Sygesikringsbevis USA ?
Fra : Thomas

Dato : 01-07-07 10:39

Hejsa

Skal til USA i 2 uger snart.
Er det nok bare at have tegnet en sygeforsikring hos f.eks. Gouda,
samt at medbringe mit gule sygesikringsbevis ?

På forhåm tak,

Fra : Bjarne

Dato : 01-07-07 13:07

Thomas skrev:
> [...]
> Er det nok bare at have tegnet en sygeforsikring hos f.eks. Gouda,
> samt at medbringe mit gule sygesikringsbevis ?

Jeg tror nok, de er ret ligeglade med det gule sygesikringsbevis, men
kig dig godt for efter rejseforsikringen og vær opmærksom på, om den
dækker din rejse.
F.eks. var vi ved at brænde os på en forsikring der ikke dækkede, når
man var tilmeldt en sprogskole.

Bjarne

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 01-07-07 13:20

> Skal til USA i 2 uger snart.
> Er det nok bare at have tegnet en sygeforsikring hos f.eks. Gouda,
> samt at medbringe mit gule sygesikringsbevis ?

Prøv at google lidt i denne gruppe. Det er et spørgsmål, der er diskuteret
rigtig mange gange. Men den korte version er - det gule dækker absolut intet
uden for EU, så med mindre du har en mellemlanding i EU, hvor man jo
teoretisk kunne nå at blive syg, er det formålsløst at tage det med.

Tegn derfor en forsikring hos Gouda el. lign., men udersøg betingelserne
nøje

Kennet

Fra : Jesper

Dato : 02-07-07 18:50

"Kennet og Pernille" <Anonym@anonym.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> teoretisk kunne nå at blive syg, er det formålsløst at tage det med.
>
> Tegn derfor en forsikring hos Gouda el. lign., men udersøg betingelserne

Dækker hele Europa - plus lidt mere - ikke bare EU.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 01-07-07 21:40

"Thomas" <salg@cellshoppen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det nok bare at have tegnet en sygeforsikring hos f.eks. Gouda,
> samt at medbringe mit gule sygesikringsbevis ?

Hej Thomas.
De forsikringsselskaber der oftest tilbyder sig i forbindelse med rejser, er
ofte svimlende dyre, men jeg kender selvfølgelig ikke alle.
Min egen erfaring er at jeg gennem de sidste 10 år på et utal af rejser
udenfor Europa , har haft en rejseforsikring gennem mit
creditcard(eurocard), og den har været væsentligt billigere, og har dækket
både mig selv samt hele familien på rejserne. Og den har dækket
privat-speciallæger i USA, hospital i Australien, læge-på-hotellet i
Ægypten.
Desuden kan du sikkert også tegne en tillægsforsikring til din private
indboforsikring, til relativt billige penge. Forskellen fra Gouda,
Europæiske o.a. er at disse ofte kun gælder i 14 dage, hvor de andre dækker
ét år ad gangen.
Jeg skal sige, at jeg ikke har tegnet en rejseforsikring i forbindelse med
en enkeltstående rejse siden 1995, så meget kan have ændret sig.
Men et er sikkert: Du er nødt til at forsikre dig inden USA-rejsen.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 01-07-07 23:36

> [...]
> indboforsikring, til relativt billige penge. Forskellen fra Gouda,
> Europæiske o.a. er at disse ofte kun gælder i 14 dage, hvor de andre

Nogle af disse dækker dog kun europa, og næsten alle dækker kun 30 dage af
gangen. Endelig er der som sædvanlig problematikken med arbejde og ferie på
samme rejse. Og så kræver f.eks. mastercard, at kroniske lidelser skal
godkendes inden afrejse. Men ellers er det rigtigt, at visse kreditkort og
indboforsikringer tilbyder rejseforsikring. Inden en afrejse til USA vil jeg
dog læse bestemmelserne MEGET nøje igennem. Vi har brugt både Europæiske og
Gouda, og har nu via Mastercard. Har aldrig haft brug for det, så jeg ved
ikke hvordan de er, når det virkelig gælder.

Kennet

Fra : Jesper

Dato : 02-07-07 18:49

> [...]
> Er det nok bare at have tegnet en sygeforsikring hos f.eks. Gouda,
> samt at medbringe mit gule sygesikringsbevis ?

Europæisk har fået en temmelig fornuftig årsrejseforsikring.

Jesper