afbestilling af rejse
Fra : tina hedeman

Dato : 19-06-07 06:50

Hej med jer
nogen her der har erfaring med at skulle afbestille rejser.
Vi stod og skulle til bali i august og min mand sagde så at han vil skilles.
Nå så den rejse skal afbestilles. afbestil. forsikring er i tryg og den
dækker ikke skilsmissa.
Men tryg sagde jeg skulle ringe til stjernegård rejser og se om jeg kunne få
nogle af pengene tilbage når det nu var i så god tid.
Men om pengene bare er gået tabt eller hvad.

tina

Fra : rt

Dato : 19-06-07 07:05

> [...]
> få nogle af pengene tilbage når det nu var i så god tid.
> Men om pengene bare er gået tabt eller hvad.

Lyder svært når skilsmisse ikke er inkluderet i forsikringen.
Men har du ikke en veninde, en søster el.lign du kan hive med?
Måske sådan en tur ville være godt i din aktuelle situation?

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Bjarne

Dato : 19-06-07 09:31

tina hedeman skrev:
> [...]
> nogle af pengene tilbage når det nu var i så god tid.
> Men om pengene bare er gået tabt eller hvad.

Nu skal jeg ikke ligefrem påstå, at du automatisk er psykisk syg fordi
du er blevet skilt. Så misforstå ikke.
Men nogle gange bliver man slået så meget ud af fatningen i en sådan
situation, at en sygemelding kunne være relevant, når man giver sig selv
tid til at tænke efter. (dækket af forsikring?)
Sygdom er jo ikke kun brækkede ben og skoldkopper.

Jeg kunne også godt forestille mig, at selvom du sikkert ville have godt
af en ferie i den situation, brænder du måske ikke efter at komme på det
der skulle have været jeres fælels ferie.
Hvis det er tilfældet, kunne man måske snakke med dem om at bytte til en
helt anden ferie hos Stjernegård?

Bjarne

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 19-06-07 19:09

Bjarne wrote:

> [...]
> tid til at tænke efter. (dækket af forsikring?)
> Sygdom er jo ikke kun brækkede ben og skoldkopper.

Men hvem betaler erstatnnigen som forsikringen udbetaler.? Som de jo
ikke gør her. Men hvis de gjorde.?

Det er som forsikringssvindel: Det gør de andre kunder.

Nej, Tina, find en anden at rejse med, hvis arrangøren ikke vil ændre
den til noget andet.

Det er iøvrigt sjælden man ser nogen kræve skilsmisse for en rejse til
Bali....

Jeg har aldrig været der, men så elendigt er det vel ikke.?
Kan han ikke få frikadeller på hotellet, eller hvad.? Vi er jo lidt
nysgerrige. - Forklar, forklar.!!

Hvis det var det der skulle til, vil jeg lade ham løbe.

Men det er vel ikke en begrundelse der holder juridisk, at han ikke kan
lide Bali.?
(Jeg kender ikke meget til skilsmisseret, men der er vel et eller andet
med at der skal være en god årsag til at kræve skilsmissse.??

Videre diskussion foregår vist i dk.snak.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Bjarne

Dato : 20-06-07 06:25

Jørgen Rasmussen skrev:

> Men hvem betaler erstatnnigen som forsikringen udbetaler.? Som de jo
> ikke gør her. Men hvis de gjorde.?
>
> Det er som forsikringssvindel: Det gør de andre kunder.

Undskyld, men hvad slags blomster har du røget?

Selvfølgelig er det forsikringstagerne, der betaler for en
rejseforsikring, men det er også forsikringstagerne der nyder godt af
dem når der intræffer hændelser som er dækkede af den.

Har du et problem med det?

Bjarne

Fra : Peter Kjær

Dato : 19-06-07 16:42

> [...]
> skilles.
> Nå så den rejse skal afbestilles. afbestil. forsikring er i tryg og den

Kan du ikke bare afbestille den ganske normalt, jvnf. deres rejsebetingelser
fra deres hjemmeside står der

---uddrag start---
"Med mindre andet er anført, gælder følgende afbestillingsbetingelser: Ved
afbestilling af købt arrangement mere end 5 uger før rejsens påbegyndelse,
beregnes et gebyr på kr. 1.500 pr. person svarende til depositum. "
---uddrag slut---

så er det trods alt "kun" 1500,- pr. snude der er tabt.

