klapvognssæk
Fra : Bjarne

Dato : 15-06-07 15:49

De skulle være gratis og kunne fås i "Cargo" i CPH.
Men hvor er Cargo og kan man få dem midt om natten eller skal man tage
til kastrup i forvejen eller kan de fås andre steder?

På forhånd tak

Bjarne

Fra : alexbo

Dato : 15-06-07 18:46

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev

> De skulle være gratis og kunne fås i "Cargo" i CPH.
> Men hvor er Cargo og kan man få dem midt om natten eller skal man tage til
> kastrup i forvejen eller kan de fås andre steder?

Ifølge nedenstående link koster de 30 kr. og købes i garderoben mellem 06.00
og
22.00.

Cargo er fragtafdelingen, den er ikke tilgængelig for alm. passagerer.

http://www.cph.dk/CPH/DK/MAIN/Faciliteter/Facilitetskort/Oevrige/Garderobe+-+Terminal+2.htm

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim

Dato : 15-06-07 20:50

On 15 Jun., 19:46, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
> og
> 22.00.
>
> Cargo er fragtafdelingen, den er ikke tilgængelig for alm. passagerer.

Jeg kan bekræfte prisen og stedet. Jeg har selv haft brug for den
sidste år.

Kim

Fra : Bjarne

Dato : 15-06-07 21:29

Kim skrev:

> Jeg kan bekræfte prisen og stedet. Jeg har selv haft brug for den
> sidste år.

Tak for svarene.
Så skal vi have nogen til CPH forinden, da flyet går inden klokken 6.

Bjarne

Fra : -=JF=- priv

Dato : 16-06-07 21:30

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i meddelelsen

> Så skal vi have nogen til CPH forinden, da flyet går inden klokken 6.

Jeg arbejder i lufrthavnen, så jeg kan købe den for dig og lægge den et sted
med døgnåbent så du kan hente den når du kommer derud.

Send mig en mail på jfrandsen@gmail.com hvis du er interesseret.

Fra : Bjarne

Dato : 17-06-07 10:12

-=JF=- priv skrev:
> [...]
>>
> Jeg arbejder i lufrthavnen, så jeg kan købe den for dig og lægge den et
> sted med døgnåbent så du kan hente den når du kommer derud.

Jatak! Det er meget pænt af dig og det vil jeg gerne.
Jeg skriver.
vh
Bjarne

Fra : -=JF=- priv

Dato : 23-06-07 15:48

> Jatak! Det er meget pænt af dig og det vil jeg gerne.
> Jeg skriver.

For god ordens skyld:
Jeg går på kombineret barsel & ferie inden længe og er væk i 5 uger, så hvis
det skal være er det lige op over.

Fra : Bjarne

Dato : 08-07-07 08:56

-=JF=- priv skrev:
> "Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i meddelelsen

> For god ordens skyld:
> Jeg går på kombineret barsel & ferie inden længe og er væk i 5 uger, så
> hvis det skal være er det lige op over.

Hej igen og undskyld ventetiden, men det er ikke mig der har klapvognen.
Da jeg rykkede Charlotte, viste det sig, at hendes søster havde
lejlighed til at hente klapvognsposen i CPH.
Jeg synes, det var virkelig pænt af dig at tilbyde og ønsker dig en
rigtigt god barsel og ferie.

vh

Bjarne

Fra : -=JF=- priv

Dato : 16-06-07 21:27

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i meddelelsen

Hva' bruger man en klapvognssæk til?
De gange vi har haft klapvogne med på flyrejsen er den bare blevet checket
ind som alm bagage.

Der kommer et destinationsmærke på, og man kører vognen ud til gaten hvor en
kuffertslæber bærer den ud til flyet.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-06-07 02:14

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> wrote in

> Hva' bruger man en klapvognssæk til?

Den beskytter klapvognen. Plasticsækken forhindrer at den vikler sig ind i
andre klapvogne eller bagage. Noget der ellers nemt sker. Især sker det tit
at håndtag fra paraplyklapvogne vikler sig ind i egerne på combivogne, og
så ryger der nemt et hjul (og/eller et håndtag).

