Nemmest fra JFK-lufthavn til Manhattan
Fra : Pernille

Dato : 17-06-07 16:23

Jeg skal snart til NY, for første gang.
Når jeg ankommer, hvordan er det så nemmest / billigst at komme fra JFK
lufthavnen til Manhattan. Nærmere adr. 48th St.
Er det meget dyrt at bruge taxi i NY?
På forhånd tak!

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 17-06-07 18:12

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når jeg ankommer, hvordan er det så nemmest / billigst at komme fra JFK
> lufthavnen til Manhattan. Nærmere adr. 48th St.

Det er nemmest at tage en taxi, men det er billigst at gå
Nej, spøg tilside: der er også mulighed for at kom med med busser , men det
hele er nok et spørgsmål om hvor meget tid man vil bruge på den transport.
Vi tog en taxa til hotellet der lå på 42. gade/15. west, og så vidt jeg
husker kostede det i 2003 ca. 40-50 USD.
Det er generelt billigere at tage taxi end i DK, men subway'en er nem og
billig. Derudover valgte vi at gå rigtig meget, da der er meget at se
overalt.
Se i øvrigt det link jeg har lagt i tråden om N.Y./Toronto igår.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Peter T.

Dato : 17-06-07 18:15

Pernille udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg skal snart til NY, for første gang.
> Når jeg ankommer, hvordan er det så nemmest / billigst at komme fra JFK

Helt klart med med subway. Tag lufthavnstoget (gratis) fra JFK til Jamaica
Center og videre derfra med linie E til lexington ave/53ende street eller
50ende street. Jeg købte med det samme et 7-dages kort til deres
offentlige transit ved jamaica center og det kostede med 20 eller 26$.

<http://subway.umka.org/maps/new-york.gif>

> lufthavnen til Manhattan. Nærmere adr. 48th St.

Er det east eller west?

> Er det meget dyrt at bruge taxi i NY?

Tjah. Sidste gang kostede det mig 50$ + drikkepenge (aftalt pris) fra
canal street til JFK. Og det gik altså ikke hurtigere med taxa. Men min
kuffert var også vokset betragteligt, da jeg skulle hjem, så en taxa var at
foretrække. :)

--
Jeg vil hellere, jeg vil hellere... Jeg vil meget meget hellere ha' en

STAR!

Fra : basso

Dato : 18-06-07 08:47

Peter T. wrote:

> Helt klart med med subway. Tag lufthavnstoget (gratis) fra JFK til
Jamaica Center og videre derfra med linie E til lexington ave/53ende
street eller 50ende street.

Jeg skal også til NY om en uges tid og på på 42nd mellem 2nd og 3rd. Jeg
forestillede mig at tagen bussen fra JFK til Central Station.
Er det en dårlig idé?
Kender nogen billetprisen i bussen (vi er fire personer)?

Fra : Peter T.

Dato : 18-06-07 13:03

basso udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg skal også til NY om en uges tid og på på 42nd mellem 2nd og 3rd.
> Jeg forestillede mig at tagen bussen fra JFK til Central Station.
> Er det en dårlig idé?

Tjah. Jeg ved det ikke, da jeg aldrig kørte med bus derovre. Subwayen
dækkede mit behov så rigeligt. :)

> Kender nogen billetprisen i bussen (vi er fire personer)?

Du kan evt. finde noget her: <http://www.mta.info/>. Og ellers ved jeg, at
der går busser direkte fra JFK og til Manhattan. Læs mere her:

<http://www.kennedyairport.com/CommutingTravel/airports/html/ken_bus.html>

Fra : Eragon

Dato : 19-06-07 20:30

> Jeg skal også til NY om en uges tid og på på 42nd mellem 2nd og 3rd. Jeg
> forestillede mig at tagen bussen fra JFK til Central Station.
> Er det en dårlig idé?

I kan roligt tage bussen. Der går en fyr rundt og sælger billetter uden for
lufthavnsbygningen, prisen kan jeg ikke huske-men det var billigt. Bussen
stopper lige uden for Grand C.

mvh
Michael Danielsen
www.zoneterapi-hillerod.dk

Fra : basso

Dato : 19-06-07 21:08

Eragon wrote:

> I kan roligt tage bussen. Der går en fyr rundt og sælger billetter uden for
> lufthavnsbygningen, prisen kan jeg ikke huske-men det var billigt. Bussen
> stopper lige uden for Grand C.

Jeg tjekkede bus- og taxapriserne - muligvis endda gennem nogle af de
nævnte links i denne tråd. Ihvertfald kom jeg frem til at bussen koster
15$ pr mand mens taxaen koster 45$+tips hvis man aftaler flat rate til
Manhattan. Så med 2 voksne og to børn ser det ud til at taxaen vinder -
lidt billigere og sikkert også hurtigere og lige til døren.