Til Tenerife med folkeferie.dk
Fra : Stefanie

Dato : 02-07-07 19:29

Kære NG`er.
Så har vi fået bestilt rejse, og turen går i år til Tenerife med
folkeferie.dk, og vi skal bo på hotel (i lejlighed) Apt. Albatros. Så langt
så godt.

Vi så at rejsen var fra Billund med efter at have trykket bestil, godkend og
godkendt betaling (med dankort) står der at vi flyver fra Billund til
Kastrup og Kastrup til Tenerife - samme vej hjem igen. Det var lidt træls,
men det overlever vi sagtens.
På vej derover har vi 40min i Kastrup, og på vejen hjem har vi 30min.
Kan det nåes på denne tid? Skal vi selv sørge for at fragte kufferterne?? Og
kan man nå fra det inderigs til udenrigs på den tid? Og mon det er nemt at
finde gaten vi skal til osv?

Derudover er alle oplevelser og erfaringer med hotellet, byen osv. utrolig
velkomne :)

Tusind tak.
Stefanie

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 02-07-07 21:01

> [...]
>kan man nå fra det inderigs til udenrigs på den tid? Og mon det er nemt at

----------------------
Kender ikke DF - men jeg tror ikke at I skal flyve med indenrigs -
tror at I bare skal blive siddende i flyet . Vil næsten vædde med, at
I bare skal lande og samle flere passagerer op. Så I kommerrikke ud af
flyet før Tenerife.
God tur - Tenerife er en dejlig Ø - men sørg for at komme lidt rundt
på øen.
Mogens

Fra : Stefanie

Dato : 04-07-07 15:15

----------------------
> [...]
> flyet før Tenerife.
> God tur - Tenerife er en dejlig Ø - men sørg for at komme lidt rundt

Tak for svaret, og du havde ret - jeg endte med at ringe til selskabet for
at være på den sikre side, og det var helt rigtigt at vi skal blive siddende
:)

Venligst
Stefanie

Fra : jenny og søren

Dato : 03-07-07 20:39

Hej

Det skal nok blive en dejlig ferie. Vi (kæresten og jeg) var med Dansk
Folkeferie på Tenerife i vinters og havde en super ferie.

Et par fif:

Vi lejede bil hos Pouls auto (www.poulsauto.com) som ligger i byen, hvor I
skal bo. Det fungerede bare fint.

En af vores bedste biludflugter var en heldagstur på Teide. Smuk, smuk
natur.

Den bedste restaurant vi besøgte hedder Restaurant Oasis og ligger i Adeje.
En meget lokal restaurant, hvor de serverer verdens bedste hvidløgskylling.
Indretningen er ikke specielt hyggelig, men det er betjeningen og de folk
man møder. Virkelig lækker kylling.

Den "værste" oplevelse var et kort besøg i en af "turistfælderne" Los
Americas....Forfærdeligt sted.

"Killerdart" på Atlantic Holiday Centre er ret underholdende og lidt af en
institution på stedet.

Rigtig god ferie.

MVH

Søren

Fra : Stefanie

Dato : 04-07-07 15:16

"jenny og søren" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Americas....Forfærdeligt sted.
>
> "Killerdart" på Atlantic Holiday Centre er ret underholdende og lidt af en

Tusind tak for tipsene - vi snakker om at leje en bil dernede, men ved ikke
endnu hvordan det ender :)

Venligst
Stefanie

Fra : Tømreren

Dato : 04-07-07 14:55

"Stefanie" <ingenmail@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> langt så godt.
> Derudover er alle oplevelser og erfaringer med hotellet, byen osv. utrolig

Er godt hotel...(lidt sløv betjening ved poolbar i happyhour)... meget godt
aftenunderholdning.
Snyd ikke jer selv for hvidløgsrejerne i resturanten.. de er bare MUMS!!...
byen er ikke så stor men der er hvad man skal bruge.
Prøv turen med katamaranskibet for at se pukkelhvaler/delfiner.

På søsterhotelet på den anden side af vejen ( kan ikke lige huske hvad det
hedder) ligger der en rigtig god resturante med en lille vandfald og super
mad.

Go' tur
Tømreren

Fra : Stefanie

Dato : 04-07-07 15:19

"Tømreren" <maas2@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hedder) ligger der en rigtig god resturante med en lille vandfald og super

Hej :)
Tak for erfaringerne, det er dejligt at høre gode erfaringer med stedet :)
Jeg har allerede trumfet igennem at vi skal på den tur og se pukkelhvaler og
delfiner - måske kan du fortælle lidt mere om det, hvis du selv har prøvet
det?
Førstr og fremmest det praktiske, hvordan man kommer dertil hvor færgen
sejler?
Men også hvor tæt kommer de på, hvordan var det, kan man tage gode billeder
osv? Det er noget med at der er fri bar, frokost og en svømmetur inc??

Venligst
Stefanie

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 04-07-07 19:49

On Mon, 2 Jul 2007 20:28:36 +0200, "Stefanie" <ingenmail@nejtak.dk>
wrote:

>Kære NG`er.
>Så har vi fået bestilt rejse, og turen går i år til Tenerife med
>folkeferie.dk, og vi skal bo på hotel (i lejlighed) Apt. Albatros. Så langt
>så godt.

Hvis du gider - så er der her en masse meget gode oplysninger:
http://www.teneriferie.dk/

Og med hensyn til billeje - så prøv her (de taler dansk):

http://www.poulsautotenerife.com/dk/firma.php?lang=dk

Bare husk en ting - kom ud og se øen ellers får du et dårligt indtryk
- turen fra lufthavn til hotel kan godt se lidt kedelig ud - men tro
mig - der er en masse flotte oplevelser rundt omkring. Nu mere nordpå
I kommer, nu mere frodigt bliver det - og nu mere ind på midten mod
Teide , nu mere fantstisk bliver landskaberne - GLÆD JER !
Mogens

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-07-07 10:16

Stefanie skrev:

> ... og turen går i år til Tenerife ...

Andre har nævnt Teide som et *must*. Men i det hele
taget nationalparken "Las Cañadas", som omfatter hele
kæmpekrateret omkring foden af vulkanen Teide. Tag brød
og pålæg med og hold en god "picknic" deroppe. Husk at
beskytte huden mod solen i den tynde luft. Det kan også
være køligt deroppe.
Billeder af Los Roques de García (og Teide):
http://www.htmlhelp.com/~liam/Tenerife/Teide/

Snyd ikke jer selv for Orotavadalen på nordsiden af øen.
I byen Puerto de la Cruz (hvor jeg helst bor - og hvor man
kan finde gode restauranter) ligger en botanisk have, som
er *helt* speciel. Den hedder "Jardín Botánico de la Orotava"
og er anlagt i 1788.
Her er et wiki-link til den botaniske have (på tysk):

http://de.wikipedia.org/wiki/Jard%C3%ADn_de_aclimataci%C3%B3n_de_La_Orotava

Se for eksempel dette træ, "Coussapoa dealbata", som
spanierne har hjembragt fra Brasilien:

http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Wuergefeige_la-orotava.jpg

Tag også til byen "Icod de los Vinos", lidt vest for Puerto
de la Cruz, og se verdens største drageblodstræ:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Dracaena_draco.jpg

God tur!

--
Herluf :·)