Bærbar på rejse - i fly!
Fra : Lars Lauridsen

Dato : 17-06-07 19:44

Hej folkens

På fredag tager jeg afsted til New Zealand for anden gang. Denne gang for at
studere i et halvt år. Jeg skal selvfølgelig have min(e) bærbare med. Jeg
har set hvordan bagage-folket til tider behandler bagagen, så jeg tager dem
i min håndbagage (den ene er ikke så stor, den anden er 15,4" men ej heller
voldsomt stor). Hvilken type strøm benyttes normalt på flyene, og er det
overhovedet muligt at få strøm til min bærbare, når vi er i luften?

Jeg flyver med SAS til Frankfurt og derfra med Quantas både til Sydney og
derfra til Christchurch. Helvedes til besværlig tur...

Venligst
Lars

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-06-07 20:46

> [...]
> den anden er 15,4" men ej heller voldsomt stor). Hvilken type strøm
> benyttes normalt på flyene, og er det overhovedet muligt at få strøm

Hvis du ikke rejser på 1./business, så skal du nok ikke regne med at kunne
få strøm til den bærbare.. Lad dem godt op hjemmefra.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 17-06-07 21:44

> [...]
>
> Jeg flyver med SAS til Frankfurt og derfra med Quantas både til Sydney og
> derfra til Christchurch. Helvedes til besværlig tur...

Prøv www.seatguru.com eller www.flyertalk.com. På det første sted kan du
finde info om de forskellige fly og el, og skulle det ikke helt hjælpe kan
forum på det andet site altid hjælpe.

Kennet

--
Besøg vores hjemmeside. Alt om vores rejser på 6 kontinenter.
www.pernille-kennet.dk

Fra : Pierre Dragh

Dato : 19-06-07 21:53

If you are travelling in First or Business on a B747-400 or A330-300
aircraft, an in-seat PC power outlet allows you to operate and recharge your
notebooks and laptops inflight.

Det er fra qantas.com.au
Fra frankfurt er det 747-400

Pierre

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 20-06-07 19:54

"Pierre Dragh" <pdragh@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> If you are travelling in First or Business on a B747-400 or A330-300
> aircraft, an in-seat PC power outlet allows you to operate and recharge
> [...]

Tak for det. Desværre er ganske almindelige standardpladser

Venligst
Lars

Fra : Bjarne

Dato : 21-06-07 06:04

Lars Lauridsen skrev:
> "Pierre Dragh" <pdragh@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak for det. Desværre er ganske almindelige standardpladser

Du kunne jo overveje ekstra batteri til den.
Og se, om den kan indstilles strømbesparende.
Det kan nogle af dem, så de f.eks. ikke ånder så meget hele tiden,
slukke harddisken, mens man sidder og skriver i Word etc.

Bjarne