San Francisco til Austin, Texas i bil
Fra : Lars Ehlers

Dato : 03-07-07 00:16

I slutningen af august skal vi køre fra det nordlige Californien til
det centrale Texas. Ruten er afstukket, vi kører fra San Francisco ned
til Los Angeles og derfra på Interstate 10 gennem både Arizona og New
Mexico.

Er der nogen, som har erfaringer med den tur? Er der overhovedet noget
at se undervejs?

Vi regner med at køre 8-9 timer hver dag (hele turen tager 25 timer),
gerne med længere pauser i løbet af dagen. Vi har en dreng på to år,
så vi vil prøve at forhindre, at han skal sidde i bilen i alt for
mange timer i træk. Så derfor kunne det være rart, hvis der var noget
interessant at se undervejs.

--
Lars Ehlers

Fra : Fl. Baumann

Dato : 03-07-07 04:58

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Er der overhovedet noget at se undervejs?

Noget af en "flad" tur, vi droppede at køre den modsatte tur, da
vi blev frarådet af venner der havde forsøgt turen, og af lokale
fra Houston der ikke kunne se hvorfor vi ville køre den tur!?

Men da du sikkert ta´r turen, så burde I vel lige smutte forbi
Roswell og blive fotograferet sammen med en alien på Alien
Boulevard, æde en spaceburger og skylle ned med en Cosmic Cola.

--
Fl. Baumann

Fra : Lars Ehlers

Dato : 03-07-07 05:30

On Tue, 3 Jul 2007 05:58:12 +0200, "Fl. Baumann"
<zillyink@fjerndettehotmail.com> wrote:

>Noget af en "flad" tur, vi droppede at køre den modsatte tur, da
>vi blev frarådet af venner der havde forsøgt turen, og af lokale
>fra Houston der ikke kunne se hvorfor vi ville køre den tur!?

Ja, jeg checkede turen på Google Earth, det ser ikke ud til, at der er
meget at se, med mindre man kan lide ørken.

>Men da du sikkert ta´r turen, så burde I vel lige smutte forbi
>Roswell og blive fotograferet sammen med en alien på Alien
>Boulevard, æde en spaceburger og skylle ned med en Cosmic Cola.

Selvfølgelig, hvordan kunne jeg dog glemme Roswell! Det er hermed
noteret.

Vi har ikke rigtigt noget valg, vi er nødt til at køre turen, fordi vi
skal flytte. Min kone checkede, hvad det ville koste at få
transporteret en bil samt prisen for at flyve for os alle tre, og vi
blev meget hurtigt enige om, at vi ville spare de penge og køre turen
i stedet for. Vi skal jo også betale for flyttefirmaet, selv det også
er gjort på en mere alternativ måde. Så da vi blev enige om at køre
turen, ville vi prøve at lave lidt mere ud af de tre dage, som det
kommer til at tage.

Men mange tak for tippet, min søn skal selvfølgelig fotograferes med
en alien

--
Lars Ehlers

Fra : Bjarne

Dato : 03-07-07 09:17

> [...]
> så vi vil prøve at forhindre, at han skal sidde i bilen i alt for
> mange timer i træk. Så derfor kunne det være rart, hvis der var noget

Jeg tog præcis samme tur i februar, dog kun fra LA til Austin, men vi kørte
over Joshua Tree, det er en super fantastisk national park... Den er
virkelig et besøg værd, men drejer til venstre mod "Yucca Valley" [62] lige
nogle få km inden Palm Springs, man kan således fortsætte paralelt med I10
igennem 29 Palms og nord for parken. Det er en FED tur. Well, jeg elsker
ørkenen.

Der kommer på et tidspunkt en masse skilte med "The Thing". Meget sjovt,
koster kun 1$, mere siger jeg ikke...

Flykirkegården I Tucson er meget sjov.

Tag en afstikker fra El Paso [180] mod nordøst, så kommer I til Guadelope
Mountain eller noget i den stil... Så smukt.. Kort herefter kommer Carlsbad
Caverns.

I New Mexico besøgte vi Carlsbad Caverns.. FANTASTISK, det er en tur værd,
men sørg for at komme til stedet tidligt morgen, jeg tror der er mange
mennesker midt på dagen i sommer perioden. Der er fornuftige
overnatningsmuligheder lige omkring.

Hernæst kørte vi over "Orla" en forladt by videre mod I10 igen og kørte mod
Austin det sidste stykke på [290].

Her kan I finde lidt billeder fra turen:
http://www.flickr.com/photos/mrhaug/map/

Flytter I til Austin? Fed by.
Så prøv Magnolia Cafe... Fantastisk morgenmad... UHMMMM

God tur, jeg er lidt misundelig...

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 03-07-07 17:35

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Flykirkegården I Tucson er meget sjov.

