Dato : 09-07-07 08:38

thomas jürgensen skrev:
> [...]
> http://www.4701.dk/ubbthreads/showflat.php?Cat=1,2,3,4,5,6,8&Number=121641&an=0&page=2#Post121641
>
> den besøgte vi igen igen i år, hele 3 gange

Tak for tips.
Det bliver spændende. Jeg har fundet andre positive omtaler af Agalma
også, og det med 6 forskellige kartoffelanretninger, hvidløgene og den
gode is lyder alt sammen godt.

Bjarne

Fra : jytte jensen

Dato : 08-07-07 11:53

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og er det rigtigt, at restauranterne i Rhodos by er dyrere end de danske
> og kun besøges af turister, eller findes der stadig usnobbede og

Offentlig transport ? Fører ofte til steder der ikke er turisetede, fordi
turister ofte ikke gider tage den offentlig transport.

Jytte

Fra : Bjarne

Dato : 09-07-07 08:40

jytte jensen skrev:

> Offentlig transport ? Fører ofte til steder der ikke er turisetede, fordi
> turister ofte ikke gider tage den offentlig transport.

Ja, det er rigtigt.
Det er i hvertfald godt at tage bussen i Bulgarien.
Og vi har haft fine oplevelser I talien ved at tage futtoget eller bussen.

Bjarne

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-07-07 08:49

> [...]
> eller sørgelige rester af gamle bygninger, men sætter mere pris på god
> atmosfære, smukke landskaber og hyggelige byer?

Rhodos er lige så "turistet" som andre populære rejsemål, og hvis man
ikke kan holde det ud, og heller ikke gider at se på "sørgelige rester
af gamle bygninger" (= udgravninger fra oldtiden, 2000-5000 år gamle),
skal man måske overveje et andet rejsemål, Øen har ikke mange smukke
landskaber at byde på, med sommerfugledalen som en smuk undtagelse.

På østsiden findes de gode strande og MANGE turister. På vestsiden noget
færre turister og dårligere strande (med sten), men en konstant frisk
brise gør det nemmere at holde temperaturen ud. Ialyssos lidt syd for
Rhodos by kan anbefales.

Nordpå har man Rhodos by, som er en turistet rædsel specielt den gamle
by, som er et virvar af butikker, som alle sælger stort set det samme,
og utallige restauranter, hvor personalet konstant står og vinker med
arme og ben for at fange din opmærksomhed. Efter min mening et
rædselfuldt sted.
Sydpå er der øde og landskabet er nærmest ørkenlignende, men de få små
landsbyer er såmænd meget hyggelige, selv om personalet i rastauranterne
også her kæmper åbenlyst om kunderne.
Til gængæld er rhodinerne utroligt venlige og smilende og meget nemme at
komme i kontakt med.

> Og er det rigtigt, at restauranterne i Rhodos by er dyrere end de
> danske og kun besøges af turister, eller findes der stadig usnobbede
> og uturistede steder?

Jeg kender ikke meget til restauranterne i selve Rhodos by, men generelt
er maden noget billigere end Danmark bortset fra fisk og skaldyr og
kvaliteten er god.
Find steder, hvor de lokale spiser, og bestil græsk mad, så kan det ikke
gå helt galt

mvh/Preben

Fra : Bjarne

Dato : 10-07-07 22:21

Preben Andersen skrev:

> [...]
> af gamle bygninger" (= udgravninger fra oldtiden, 2000-5000 år gamle),
> skal man måske overveje et andet rejsemål,
Ikke hvis man er inviteret med
> [...]
> kvaliteten er god.
> Find steder, hvor de lokale spiser, og bestil græsk mad, så kan det ikke

Tak for oplysningerne, nu flyver hun snart

Bjarne

Fra : mcloud

Dato : 09-07-07 14:12

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i meddelelsen

Hej Bjarne
Jeg er lige kommet hjem fra rhodos i går ,har været der i 14 dage for
ottende gang.
Jeg vil ikke bytte rhodos væk for noget andet sted,det er blevet mit
foretrukne rejsemål.
Du kan stadig finde de små restauranter der er rimelige i pris og alt efter
hvad du spiser kan du sagtens spise billigt på rhodos og også i Byen.

Desværre er der flere og flere af de små restauranter der må lukke fordi
hotellerne indgår aftaler med rejse arr. om " all incl " så turisterne
sidder på deres hoteller og spiser og drikker fordi alt er med i prisen.

Rhodos er at anbefale og din datter skal bare finde sine egne små steder .

mvh mcloud

Fra : Bjarne

Dato : 10-07-07 22:25

mcloud skrev:

> [...]
>

> Rhodos er at anbefale og din datter skal bare finde sine egne små steder .

Tak, det gør mig næsten lidt misundelig, men jeg bliver her hjemme og
passer mit arbejde uden al den væmmelige varme og skarpe sol.

Bjarne