pas på fly i eu
Fra : CarsteD

Dato : 20-06-07 07:47

Hej

Jeg har nogen venner, som skal til DK med fly fra Frankrig. De har ikke
noget pas men franske id-kort. Er der nogen, der ved, om det er nok til at
komme om bord på et Sterling fly (de har naturligvis billetter

Mvh

CarstenD

Fra : Holst

Dato : 20-06-07 07:54

CarsteD wrote:

> Jeg har nogen venner, som skal til DK med fly fra Frankrig. De har ikke
> noget pas men franske id-kort. Er der nogen, der ved, om det er nok til at
> komme om bord på et Sterling fly (de har naturligvis billetter

De burde prøve at kontakte Sterling.

Fra : Helle

Dato : 20-06-07 08:08

"CarsteD" <carsten@xxxespressokaffe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget pas men franske id-kort. Er der nogen, der ved, om det er nok til at
> komme om bord på et Sterling fly (de har naturligvis billetter

Jeg vil sige, uden at vide det 100%, at de skal have et pas. I lufthavne
skal man vise det op til flere gange.
Mvh.

Fra : jytte jensen

Dato : 20-06-07 08:52

> [...]
> noget pas men franske id-kort. Er der nogen, der ved, om det er nok til at
> komme om bord på et Sterling fly (de har naturligvis billetter

Jeg har været ude for, husker ikke hvilket selskab, at skulle vise pas lige
før man går ombord.

VH
Jytte

Fra : Holst

Dato : 20-06-07 09:13

jytte jensen wrote:

> Jeg har været ude for, husker ikke hvilket selskab, at skulle vise pas lige
> før man går ombord.

Nu skal vi lige huske på, at vi er danskere, og som danskere er det
eneste officielle ID-kort, vi har, vores pas. Det er også derfor, at
danskere SKAL medbringe pas, når vi rejser til Tyskland, Frankrig eller
lignende.

Schengen giver mulighed for, at man rejser inden for Schengen-landene
uden pas, men det kræver dog, at man har et andet officielt ID-kort. Og
eftersom danskere ikke har andre muligheder end passet, så er vi stadig
nødt til at have passet med.

Men andre Schengen-lande har andre officielle ID-kort, og borgere i
disse lande kan derfor rejse inden for Schengen-lande uden pas.

Jeg kender ikke det omtalte franske ID-kort, men det kan meget vel være
alt rigeligt for at kunne rejse fra Frankring til Danmark - i hvert fald
hvis man kører i bil. Flyver man, kan det jo godt være, at der i
lufthavnen eller af flyselskabet kræves andet, f.eks. et pas.

Derfor synes jeg, at de bør kontakte Sterling.

Fra : jytte jensen

Dato : 20-06-07 13:49

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Nu skal vi lige huske på, at vi er danskere, og som danskere er det eneste
> officielle ID-kort, vi har, vores pas. Det er også derfor, at danskere
> SKAL medbringe pas, når vi rejser til Tyskland, Frankrig eller lignende.

Nå _det_ er grunden, jeg har altid undret mig over at vi skulle have pas med
når vi var med i schengenaftalen.

Fra : CarstenD

Dato : 21-06-07 06:03

Sterling kontaktet. Pas eller EUgodkendt ID-kort.

Tak for hjælpen

Carsten