New York 3 dage..
Fra : Helle

Dato : 19-06-07 15:16

Jeg skal til New York i 3 dage.
Det er ikke lang tid.
Er der nogen, der kender New York, som kan fortælle mig:
Hvilke fire (4) oplevelser / seværdigheder må jeg IKKE gå glip af, mens jeg
er der?
Mvh.

Fra : Henrik

Dato : 19-06-07 18:29

On 2007-06-19 16:16:23 +0200, "Helle" <Del@ve> said:

> [...]
> Er der nogen, der kender New York, som kan fortælle mig:
> Hvilke fire (4) oplevelser / seværdigheder må jeg IKKE gå glip af, mens

Der vil være 100000000000 forskellige steder, men Central park er et
must, 5 th avn,(de dyre forretninger) Broadway / Time Square og
Brooklyn Bridge.

Så hvis du har tid en tur i Greenwich Village..

Mange vil af sentimentale årsager gerne se hullet efter WTC... Men det
er bare et hul så........

Så er der Empire State... Men her er tit en lang kø...

Friheds statuen, er pt lukket (terror), man kan kun komme ind i foden så!!!!!!

God tur..

Fra : Helle

Dato : 19-06-07 18:35

"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så er der Empire State... Men her er tit en lang kø...
>
> Friheds statuen, er pt lukket (terror), man kan kun komme ind i foden

Tak, jeg påskønner dit svar. Man kan læse sig til, hvad man skal se, men jeg
synes det er rart at høre, hvad andre mener.
Tak!
Mvh.

Fra : Inger Buchard

Dato : 19-06-07 18:57

Turen med båd fra Manhattan rundt om Frihedsstatuen til Ellis Island - uden
at gå i land - giver et view på Manhattan, som er surrealistisk, med eller
uden Twin Towers. Samme sikkerhedskontrol som i en lufthavn.
En gåtur fra Brooklyn til Manhattan over Brooklyn Bridge.
En gåtur omkring Flat Iron før kl 07.00 for at se sammendrivningen af de
hjemløse inden byen vågner.

Inger

Fra : Helle

Dato : 19-06-07 19:05

Mange tak for dine gode idéer!
Mvh.

"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en
meddelelse news:467818ed$0$30995$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 19-06-07 18:47

On Tue, 19 Jun 2007 16:16:23 +0200, "Helle" <Del@ve> wrote:

>Jeg skal til New York i 3 dage.
>Det er ikke lang tid.
>Er der nogen, der kender New York, som kan fortælle mig:
>Hvilke fire (4) oplevelser / seværdigheder må jeg IKKE gå glip af, mens jeg
-------------------

Synes absolut, at en tur med Circle Line (sejltur) rundt om Manhattan
er en god tur, man ser hele NY´s skyline og kommer ud forbi
Frihedsgudinden.
http://www.circleline42.com/

Og en tur i MACY´s (kæmpe stormagasin) er da også meget sjov - gå i
møbelafdelingen og se amerikanernes rædselsfulde smag ))))
Men ellers er bare en ganske almindelig gåtur på gaderne også en
oplevelse.
God tur
Mogens

Fra : Helle

Dato : 19-06-07 19:13

<mogens.amd64@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> møbelafdelingen og se amerikanernes rædselsfulde smag ))))
> Men ellers er bare en ganske almindelig gåtur på gaderne også en

Mange tak, også for dit bud!
Jeg printer ud og tager med.
Mvh.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 19-06-07 19:15

Jeg skal til New York i 3 dage.

læs her hvordan jeg brugte mine dage i N.Y. : www.hejnfelt.dk/newyork.htm
Musts set ud fra en turists synspunkt:
Empire State Building, Times square at night, morgenmad i en
coffeeshop/eller lunch at a deli, gåtur i central park (spring kareterne
over).
Da jeg er sikker på at I kan nå mere end det, kommer her et par ekstra:
Grand central station, Frihedsgudinden, chinatown, Brooklyn Bridge
....og derefter...
Bloomingdales/Macy's, subway'en, Guggenheim,
og...øhhh...ja...gå-gå-gå-gå-gå, man oplever hele tiden noget når man går,
og det er ikke umiddelbart farligt mere (hvis man lige tænker sig om).
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Helle

Dato : 19-06-07 20:08

"Niels Hejnfelt" <niels@VIPhejnfelt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og...øhhh...ja...gå-gå-gå-gå-gå, man oplever hele tiden noget når man går,
> og det er ikke umiddelbart farligt mere (hvis man lige tænker sig om).

Mange tak! Jeg sørger for at tage godt fotøj med, så jeg kan gå langt.
Mvh.

Fra : Peter T.

Dato : 19-06-07 19:46

Helle udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hvilke fire (4) oplevelser / seværdigheder må jeg IKKE gå glip af,
> mens jeg er der?

Times square efter mørkets frembrud. Du kan roligt droppe blitzen på
kameraet når du er der. China Town (især canal street), Greenwich Village
og Empire state building. Ja, køerne er lange ved Empire, men der er til
gengæld fart på, så det går hurtigt. Der er mange billige tøjbutikker på
Broadway fra Union Square og ned til canal street. Central Park er til
gengæld bare en stor, men ordinær park. Brug 5 minutter i den og se så at
komme videre. :)

--
Jeg vil hellere, jeg vil hellere... Jeg vil meget meget hellere ha' en

STAR!