Fra : -=JF=- priv

Dato : 17-06-07 08:51

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i meddelelsen

> at håndtag fra paraplyklapvogne vikler sig ind i egerne på combivogne, og
> så ryger der nemt et hjul (og/eller et håndtag).

Jeg kan godt se idéen med at undgå at paraplyhåndtagene vikler sig ind i
andre ting.
Nu har vi aldrig haft paraplyvogne med på ferie, men de 5-6 gange vi har
haft almindelige klapvogne med i flyveren er det nu gået ganske problemfrit
uden indpakning.

mvh John

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-06-07 10:24

> [...]
> Nu har vi aldrig haft paraplyvogne med på ferie, men de 5-6 gange vi
> har haft almindelige klapvogne med i flyveren er det nu gået ganske

Jeg har en smule kendskab til bagage reklamationer i Kastrup Lufthavn, og
når vi taler om frugtvogne (de køretøjer forældre fragter frugten af deres
kærlighed rundt i) så er det den hyppigste årsag til skader: Eger eller
stænger der har været viklet ind i anden bagage og er blevet bøjet/knækket.

Faktisk kan det betale sig for SAS at udlevere ganske kostbare
klapvognssække helt gratis til all deres frugtvogns kunder. Det er
billigere end at betale for de skader der opstår.

Så smid paraplyklapvognen i en god sort affaldssæk og brug en klapvognssæk
til combivognen. Klapvognssækken er lavet så den også kan benyttes på
hjemrejsen.

Fra : -=JF=- priv

Dato : 17-06-07 21:31

> Jeg har en smule kendskab til bagage reklamationer i Kastrup Lufthavn, og

Jeg betvivler skam ikke dit kendskab men videregav blot mine erfaringer.

Fra : Hafnia

Dato : 17-06-07 18:29

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hvor er Cargo og kan man få dem midt om natten eller skal man tage til
> kastrup i forvejen eller kan de fås andre steder?

med feks Sterling koster de kr 30, men vi fik den gratisk da vi flyver med
SAS,-kan måske skyldes vi fløj business med ungerne, men jeg vil tro at det
er handling selskabet som bestemmer...

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 19-06-07 23:12

> med feks Sterling koster de kr 30, men vi fik den gratisk da vi flyver med
> SAS,-kan måske skyldes vi fløj business med ungerne, men jeg vil tro at det
> er handling selskabet som bestemmer...

Flyver du med SAS er klapvognsposen gratis - du får den udleveret når
du afleverer klapvogn eller barnevogn i "Odd-Size"-skranken. Bare husk
at de ikke skal sætte bagagemærker på klapvognen ved check-in -
bagagemærker skal på posen...

Flyver du med Sterling eller andre selskaber, så skal du købe posen
for 30 kroner.

Jeg kan kun anbefale at benytte sig af posen (eller en stor sort
affaldssæk, som Kent skriver), der sker mange skader på klapvogn og
barnevogn under transport.

Selv fik vi en sikkerhedslås ødelagt på en barnevogn fornyligt, selvom
vi brugte posen. Her fløj vi med Spanair og fik ingen hjælp af
handlingen (SGS) i København (udover at få lov at indgive rapport),
men blev blot henvist til et spansk telefonnummer for erstatning. Det
gad jeg helt ærligt ikke bruge både penge og tid på, så det kostede os
nogle hundrede kroner af egen lomme at få lavet den igen. Principielt
burde jeg have krævet erstatning, specielt fordi nogle flyselskaber
gør det så besværligt som muligt, blot fordi de regner med at man
dropper det og de dermed sparer pengene.

Selvom det ikke er nogen garanti, så brug posen - det vil i mange
tilfælde spare dig for en masse ekstra besvær hvis der sker skade på
klapvognen (hvilket der altså ret ofte gør)

Flemming

http://www.flyrejsen.dk