USA: Vest eller Østkysten ?
Fra : Thomas Andersen

Dato : 22-06-07 06:41

Hejsa

Jeg planlægger at tage til USA i uge 30+31 sammen med en kammerat, men vi
kan ikke helt finde ud af
om vi skal tage til området omkring L.A, eller til Californien omkring
Florida / Miami.

Vi er begge 30 år, og der må godt være lidt knald på .
Vi lejer bil derovre.
Er begge vilde med forlystelsesparker (De ligger vel mest omkring Orlando
ikke ?

Ting som taler for omkring L.A
- Las Vegas
- Grand Canyon
- San Francisco
- Beverly Hills

Ting som taler for Miami
- Strandene
- Disnetword (men der ligger også en omkring LA ikke ?
- SeaWorld
- Kennedy Spacecenter

Hvad mener I ville være bedst, og hvad skal vi ellers se I området ?

På forhånd tak,

Thomas

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 22-06-07 07:17

> [...]
>
> Ting som taler for Miami
> - Strandene
> - Disnetword (men der ligger også en omkring LA ikke ?

Jeg vil ikke være i tvivl - Miami. Specielt hvis der skal være gang i den.
Las Vegas vil nok også være noget for jer, men ingen forlystelsesparker.
Bush Gardens ved Tampa Bay er også en mulighed. Overvej også at tage til Key
West, men det er en lang køretur. Det er også en mulighed at være i Ft.
Lauderdale, som er mindre kendt end Miami men absolut værd at have med i
overvejelserne.

Kennet

--
Besøg vores hjemmeside. Alt om vores rejser på 6 kontinenter.
www.pernille-kennet.dk

Fra : Carsten Keller

Dato : 22-06-07 07:35

"Thomas Andersen" <ThomasAndersen@pc.dk> wrote in message
> [...]
> kan ikke helt finde ud af
> om vi skal tage til området omkring L.A, eller til Californien omkring

For lige at sikre at I ikke bøffer et eller andet i jeres planlægning, LA
ligger i Californien, Miami ligger i Florida...

Keller

Fra : Helle

Dato : 22-06-07 07:49

"Thomas Andersen" <ThomasAndersen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - SeaWorld
> - Kennedy Spacecenter
>
> Hvad mener I ville være bedst, og hvad skal vi ellers se I området ?

Hej Thomas!
Jeg indrømmer, at jeg ikke kender Florida.
Men jeg kender Californien. Har været der mange gange. Der er utrolig
dejligt. San Fransisco er en virkelig charmerende by.
Mvh.

Fra : Helle

Dato : 22-06-07 10:49

"Helle" <Del@ve> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men jeg kender Californien. Har været der mange gange. Der er utrolig
> dejligt. San Fransisco er en virkelig charmerende by.

Tænk på, hvor mange sange der er skrevet, om de 2 forskellige steder.
Jeg kender ingen fra Florida/Miami.
Men, hvad med, som eksempler:
"California dreaming", "California Blue", "If you're going to San
Francisco", " San Francisco night", "San Francisco" (Brd. Olsen), " I
left my heart in San Francisco", "We build this city" (San Francisco),
Alle disse sange, kunne jeg lige komme i tanke om, - men jeg er sikker på,
at der er mange flere!
Så, hvis det er værd at skrive om, må det også være værd at opleve...
God tur! Jeg er spændt på, hvad I vælger!
Mvh.

Fra : Carsten Keller

Dato : 22-06-07 12:43

"Helle" <Del@ve> wrote in message
> Tænk på, hvor mange sange der er skrevet, om de 2 forskellige steder.
> Jeg kender ingen fra Florida/Miami.

Tror der var en lignende tråd om berlin for et stykke tid siden der
balancerede på kanten af Off-topic, men jeg vil da alligevel gerne åbne
ballet med "Cocomo" af Beach Boys. Det er da vist omkring Florida keys

Og jeg tror også Will Smith lavede noget Miami-sang for et par år siden.

Keller

Fra : Helle

Dato : 22-06-07 13:58

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ballet med "Cocomo" af Beach Boys. Det er da vist omkring Florida keys
>
> Og jeg tror også Will Smith lavede noget Miami-sang for et par år siden.

