Moskva lufthavn...
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 30-06-07 10:45

hejsa:)

vi skal til sydøst asien i slutningen af oktober og 4 uger frem.
Har købt 2 stk flybilletter med Aeroflot København/Bangkok til 4850,- inkl.
alle skatter med udrejse en
Lørdag morgen og hjemrejse Søndag.

Billigt synes jeg selv, da jeg har kikket en del på flybilletter og ikke
kunne finde noget til en øre billigere;)

Men vi har omkring 9 timers ventetid i moskva lufthavn derud (på hjemturen
dog 55 minutter)

Der er ikke muligt at komme ud af lufthavnen i Moskva og se lidt af byen?
det kræver vel visum ? kan man ikke få et 24 timers visum;)?
I Frankfurt har vi tidligere godt kunne komme ud af lufthavnen ved en
flyvetur til Indien... Det var rigtig godt:)

håber på masser af svar :)

Mange hilsner Jan og Mette

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 30-06-07 11:05

Jan Tovgaard <jan@tovgaard.dk> wrote:
[...]

Jo, det går fint an, men det er DYRT.

1. Du må på forhånd ha skaffet deg et transittvisum til Russland (gyldig
i 48 timer, tror jeg). Det må du ordne med ambassaden i Danmark, og koster
320 kroner hvis du kan vente 14 dager på å få det. Vil du ha det med
en gang koster det 855 kroner.

2. Du må reise fra flyplassen og inn til sentrum og tilbake. Regn
med at det kan koste cirka 6-700 kroner hver vei. Du kan også
gjøre det nesten gratis, med en marshrutka-buss/buss fra
lufthavnen til den ytterste av Moskvas metrostasjoner, og så
metroen til sentrum derfra. Det vil i så fall ta deg cirka
halvannen time hver vei (taxi 30-45 minutter), og det vil spise
opp mye av tiden dere har til rådighet. Regn også med at det kan
ta noe tid å passere immigrasjonskontrollen begge veier.

I sum tror jeg ikke du vil finne at timeprisen er verdt det.
Dessverre, for Moskva kan være riktig interessant å oppleve.
Til en senere anledning kan du kanskje vurdere å legge inn et
par dager mellom flyene, så vil det være mer aktuelt å reise
inn til byen.

Men god tur til Thailand! #8D)

Bjørn
www.iposeogsekk.com

Fra : Steen Johansen

Dato : 30-06-07 14:30

"Jan Tovgaard" <jan@tovgaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I Frankfurt har vi tidligere godt kunne komme ud af lufthavnen ved en
> flyvetur til Indien... Det var rigtig godt:)

Den går ikke"Grandberg" du bkan kun være der i 3 timer og det koster en krig
men det er ikke det værste du kan risikerer at den flyver et par timer før
tiden I Feb 2007 skulle jeg også vente i 9 timer men den fløj efter 5 timer
MvH Steen

Fra : Thomas Andersen

Dato : 30-06-07 19:37

Vi tog selv samme tur med Aeroflot fra via Moskva til Bangkok .
Og benyttede vores 7 ventetimer i baren i lufthavnen ;)

Fra : J

Dato : 02-07-07 14:37

On Sat, 30 Jun 2007 11:45:20 +0200, "Jan Tovgaard" <jan@tovgaard.dk>
wrote:

> [...]
>I Frankfurt har vi tidligere godt kunne komme ud af lufthavnen ved en
>flyvetur til Indien... Det var rigtig godt:)

Trafikken kan være helt håbløs i Moskva. Noget med 2 timer hver vej.
Så er der kun 4 timer i centrum.

Det med visum har jeg ikke helt check på. Men hør altrejser. De plejer
at ordne det, og de kan arrangere en limosine til Jer. Det plejer at
koste 300 kr. hver vej, og det er rimeligt, tidsforbruget taget i
betragtning.

I skal sådan set bare til en yder-metro-station (det er derfra jeg
regner 2 timer til lufthavnen i taxa), hvorfra det tager ca. 1/2 time
til centrum. Metro stationerne i sig selv er jo også en oplevelse.

Centrum er ret kompakt omkring Kreml og den røde plads og Gum.

mvh

John

Fra : Carsten Keller

Dato : 03-07-07 08:14

"Jan Tovgaard" <jan@tovgaard.dk> wrote in message
> [...]
> kunne finde noget til en øre billigere;)
>
> Men vi har omkring 9 timers ventetid i moskva lufthavn derud (på hjemturen

Vi har også haft 8-9 timers ventetid i Moskva på vej til Singapore for nogle
år siden. Det er uden sammenligning den kedeligste lufthavn jeg nogensinde
har været i, og jeg har ellers været i nogle stykker.

Hold lige øje med hvornår restauranterne lukker. Vi udskød middagen for
ligesom at have noget at tage os til hen på aftenen, men pludselig var det
kun baren der havde åbent Der kunne vi så sidde og spise en halvvåd
trekantssandwich mens CNN viste billeder af et brændende fly vi efterhånden
fandt ud af var Concorden der var styrtet i Paris samme eftermiddag. Hmm,
det vil selvfølgelig sige at det er 7 år siden, lufthavnen kan have ændret
sig meget siden da...

Det skal for en god ordens skyld siges at jeg nok stadig ville æde de 9
timers ventetid hvis jeg kunne spare 1000 kroner pr billet

Keller