....AAAAARRRRGGGHHHHH......
Sidste år kørte jeg fra LA ned over Phoenix og Tuscon, uden at jeg fandt
flykirkegården Fotogearet var ellers klargjort, men fandt den ikke, og
havde ikke tid tid at foretage den store eftersøgning.
Da vi kom hjem gik knægten lige ind på google earth og zoomede lidt ned, og
fandt det efter 2 min., og ...AAARRRRGGGHHH....vi havde kørt lige forbi, men
med en vold mellem os og kirkegården.
ØV...

> Så prøv Magnolia Cafe... Fantastisk morgenmad... UHMMMM

...generelt er morgenmaden overthere noget som min familie og jeg har set
frem til hver gang vi har været der...indtil man kommer hjem på
badevægten...

> God tur, jeg er lidt misundelig...
me2

Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Bjarne

Dato : 03-07-07 20:14

> [...]
> og fandt det efter 2 min., og ...AAARRRRGGGHHH....vi havde kørt lige
> forbi, men med en vold mellem os og kirkegården.

Det var dog ærgeligt, den fylder ellers en god bid af Tucson... Men jeg
havde pc'en med og jeps, jeg var lige på Google earth 30 min inden vi kørte
hen i området. Det var nemt på den måde...

> ..generelt er morgenmaden overthere noget som min familie og jeg har set
> frem til hver gang vi har været der...indtil man kommer hjem på
> badevægten...

NETOP

Var der forøvrigt igen for 4 uger siden, LOVE IT.... Min kone's familie bor
i New Orleans og vi cruisede denne gang derfra til Austin og tilbage igen.
Forøvrigt har det være det vådeste forår i mands minde siger de lokale i
Austin og damn gaderne flød i vand... Men hvad gør det når der er burger og
pancakes... haha

vh
Bjarne

Fra : Lars Ehlers

Dato : 04-07-07 04:13

On Tue, 3 Jul 2007 18:34:32 +0200, "Niels Hejnfelt"
<niels@VIPhejnfelt.dk> wrote:

>..generelt er morgenmaden overthere noget som min familie og jeg har set
>frem til hver gang vi har været der...indtil man kommer hjem på
>badevægten...

Indrømmet, jeg sætter stor pris på en solid gang amerikansk morgenmand
med scrambled eggs, bacon, pandekager (godt med sirup og smør),
breakfast sausage, hash browns toast, appelsinjuice og lige så meget
kaffe, som man kan bælle i sig. Efter sådan en omgang, så kan man
sagtens spise en sen frokost.

Vi inviterer altid gæster fra Europa til morgenmad på en lokal diner.
Altid et stort hit. Vi ikke selv spiser den slags til hverdag, så vi
ser selv frem til det.

En anden ting, som også er et stort hit hos vores gæster, er en
"breakfast sandwich", lidt i stil med dem man kan få hos fastfood
restauranterne. Vi bruger en "english muffin" (en lille burgerbolle
eller croissant kan også bruges). Skær bollen over og dæk hver del med
tynde skiver ost (helst en cheddar, men en anden mild ost er også OK).
Steg baconkiver og spejlæg. Læg det hele sammen, brug tre skiver bacon
per sandwich. Nice! Bør nydes uden at tænke over fedtprocenter og
kolesteroltal.

--
Lars Ehlers

Fra : Lars Ehlers

Dato : 03-07-07 22:16

On Tue, 3 Jul 2007 10:16:37 +0200, "Bjarne" <vesterport@gmail.com>
wrote:

> [...]
>igennem 29 Palms og nord for parken. Det er en FED tur. Well, jeg elsker

Lyder godt, det er bestemt noget vi skal se. Vi har ikke noget imod at
tage afstikkere undervejs, så¨turen ikke bliver alt for kedelig. Turen
fra San Francisco har vi kørt rigtigt mange gange, så vi regner ikke
med at stopper ret meget på den del af turen. Det bliver først når vi
kommer ned øst for LA, at vi bevæger os ind på et mere ukendt område.

Jeg synes, at ørkenen kan være interessant, men der kan også være
nogle lange kedelige stræk, f.eks. på turen fra LA til Las Vegas
gennem Mojave ørkenen. Ikke meget at se der ud over en flykirkegård.

Vi regner med at tage en masse billeder undervejs, specielt af de mere
usædvanlige ting. F.eks. synes jeg at denne her er meget sjov.
http://www.panoramio.com/photo/1728281

>Der kommer på et tidspunkt en masse skilte med "The Thing". Meget sjovt,
>koster kun 1$, mere siger jeg ikke...

OK, vi må vente og se.

>Flykirkegården I Tucson er meget sjov.

Checkede den på Google Earth, den ser ud til at være mange gange
større end den, der ligger i Mojave.

> [...]

>men sørg for at komme til stedet tidligt morgen, jeg tror der er mange
>mennesker midt på dagen i sommer perioden. Der er fornuftige

Dem har jeg hørt om, var også nem at finde på Google Earth. Det burde
være muligt at afpasse turen, så vi kan overnatte i det område.

