Parkering Hamborg Fuhlbüttel
Fra : Ukendt

Dato : 04-07-07 15:24

Hej

Jeg skal en tur til Bulgarien med Tjaereborg.de, vi skal flyve fra Hamborg.
På lufthavnens hjemmeside reklamerer de med at man kan bruge en billet og få
15? rabat for en uge.

Er der nogen som ved hvordan jeg får den ? I lufthavnen eller ved
tjaereborg.de ?

/karsten

Fra : Inger Buchard

Dato : 04-07-07 17:39

På automaten ved langtidsparkeringen står der, at man skal købe ved
rejsearrangøren.
Det samme står på hjemmesiden
http://www.airport.de/de/parkgebuehrenuebersicht.phtml
"Mit dem Holiday-Park-Ticket können Sie auf den Parkplätzen und -häusern P8
und P9 15 Euro sparen. Bedingung: Abflug ab Hamburg und eine
Mindest-Parkdauer von einer Woche. Die Höchstparkdauer beträgt 6 Wochen.
Erhältlich ist das Park-Ticket im Reisebüro."

P9 og P8 ligger 5 min. med shuttlebus fra afgangshallerne. Men der er
åbenbart hurtigt udsolgt - se http://www.airport.de/de/parkbelegung.phtml og
klik på de to P-pladser.

Inger

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-07 11:32

"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en
meddelelse news:468bccfd$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Erhältlich ist das Park-Ticket im Reisebüro."
>
> P9 og P8 ligger 5 min. med shuttlebus fra afgangshallerne. Men der er

Jeps, jeg snakkede med Tjaereborg.de, jeg skulle hente billetten i terminal
1 og derefter køre i P8/9 og parkere, for så at tage shuttle tilbage til
terminal 1. Tyskt og grundigt

/karsten

Fra : Rasmus Rohde

Dato : 05-07-07 15:50

> Jeps, jeg snakkede med Tjaereborg.de, jeg skulle hente billetten i
> terminal 1 og derefter køre i P8/9 og parkere, for så at tage shuttle
> tilbage til terminal 1. Tyskt og grundigt
De gange jeg har været afsted fra Hamborg, har jeg da bare parkeret bilen
på P8/9 og fået min billet når jeg kom ind til terminalen.

Når man så kommer hjem fra ferien er det bare at stoppe den i automaten
før man betaler.

Fra : sailor99

Dato : 06-07-07 00:07

> [...]
> få 15? rabat for en uge.
>
> Er der nogen som ved hvordan jeg får den ? I lufthavnen eller ved

Hej Karsten!

Der er en anden mulighed, hvis I har tiden, og afhængigt af hvornår på dagen
I skal af sted. Man kan indlogere sig på NOVOTEL og tage en overnatning.
Bagagen får man checket ind ved ankomsten, så man ikke skal bøvle med det
næste dag i en lang kø. Man går altså direkte til sikkerhedscheck. Bilen er
parkeret gratis på p-pladsen ved hotellet.
Jeg husker ikke prisen for overnatningen, men den er meget rimelig.
Værelserne er fine, men uden luksus.
Og så er man dejligt udhvilet, når man ankommer på destinationen.

Mvh
Georg

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-07 08:04

> [...]
> Værelserne er fine, men uden luksus.
> Og så er man dejligt udhvilet, når man ankommer på destinationen.

Det var ellers også en god idé, men enkelte ting taler imod.
Jeg chekede lige priserne på novotel (90+?)
Vi flyver først kl 15.00
Vi bor kun 190 km fra Fuhlsbüttel (på Als)
Vores hund skal passes en dag ekstra....

Nå men ellers som sagt en god idé og den var nok blevet brugt hvis vi skulle
afsted om morgenen.

Jeg satser de 15? og gør som Inger Buchard og Rasmus Rohde anbefaler. Altså
får billetten og betaler ved udkørslen igen. På den anden side, så er det jo
ikke mange is eller piña coladaer som går tabt i Bulgarien for 15?, og det
vælter jo ikke ligefrem hele feriebudgettet. Men man sparer vel de steder
hvor man kan ;)

Tak for hjælpen til alle
/karsten (kun 14 dage til Bulgarien)

Fra : LH

Dato : 06-07-07 23:53

Kommer lige fra en uge på mallorca ud fra hamburg

P8 er håbløs den er helt udsolgt, jeg kørte ind alligevel og ventede
på der kom en som skulle ud.
Masser af dansker som parkere som om de aldrig ville se deres bilo
igen.

måske bedre at bruge 10 euro mere også holde på p9

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-07 20:28

"LH" <lhj26@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> igen.
>
> måske bedre at bruge 10 euro mere også holde på p9

Godt tip. 10? fra eller til er jo ikke det store

/Karsten

Fra : Hjorth

Dato : 21-07-07 10:40

Vi ville også parkere i nr. 9 fredag den 6.7.07.

Da jeg kom derhen, fik jeg at vide vi ikke kunne
parkere der, men fik et kort, som jeg skulle stoppe
i P2 inden jeg fik billetten, så ville jeg parkere
til hus P9's pris.

Da vi kom retur fra New York i går efter 15 dage,
blev jeg kun trukket for 65 euro. I april, da jeg parkedere
i P2 i 5 dage, kostede det 95 euro, så det var
lige et lille lykketræf.

Jørgen