Den der med håndbagagen - igen....
Fra : Heidi

Dato : 28-06-07 18:04

Jeg har hele tiden troet at man måtte have flere væskelignende ting med
i håndbagagen, bare de hver især var pakket i en 1 liters genlukkelig
plasticpose.
Men nu studser jeg over følgende ordlyd fra www.slv.dk (Statens
luftfartsvæsen):

"Du må godt medbringe mere end én beholder i din håndbagage, men ikke
flere end der kan være i en gennemsigtig, genlukkelig pose med et
rumfang på én liter."

Betyder det at samtlige flydende ting skal kunne være i den samme pose -
eller har jeg forstået det rigtigt, at alle ting skal have hver sin
pose?

--
Heidi (som flyver lørdag morgen)

Fra : Holst

Dato : 28-06-07 18:26

Heidi wrote:

> [...]
>
> Betyder det at samtlige flydende ting skal kunne være i den samme pose -
> eller har jeg forstået det rigtigt, at alle ting skal have hver sin

Ja, jeg har ikke rejst med fly, siden de fandt på de nye regler. Jeg har
dog altid troet det modsatte af dig, nemlig alle ting skal være i den
samme pose på 1 liter.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 28-06-07 18:33

> [...]
> Betyder det at samtlige flydende ting skal kunne være i den samme
> pose - eller har jeg forstået det rigtigt, at alle ting skal have

Du må kun have én 1L pose med, og alle dine væsker (á max 1dl per beholder)
skal allesammen kunne ligge i den pose, mens den er lukket.
I din indcheckede bagage kan du stort set lægge så meget som du har lyst
til.

Væsker købt i lufthavnen (sprut osv.) tæller ikke med i ovenstående da de
bliver forseglet seperat.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Heidi

Dato : 28-06-07 18:55

Martin Sørensen wrote:

> [...]
> beholder) skal allesammen kunne ligge i den pose, mens den er lukket.
> I din indcheckede bagage kan du stort set lægge så meget som du har

Ok, mange tak, så er jeg da ikke i tvivl længere.
Så havde jeg vist ikke behøvet at købe de ekstra ti poser i dag - men om
ikke andet kan de også bruges som fryseposer til mad

--
Heidi

Fra : Kitti Egevang

Dato : 29-06-07 08:25

Heidi wrote:

> Ok, mange tak, så er jeg da ikke i tvivl længere.
> Så havde jeg vist ikke behøvet at købe de ekstra ti poser i dag - men om
> ikke andet kan de også bruges som fryseposer til mad

Må jeg lige spørge hvor du køber de 1 L poser henne??

På forhånd mange tak.

Fra : ks

Dato : 29-06-07 09:28

On Fri, 29 Jun 2007 09:25:11 +0200, Kitti Egevang
<kittiSLET@DETTEmail4us.dk> wrote:

>Må jeg lige spørge hvor du køber de 1 L poser henne??
>
>På forhånd mange tak.

Jeg fandt poserne i Netto. Kostede omkring 10 kr for 10 stk.

Fra : Hanne

Dato : 29-06-07 11:02

> Må jeg lige spørge hvor du køber de 1 L poser henne??
>
> På forhånd mange tak.

Kvickly har dem også!

mvh
Hanne

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-06-07 00:01

> Må jeg lige spørge hvor du køber de 1 L poser henne??

De skulle også kunne købes ved 7-11 butikkerne i hele landet - det skriver
de ihvertfald i lufthavnen. Hvis du da har sådan en butik i nærheden af hvor
du bor..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Heidi

Dato : 09-07-07 18:06

Kitti Egevang wrote:

> Må jeg lige spørge hvor du køber de 1 L poser henne??

Du har godt nok fået svar fra andre, men nu hvor jeg er vendt hjem fra
ferien (uden at der i øvrigt overhovedet var nogen der tjekkede bagagen,
udover at den blev kørt igennem gennemlysningsapparatet), så kan jeg da
lige fortælle at jeg først købte en pakke i Matas, og efterfølgende en i
SuperBest. Prisen lå begge steder mellem 10 og 15 kr. for 10 poser.

--
Heidi

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 28-06-07 20:52

> Væsker købt i lufthavnen (sprut osv.) tæller ikke med i ovenstående da de
> bliver forseglet seperat.

Men det gælder ikke (nødvendigvis), hvis man skal mellemlade. F.eks. hvis
man flyver Ankara-København via München. Når man ankommer til MUC bliver
alting chekket, og har man væsker som er købt i Ankara skal det chekkes ind
(hvilket er meget tidskrævende) eller fjernet. Det gælder ikke alle
lufthavne, men i Ankara bliver det ikke forseglet og dermed opstår
problemet.

Kennet
--
Besøg vores hjemmeside. Alt om vores rejser på 6 kontinenter.
www.pernille-kennet.dk

Fra : michael

Dato : 28-06-07 22:06

Og det gælder for hele EU. Køber man toldfrit i lufthavne udenfor EU og
mellemlander i en EU-lufthavn, så konfiskeres det.Jeg oplevede det selv
i Amsterdam, hvor jeg mellemlandede på vej hjem fra Sydafrika.

Man må sige at de lufthavnsbutikkerne i EU-lufthavnene har gjort et god
stykke lobbyarbejde, da den tossede lov blev vedtaget.

/michael

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-06-07 00:00

> Og det gælder for hele EU. Køber man toldfrit i lufthavne udenfor EU
> og mellemlander i en EU-lufthavn, så konfiskeres det.

Jeg har fløjet fra Seoul til Amsterdam (mellemlandet) flere gange, og der er
det ikke noget problem. Jeg har ikke selv købt noget, men nogle af den jeg
har rejst med har haft noget med uden at det voldte nogen problemer. I Seoul
forsegler de tingene på samme måde som i en EU-lufthavn. Så det kan godt
lade sig gøre udefra, men du har sikkert ret i at man ikke skal regne med
det alle steder fra.

Af samme grund bør man nok bare droppe indkøbene i lufthavnen. Der er
alligevel ikke noget som helst at spare ved at købe noget i
lufthavnsbutikkerne i forhold til de gængse priser herhjemme. På
radio/tv/it-udstyr er det enddog noget dyrere end hvad det er herhjemme. Jeg
køber kun noget, hvis det er noget jeg lige står og mangler, og det er kun
småting som batterier o. lign. Ikke noget en kiosk ikke kunne levere.

> [...]
> Man må sige at de lufthavnsbutikkerne i EU-lufthavnene har gjort et
> god stykke lobbyarbejde, da den tossede lov blev vedtaget.

Tosset, ja det kan vi godt blive enige om.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : michael

Dato : 30-06-07 00:13

På udturen købte vi nogle småting i Amsterdam, blandt andet en
næsespray, da min far havde lidt stoppet næse. Ekspedienten var ved at
gå helt amok, da vi flåede posen op, så min far kunne bruge sprayen. Gad
vide om de frygtede et Zymelin terror angreb...

/michael