Fra : Helle

Dato : 19-06-07 20:12

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> [...]
> komme videre. :)
>
> --
> Jeg vil hellere, jeg vil hellere... Jeg vil meget meget hellere ha' en

Mange tak for dit bud! Fint nok, - så nøjes jeg med en kort tur i Central
Park...
Mvh.

Fra : J

Dato : 20-06-07 14:10

> [...]

>Er der nogen, der kender New York, som kan fortælle mig:
>Hvilke fire (4) oplevelser / seværdigheder må jeg IKKE gå glip af, mens jeg

Du har fået fremhævet mange gode ting. Jeg vil fremhæve igen: Grand
Central Station

fordi den har medvirket i så mange film.

Overvære en gospel gudstjeneste søndag formiddag i kanten af Harlem, -
det er altså også noget man husker.

Er du Bob Dylan fan ? så er der her en Greenwich village walking tour:
http://www.interferenza.com/bcs/villagesights.htm

Opleve cafeerne på MacDougall street er jo næsten et must. Der er også
Jones Street, hvor coverfoto til 'The Freewheeling' blev optaget.
De karakteristiske brandtrapper i kvarteret.

Noget med den jødiske fotoforretning (der er ret berømt):
http://www.bhphotovideo.com/

mvh

John

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 20-06-07 21:14

> Noget med den jødiske fotoforretning (der er ret berømt):
> http://www.bhphotovideo.com/
>
> mvh
>
> John

He he, jeg vidste ikke rigtig om jeg skulle nævne den, men ok, nu da låget
er taget af...
Udefra ser den ikke ud af meget, men indenfor er den på størrelse med en
tennisbane stort set.Måske lidt større.
Der arbejder ca. 100 ekspedienter derinde, og kun disse jødiske
kosher-drenge med de karakteristiske krøller ned ad kinden.
Hver ekspedient har ca. 1 meter skranke til rådighed, og han har sin lille
"reol" med sine specielle ting.Han rådgiver om dette, og hvis du bestiller
varen, så betaler du, og han giver dig en bon, og lægger den anden bon i en
kasse/kurv der kører rundt på en skinne i loftet blandt flere hundrede andre
kurve. Dette bånd kører rundt i hele butikken, og kører ned i kælderen hvor
lagerekspedienter lægger dine ting i din kasse.Hvis du køber noget mere hos
en anden ekspedient, beder han om din bon,og giver dig en ny, der indeholder
den nye ting også, og denne ting kommer så i din kurv efterfølgende. Når du
til sidst stiller dig i kø, og venter på at blive kaldt til kassen, beder de
om din bon, og så tager de din kasse ned, og pakker dine ting for dig i
poser.
Det hele minder lidt om julemandens værksted
Det er et af verdens største udvalg, og et af verdens billigste varehuse
inden for foto og video. Her mere end 5 år efter jeg var der , får jeg
stadig deres katalog med posten.
Er man bare lidt til foto, får man her en oplevelse! Lukket om mandagen så
vidt jeg husker!
Med venlig hilsen
Niels Hejnfelt

Fra : J

Dato : 21-06-07 07:58

On Wed, 20 Jun 2007 22:13:36 +0200, "Niels Hejnfelt"
<niels@VIPhejnfelt.dk> wrote:

> [...]
>stadig deres katalog med posten.
>Er man bare lidt til foto, får man her en oplevelse! Lukket om mandagen så

Den med julemandens værksted var god !

De har lukket, når der er jødiske helligdage iøvrigt. Ikke så nemt !

Glemte lige at nævne Macy's
Det største varehus, og ældste. Rulletrapperne er med trælameller, så
gamle er de.

Jeg fandt også et K-markt under Madison Square Garden. Du ved, rainman
skulle partout have underbukser derfra. Det er laveste lavpris.

mvh

John

Fra : Helle

Dato : 21-06-07 08:18

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg fandt også et K-markt under Madison Square Garden. Du ved, rainman
> skulle partout have underbukser derfra. Det er laveste lavpris.

K-Mart sucks! Eller havordan det nu staves ?
Mvh.

Fra : Helle

Dato : 21-06-07 08:16

> [...]
> stadig deres katalog med posten.
> Er man bare lidt til foto, får man her en oplevelse! Lukket om mandagen så

Det må jeg nok sige, det lyder interessant!!! Absolut værd at se nærmere
på...
Mvh.

Fra : Peter T.

Dato : 21-06-07 11:19

Niels Hejnfelt udviste en rettidig omhu og skrev:

> Der arbejder ca. 100 ekspedienter derinde, og kun disse jødiske
> kosher-drenge med de karakteristiske krøller ned ad kinden.

100 kan ikke gøre det. I alt er der ca. 1200(!) ansatte i butikken og de
er tilsyneladende begyndt at ansætte ikke-jøder.

> varehuse inden for foto og video. Her mere end 5 år efter jeg var der
> , får jeg stadig deres katalog med posten.

Aha! Jeg vidste ikke, at man kunne få deres katalog tilsendt. Det må jeg
lige få ordnet.

> Er man bare lidt til foto, får man her en oplevelse! Lukket om
> mandagen så vidt jeg husker!

Jeg har netop tilbragt halvdelen af min NY-ferie i den butik og der havde
de lukket om lørdagen. :)

Anyway. Ekspedienterne er fantastiske. De overrender ikke en, selv om der
på en almindelig dag er en ekspedient for hver 2 kunder. De har en evne
til først at tilbyde hjælp når man ubevidst har brug for det. Rart. :)