Costa Rica. Hvad skal man se.?
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 26-06-07 21:09

Har du forslag til hvad man ser i Costa Rica.?

5 - 6 dages ophold.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Stig Nielsen

Dato : 26-06-07 22:09

"Jørgen Rasmussen" <jo-ra@tdc-net.dk> skrev i en meddelelse
> Har du forslag til hvad man ser i Costa Rica.?
>

> 5 - 6 dages ophold.

Nu er Costa Rica et vidt begreb.

Hvor i Costa Rica ?

Fra : Coppi

Dato : 27-06-07 06:23

Hej Stig.
PRØV AT FÅ IDEER PÅ CC-TRAVELS HJEMMESIDE.
COPPI

Fra : Stig Nielsen

Dato : 27-06-07 09:39

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Stig.
> PRØV AT FÅ IDEER PÅ CC-TRAVELS HJEMMESIDE.
> COPPI

Tak for tippet !

Jeg har været der !

Jeg giver ideen videre til Jørgen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 27-06-07 20:04

Stig Nielsen wrote:

> Nu er Costa Rica et vidt begreb.
>
> Hvor i Costa Rica ?

Overalt.! Jeg har spurgt bredt for at få forslag fra alle områder.

Jeg har ikke noget specielt foretrukket område, men det er især mellem
Moin (Puerto Limon) og San Jose.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Stig Nielsen

Dato : 27-06-07 22:31

> Overalt.! Jeg har spurgt bredt for at få forslag fra alle områder.
>
> Jeg har ikke noget specielt foretrukket område, men det er især mellem
> Moin (Puerto Limon) og San Jose.

OK, men nu er Costa Rica jo ikke noget helt lille land, selvom det ikke
fylder meget.
Det tager immervæk noget tid at komme rundt, da vejen ikke er super, selvom
den panamerikanske highway løber igennem.
Her kan dog være temmeligt meget langsomtkørende lastvogntrafik.

Hvis du er ovre på den side ved Limon, så er det Tortuguero man skal se.

Den æder bare hurtigt 3 dage, fordi det tager ca. 3 timer i båd hver vej for
at komme dertil igennem junglen fra Limon.
Her er det som en anden skriver junglen og skildpadderne man går efter.

Jeg vil dog skyde i en anden retning, da jeg var mest fascineret af vulkanen
Arenal.
Det er sgutte mange steder i verden man kan sidde i en svømmepøl opvarmet af
lava, og så se på en vulkan der kaster lava ned af siderne hver eneste dag.

Området omkring Monteverde og den såkaldte cloud Forest , med Sky Trek og
Sky Walk er også fedt.
Her bor man i La Fortuna som er byen med udflugter til det hele.

Dyrelivet med dovendyr, aber o.s.v ser man i Manuel Antonio Nationalpark, da
man her kan komme tæt på.
Her er dog temmeligt mange lokale der har fået samme ide.

Strandmæssigt set, så er det Tamarindo på Stillehavskysten og området
omkring Cahuita, Puerto Viejo hvis det er på den caribiske side.

Stig

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 29-06-07 19:47

Stig Nielsen wrote:
> "Jørgen Rasmussen" <jo-ra@tdc-net.dk> skrev i en meddelelse

> OK, men nu er Costa Rica jo ikke noget helt lille land, selvom det ikke
> fylder meget.

Tak for kommentarer.! Og til de øvriges kommentarer.

Du har vist ret. Med udgangspunkt på østkysten, og få dage, må man
begrænse sig.

Kan du evt. henvise til link på internet.?

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Stig Nielsen

Dato : 01-07-07 00:48

> Kan du evt. henvise til link på internet.?
>

> Mvh. Jørgen

Google er altid din ven, men en start kunne være her
http://www.tortugueroinfo.com/

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 01-07-07 13:41

Stig Nielsen wrote:

> Google er altid din ven, men en start kunne være her
> http://www.tortugueroinfo.com/

Tak. Jeg kender Google.

Men jeg får vel 1.576.032 svar ved at spørge på noget som dette.
(Google er ret overvurderet efter min mening. Men bruger den selv)

Så er det smartere at vente på en der har egne erfaringer, ikke.?

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Stig Nielsen

Dato : 02-07-07 08:07

> [...]
> (Google er ret overvurderet efter min mening. Men bruger den selv)
>

> Så er det smartere at vente på en der har egne erfaringer, ikke.?

Korrekt

Jeg har så erfaringen I at være der, men har ikke brugt nettet til at
tilrettelægge.

Jeg rejste på en færdig tur med www.tucantravel.com

Det kunne måske så være en ide og tjekke forskellige turoperatørers
hjemmesider, de må have nogle turbeskrivelser som du kan læse.

Kuoni, Dragoman, Exodus og så videre

Stig

Fra : J

Dato : 27-06-07 10:11

On Tue, 26 Jun 2007 22:09:06 +0200, Jørgen Rasmussen
<jo-ra@tdc-net.dk> wrote:

>Har du forslag til hvad man ser i Costa Rica.?
>

>5 - 6 dages ophold.

Man skal jo se noget natur ! Det kan godt være svært at pakke meget af
det ned i 5-6 dage. Det kan jo være dårligt vejr, uden for de bedste
dyre-tider, osv.

Jeg var der i 3 uger i 1998. Det jeg husker bedst er:
- tortuguero (østkysten) hvor vi så en skildpadde lægge æg.
- monte verde, regnskov og colibrier

Lige ved teaterbygningen (klassisk bygning, nok den eneste) i San Jose
centrum er et stort hotel, hvor der er et ekspeditionsfirma, der
holder til. Henvend Jer der og køb nogle ture. Desværre er
prisniveauet præget af rige amerikanere. Dengang var det 1000 kr. pr.
hoved på deres ture, der ofte er med 1 overnatning.

http://www.costaricaexpeditions.com/

mvh

John