aktivering af børn i bilen
Fra : Flemming Bach

Dato : 20-06-07 13:41

Hejsa,

Vi søger gode råd til hvorledes vi kan holde vores søn på knapt 2 år
aktivireret under kørsel på vores tur til Alsace til sommer.

Vi planlægger at køre om natten derned, så der burde han trods alt
sove det meste af tiden. Men det er mere til hvis vi skal ud på nogle
udflugter at vi godt ku tænke os noget han kunne få tiden til at gå
med.

Nogle der har nogle gode erfaringer?

Flemming Bach

Fra : Sassie

Dato : 20-06-07 17:32

Hej Flemming.

Jeg kan varmt anbefale dig en af følgende ting:

1) I Ikea kan du få en taske som du kan hænge op på ryggen af
forsædet. Der er Batman på eller Prinsesser til piger. I tasken er der
plads til blyanten og tusser, men han er måske lige lille nok til at
tegne endnu. Det er i alle tilfælde en god ide senere som underlæg

2) samme underlæg kan du købe hvis du i en Bog & ide køber nogle små
legosæt til ca. 30 kr. stykket. Det kan han sikkert få god tid til at
gå med
3) Køb en ipod og læg nogle tegnefilm på. det er en dyr men god
investering og så kan du samtidigt lægge dine ynglingscd´er på hvis nu
han sover...

God tur..

Sascha

Fra : Bjarne

Dato : 21-06-07 06:10

Flemming Bach skrev:
> [...]
> sove det meste af tiden. Men det er mere til hvis vi skal ud på nogle
> udflugter at vi godt ku tænke os noget han kunne få tiden til at gå

Allerbedste erfaring er med biltog.
Det er en oplevelse for ungerne, og man kan hygge om dem, mens man
rejser, og være veloplagte til at køre det sidste stykke efter
morgenmaden i toget.

Vi har også haft (hjemmesyede) lommer hængende bag på forsæderne, og det
gjorde meget nytte.

Og masser af børnebånd med sange, musik, Prop og Berta, Thomas Winding osv.

Bjarne

Fra : Flemming Bach

Dato : 22-06-07 08:52

Bjarne <netmolotow@varmpost.com> skrev:

> [...]
>gjorde meget nytte.
>
>Og masser af børnebånd med sange,
>musik, Prop og Berta, Thomas Winding osv.

------

Vi har faktisk planlagt at tage biltoget hjem. Det gjorde vi
også sidste år og det gik ikke mindre end smertefrit.

Fra : BA

Dato : 24-06-07 23:05

"Flemming Bach" <flemming.tine@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> aktivireret under kørsel på vores tur til Alsace til sommer.
>
> Vi planlægger at køre om natten derned, så der burde han trods alt

Og hvad så, når han vågner veludhvilet, og I er trætte?

Udnyt iden til at være sammen med ham - læs for ham, snak og syng og lær ham
ting. Han vil udvikle sig 10 gange mere end han normalt gør.
Hvorfor skal han "aktiveres" - er han besværlig at være sammen med? Gider I
ikke bruge tid på ham?

--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....