>Hernæst kørte vi over "Orla" en forladt by videre mod I10 igen og kørte mod
>Austin det sidste stykke på [290].
>
>Her kan I finde lidt billeder fra turen:
>http://www.flickr.com/photos/mrhaug/map/

Fine billeder, det ser ud som om, at du har fået set lidt af hvert.

>Flytter I til Austin? Fed by.
>Så prøv Magnolia Cafe... Fantastisk morgenmad... UHMMMM

Jeg har besøgt Austin mange gange og har nogle gode venner der. Da det
er så ekstremt dyrt at bo her, besluttede vi os for at prøve at finde
et andet sted at bo, og valget endte med at falde på Austin. Vi tager
til Austin i midten af August (med fly) for at finde noget at bo i,
men det ser ikke ud til at være et større problem.

>God tur, jeg er lidt misundelig...

Vi glæder os meget til turen. Når først det hele er pakket og
flyttefirmaet har hentet det, så går turen til Texas.

--
Lars Ehlers

Fra : Bjarne

Dato : 04-07-07 15:51

> [...]
> til Austin i midten af August (med fly) for at finde noget at bo i,
> men det ser ikke ud til at være et større problem.

Tjae af alle de steder jeg har været i US så synes jeg bestemt at Austin har
potentiale, ville gerne selv bo der på et tidspunkt.
Min kone's gode veninde bor i Austin og har et "paracelhus" til omkring
100.000usd, dobbelt garage, og omkring 150kvm, man får noget for pengene i
det område. Ydermere er det jo et lækkert område hvad naturen angår, jeg har
netop været på Camping i nærheden af en lille by der hedder Dripping
Springs, det var super, der var en lækker creek man kunne bare i osv...

Skønt.

Held og lykke med det. Og lad høre/se billeder fra turen når den er
overstået.

mvh
Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 07-08-07 08:47

> [...]
>
> --
> Lars Ehlers
> "Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Har I egentlig foretaget den tur der?

mvh
Bjarne

Fra : Lars Ehlers

Dato : 07-08-07 16:33

On Tue, 7 Aug 2007 09:47:13 +0200, "Bjarne" <vesterport@gmail.com>
wrote:

>Har I egentlig foretaget den tur der?
>
>mvh
>Bjarne

Nej, ikke endnu, vi kører i den sidste uge i august. Desuden udvidede
vi turen med en ekstra dag, så knægten kan komme en tur i Disneyland.

--
Lars Ehlers

Fra : Bjarne

Dato : 08-08-07 09:05

> [...]
>
> --
> Lars Ehlers
> "Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

OK, jeg er stadig nysgerrig på at høre hvordan det gik når I engang har
foretaget den.

Bjarne

Fra : Lars Ehlers

Dato : 08-08-07 23:26

On Wed, 8 Aug 2007 10:04:48 +0200, "Bjarne" <vesterport@gmail.com>
wrote:

>OK, jeg er stadig nysgerrig på at høre hvordan det gik når I engang har
>foretaget den.

Jeg vender tilbage med en beretning, når vi har kørt turen.

I første omgang, så har vi udstukket turen, så vi dels ikke kører alt
for mange timer hver dag, og så vi dels kan se nogen ting undervejs.
Det er lidt an en udfordring at køre så langt med et barn på 2 1/2 år.
Dag 1. Når flyttefolkene er færdige, triller vi til Anaheim, CA.

Dag 2. Disneyland

Dag 3. Anaheim til Phoenix, AZ

Dag 4. Phoenix til Santa Fe, NM

Dag 5. Santa Fe til Amarillo, TX

Dag 6. Amarillo til Austin, TX

Der går mindst 7 dage inden vores møbler ankommer, så på denne måde
kan vi holde lidt ferie samtidig med, at vi flytter.
--
Lars Ehlers

Fra : Fl. Baumann

Dato : 09-08-07 16:48

"Lars Ehlers" skrev i meddelelsen:
> Der går mindst 7 dage inden vores møbler ankommer, så på denne
> måde
> kan vi holde lidt ferie samtidig med, at vi flytter.

Cool, så kan du være guide, når vi får lettet røven og får købt
billetter til en Lyle Lovett koncert.

--
Fl. Baumann

Fra : Lars Ehlers

Dato : 10-08-07 08:32

On Thu, 9 Aug 2007 17:47:55 +0200, "Fl. Baumann"
<zillyink@fjerndettehotmail.com> wrote:

>Cool, så kan du være guide, når vi får lettet røven og får købt
>billetter til en Lyle Lovett koncert.

Nu skal jeg lige lære Austin at kende før jeg begynder at lege guide
Men hvis du har brug for en guide i det nordlige Californien, så
er jeg helt klart ekspert. Du kommer dog til at skynde dig, fordi vi
flytter om mindre end tre uger....

--
Lars Ehlers

Fra : Bjarne

Dato : 17-09-07 09:27

> [...]
>
> --
> Lars Ehlers
> "Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Hej

Fik I foretaget turen og vel fremme i Austin?

mvh
Bjarne