/Peter

Fra : tina hedeman

Dato : 20-06-07 06:09

hej med jer

det skulle have været 2 gang vi skulle til bali vi var der sidste sommer.
jeg er ikke interessert at komme derned igen uden ham det var vores livs
ferie da vi var der.
så det med at komme derned igen vil kun minde om ham
Han har fundet en anden og synes vi er vokset fra hinanden hun var bare
dråben.
jeg er ikke interessert i at komme ud ag rejse nu her jeg skal finde et nyt
job og nyt sted og bo hus skal sælges osv.
Men jeg får ham til at ringe til stjernegård rejser idag jeg kan ikke noget
jeg er i chok.

hilsen tina

Fra : Bjarne

Dato : 20-06-07 06:33

tina hedeman skrev:
> [...]
> job og nyt sted og bo hus skal sælges osv.
> Men jeg får ham til at ringe til stjernegård rejser idag jeg kan ikke noget

Jeg synes ikke du skal lade ham ringe, med mindre du tør stole på ham i
økonomiske spørgsmål. Han må vel principielt hænge på 50 % af et evt.
tab og det kunne lige så vel være ham, der skulle tage afsted alene og
betale det hele.

Hvis du er i chok, så kan du med ganske god ret gå hen til din læge og
bede om hjælp og spørge lægen, om han/hun mener, at en
afbestillingsforsikring kan være aktuel at bruge på grund af sygdom.

Ved at overlade vurderingen til din læge optræder du 100 % korrekt i
forhold til forsikringen og gør hvad du kan.

Og i hvis navn er drømmerejsen for øvrigt bestilt?

Bjarne

PS: Du har højst sandsynligt en ugentlig gratis retshjælp i din kommune,
der ville jeg i dit sted under alle omstændigheder gå hen der er
formentlig meget andet at afklare.

Fra : tina hedeman

Dato : 20-06-07 10:39

hej

min mor ringede derover for at afbestille rejsen og jeg stoler på min mand
men når den er afmeldt er der ikke noget at gøre sagde rejse selskabet.
Så ´nu er de penge gået tabt.
vi stod begge som betalere til rejsen.
Tror heller ikke at en læge erklæring hjælper nu hvor det er for sent.
Han vil heller ikke rejse til bali nu.

hilsen tina

Fra : Bjarne

Dato : 20-06-07 12:51

tina hedeman skrev:
> [...]
> Så ´nu er de penge gået tabt.
> vi stod begge som betalere til rejsen.
> Tror heller ikke at en læge erklæring hjælper nu hvor det er for sent.

Hvis din mor ikke ringede efter aftale med dig og rejsebureauet vidste,
at det var din mor og ikke dig de talte med, så synes jeg da bare du
skal skynde dig at fortælle dem, at du ikke har afbestilt rejsen.

Hvis de på det grundlag har solgt flybillet og ophold til andre, må de
tilbyde dig en godtgørelse, og ellers passe bedre på næste gang.

Rejsen er en juridisk gældende aftale mellem dig/din tidligere ægtefælle
og rejsebureauet, som din mor ikke er part i, med mindre hun har givet
jer rejsen eller bestilt den for jer.

Bjarne

Fra : Holst

Dato : 20-06-07 10:59

Bjarne wrote:

> Hvis du er i chok, så kan du med ganske god ret gå hen til din læge og
> bede om hjælp og spørge lægen, om han/hun mener, at en
> afbestillingsforsikring kan være aktuel at bruge på grund af sygdom.

Ja, men når rejsen først er til august, er det næppe aktuelt med en
lægeerklæring i den pågældende situation nu.

Er den psykiske tilstand på samme måde til august, kan det være aktuelt.

Lægen skal jo forholde sig til patientens tilstand på afrejsetidspunktet
og ikke nu.

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-07 11:11

"tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> få nogle af pengene tilbage når det nu var i så god tid.
> Men om pengene bare er gået tabt eller hvad.

Hvad med at sætten rejsen på den blå avis, med et afslag så får du da nogle
af pengene tilbage.

Hilsen Marianne

Fra : tina hedeman

Dato : 20-06-07 12:27

hej

pengene er gået tabt åbenbart for rejsen blev jo annuleret. også kan man
ikke få pengene tilbage. jeg vidste ikke hvordan man skulle gøre det så det
blev gjort forkert.
vores rejse eksistere ikke mere så den kan jo heller ikke sælges

tina