Biltog til Livorno
Fra : Ole H

Dato : 24-06-07 11:11

Lige nogle hints hvis du overvejer biltoget ud i Eropa.

Hvis du skal med biltoget ud i Europa er det er god ide, at bestille
billetten direkte på DB hjemmeside. Du betaler med dit visa og 2 minutter
efter har du billetterne på en mail - du skal selv printe billerne ud. Hos
vores eget DSB er forretningsgangen lidt mere firkantet.(der kan gå dage)

Alternativt kan man ringe til DB, de taler engels, hvis man ikke er så stærk
i tysk. (de sender så billetterne på mail eller almindelig post, du oplyser
så dit visa nummer i telefonen.)

Det er en god ide at ringe, hvis man ønsker at undgå den vogn type, der
hedder TALGO, den kan man ikke vælge fra på nettet.

I dette forum har jeg tidligere fået dette hints, jeg ikke selv var
opmærksom på, at der var forskellige vogntyper

> http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/zubehoer__assets/de/dateianhaenge/wagenplaene__liegewagen__zusammengefasst.pdf
>
> Undgå 'Talgo' - du kan se årsagen på skitsen. "Inger Buchard"
> <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> writes:

I Talgovognen er kuperne åbne og ved sengetid trække der er forhæng for - i
de andre liggevogne er der ordinærer kuper, hvor man kan lukke døren.

Hvad koster en tur fra Hamburg til Livorno hos DSB?

Pris på biltogsbilletter: 2.349DKK

Prisen på liggepladsbilletterne 3.384DKK

I alt: 5.733DKK

Samme bestilling direkte på
http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/dk/start.html er på dansk.

kostede billetten 749 euro som er lige med ca 5662 dk. pt.(alt efter kursen)

Altså lidt billigere hos DB.

Hilsen Ole H

fjern 2300 i mailadressen

snailes772@2300hotmail.com

Fjern 2300 hvis du skriver direkte

Tidligere hints
_______________________________________________________________________________________

> Jeg kiggede på
> http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/zubehoer__assets/de/dateianhaenge/wagenplaene__liegewagen__zusammengefasst.pdf
>
> Undgå 'Talgo' - du kan se årsagen på skitsen.

Tja. I Talgo er sengene omkring 200 centimeter lange, i de andre
omkring 180. Hvis man er 190, så er en seng på 180 altså ikke specielt
praktisk.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.