Men Beach Boys er fra Californien. - Og, stort set, alle deres andre sange
handler om Californien. "Surfer girl", "Surfing USA", "California girls" og
mange flere.
Mvh.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 22-06-07 12:45

> [...]
> Så, hvis det er værd at skrive om, må det også være værd at opleve...
> God tur! Jeg er spændt på, hvad I vælger!

Joh, men hvis man er til fest og farver er Florida nok bedre (med mindre man
er homoseksuel i hvilket tilfælde SF er STEDET)

Kennet

PS: Jeg vidste ikke, at "We build..." var om SF

Fra : Helle

Dato : 22-06-07 14:01

"Kennet og Pernille" <Anonym@anonym.dk> skrev i en meddelelse

> Joh, men hvis man er til fest og farver er Florida nok bedre (med mindre
> man er homoseksuel i hvilket tilfælde SF er STEDET)
>
> Kennet
>
> PS: Jeg vidste ikke, at "We build..." var om SF
Jefferson Starship. Handler om San Francisco. Hvis du lytter efter, så er
der på et tidspunkt, i sangen, hvor man hører en radio. Der bliver bl.a
snakket om trafikken over Golden Gate broen.
Der ER masser af steder for unge i SF og LA.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 22-06-07 14:50

..
> Der ER masser af steder for unge i SF og LA.

He he, nu kan jeg ikke holde mund længere.
Til de 2 ungersvende, må jeg (delvis) tilslutte mig heppekoret:
Med L.A. som udgangspunkt er det vestlige USA nok mest berømt for sin
fantastiske natur. Et utal af nationalparker, Grand Canyon, Yosemite,
Yellowstone, Monument Valley, Death Valley osv osv, bare for at nævne de
største af dem, og er det flot natur man går efter er der ingen tvivl
overhovedet: Californien, og så derudaf !
Min da de jo netop efterspørger "gang i den" må jeg med, anbefale Florida,
som netop har fået denne status blandt USA's egne unge, at det er her det
sker. Man tager til Florida til "Springbreak", og både Ft. Lauderdale,
Daytona Beach og Miami har manifesteret sig her. Det tager i øvrigt kun 2-3
timer i bil fra Miami til Key West, hvor der i særdeleshed er fart på om
aftenen, men her er rammerne lidt mindre, og det hele foregår på Duvall
Street.
Desuden er der masser af theme-parks i Florida, og skulle man alligevel få
lyst til lidt natur, er der jo Everglades lige om hjørnet.
I know it, I've been there
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Helle

Dato : 22-06-07 15:26

"Niels Hejnfelt" <niels@VIPhejnfelt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Desuden er der masser af theme-parks i Florida, og skulle man alligevel få
> lyst til lidt natur, er der jo Everglades lige om hjørnet.

OK, you win! I aint never been there..
But, - California is the place you ought to be, so they packed up the truck
and they moved to Beverly! - Hills that is...

Fra : Lars Ehlers

Dato : 22-06-07 18:39

On Fri, 22 Jun 2007 07:41:08 +0200, "Thomas Andersen"
<ThomasAndersen@pc.dk> wrote:

> [...]
>kan ikke helt finde ud af
>om vi skal tage til området omkring L.A, eller til Californien omkring

Personligt foretrækker jeg vestkysten, der er lidt for enhver smag.
Men jeg ville nok vælge det nordlige Californien som udgangspunkt,
simpelthen fordi der er langt mere at se end i LA.

Med base f.eks. i San Francisco kan I tage dagsture til
Monterey/Carmel, Santa Cruz, Napa Valley, Six Flags forlystelsesparken
i Vallejo og selvfølgelig opleve San Francisco. Der er masser af
natteliv i San Francisco (også hvis man ikke er bøsse . Specielt i
SoMa og Mission distriktet er der mange interessante steder at gå
byen. Der ligger også en forlystelsespark i Silicon Valley (Great
America).

I kunne så tage en tur til LA og opleve det sydlige Californien.
Herunder selvfølgelig Disneyland, Disney's California Adventure og
Universal Studios. Herfra er der kun en 4-5 timers kørsel til Las
Vegas, hvis der er skal festes for alvor!

--
Lars Ehlers