Bompenge ved Oslo
Fra : Bente Christensen

Dato : 01-07-07 17:04

Vi tager til Idre Fjæll i morgen aften.

For ikke at skulle køre fra Gøteborg og op gennem Sverige begge veje, ville
vi gerne høre, om nogen her ved, om vi møder Bompenge, hvis vi kører via
Oslo?

Skulle der evt. være et kortmateriale eller en hjemmeside her på nettet, som
kan oplyse herom.

På forhånd tak!

Hilsen Bente C.

Fra : Inger Buchard

Dato : 01-07-07 18:01

I betaler for at køre ind i Oslo et eller andet sted.. Du kan bruge
Norske penger
(og utenlandske
Sedler)

Se videre på http://www.hurra.no/html/fjellinjen.html. Dyrt er det jo ikke.

Iøvrigt kan jeg anbefale at forlade Norge før Trondheim og køre retur via
Østersund - eller syd for Trondheim søge mod Elverum og ind i Sverige til
Vänarn. Vejene er trods alt hurtigere i Sverige end i Fjell-Norge.

Inger

Fra : Bente Christensen

Dato : 01-07-07 18:26

Hej Inger.

Mange tak for hurtigt svar med link.

Hilsen Bente C.
"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en
meddelelse news:4687ddd6$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : alexbo

Dato : 02-07-07 00:11

"Bente Christensen" skrev

> For ikke at skulle køre fra Gøteborg og op gennem Sverige begge veje,
> ville
> vi gerne høre, om nogen her ved, om vi møder Bompenge, hvis vi kører via
> Oslo?

Hvis du har en brobizz skulle den også virke i Norge.
Jeg har ikke selv prøvet men det fremgåraf linket.

http://www.vegvesen.no/easygodansk/OmServicen.stm

mvh
Alex Christensen

Fra : Jan

Dato : 02-07-07 18:58

Sun, 1 Jul 2007 18:03:49 +0200, "Bente Christensen"
<bentenospam.c@pc.dk>; <4687d065$0$881$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>;
<dk.fritid.rejse>:

>For ikke at skulle køre fra Gøteborg og op gennem Sverige begge veje, ville
>vi gerne høre, om nogen her ved, om vi møder Bompenge, hvis vi kører via
>Oslo?

Linken fra Alex til EasyGo/Autopass siger det meste, både om hvor der
er bommer, og brug af brobizz.
Der er bommer ved alle indkørsler til Oslo, men når du kommer via E6
er det meget raskere at køre via Oslo end at køre de bomfrie veje 21,
22 eller 120. 20 kroner er også omtrent det, det koster dig, at din
bil kører 7-8 kilometer (værditab, dæk, drivstof, forsikring, skat,
spylervæske, reparationsandel, ...).

Men på E6 er der bom ved rigsgrænsen på Svinesund (også på den gamle
bro), ved fylkesgrænsen mellem Østfold og Akershus, og ind til Oslo.

God fjeldtur!
--
/Jan
<jan@jpharo.net>