/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Spanair
Fra : Jesper Davidsen


Dato : 15-06-07 10:32

Hej

Jeg sad og tænkte....

Jeg har købt billetter til Spanien til sommer hos SAS, med Spanair som
carrier.
Hvis SAS sælger Spanair, kan man så risikere at ruten bliver lukket?

Hvor står vi så, skal SAS sørge for en passende anden transport, eller kan
de nøjes med at give pengene tilbage?

Jesper



 
 
___P.Sir (15-06-2007)
Kommentar
Fra : ___P.Sir


Dato : 15-06-07 11:41


"Jesper Davidsen" <Jesperdd@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46725c73$0$48426$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg sad og tænkte....
>
> Jeg har købt billetter til Spanien til sommer hos SAS, med Spanair som
> carrier.
> Hvis SAS sælger Spanair, kan man så risikere at ruten bliver lukket?
>
> Hvor står vi så, skal SAS sørge for en passende anden transport, eller kan
> de nøjes med at give pengene tilbage?

For det første tror jeg ikke et salg kommer til at gå SÅ hurtigt trods alt.
Dernæst - hvis det gør, så forsvinder Spanair jo ikke ud i den blå luft af
den grund. De har stadig forpligtelsen jfr. det køb, du har gjort. Og en
rute bliver heller ikke lukket fra den ene dag til den anden, bare fordi der
er kommet nye ejere. Der skal analyseres, lægges nye strategier osv osv. -
kan tage en hel sæson, før ændringer vil kunne mærkes. Så rolig - og god
ferie. Spanair er rigtig gode at flyve med - langt mere luksuriøs og
serviceminded end f.eks. Sterling og andre lavprisselskaber.
preben



Kent Oldhøj (15-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 15-06-07 14:36

"Jesper Davidsen" <Jesperdd@gmail.com> wrote in
news:46725c73$0$48426$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Jeg sad og tænkte....

Uha! Det kan være farligt

> Jeg har købt billetter til Spanien til sommer hos SAS, med Spanair som
> carrier.
> Hvis SAS sælger Spanair, kan man så risikere at ruten bliver lukket?

Nej.

Det ville være dumt af den nye ejer at starte med at gøre fremtidige kunder
vrede og nervøse.

Selvfølgelig kan det ske i et mindre omfang hvis en rute f.eks. ikke er
rentabel, men det vil så være den nye ejer der skal kompensere jer.

Slutteligt vil jeg blot sige at salg af flyselskaber ikke går ligeså
hurtigt som salg af brugte biler. Det er stadig SAS der ejer Spanair når i
skal flyve.

SEJ (18-06-2007)
Kommentar
Fra : SEJ


Dato : 18-06-07 18:24

hej Kent

Har prøvet at stå i Athen med papir billeter til Maers og fik at vide at
flyselskabet ikke eksisterede mere, panik med opkald til lokal græker
hvilket ikke resulterede i noget og til DK hvor hvor der ikke skete noget
heldigvis stod vores navne på flyet, mne vi måtte vente til sidst før de gad
at se efter, så husk at få overført biletterne til det nye selskab der som
regel fortsætter ruten, dog med nye flynumre.

mvh
Svend
"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns99509EAA37D34kentoldhoj@oldhoj.dk...
> "Jesper Davidsen" <Jesperdd@gmail.com> wrote in
> news:46725c73$0$48426$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
>
>> Jeg sad og tænkte....
>
> Uha! Det kan være farligt
>
>> Jeg har købt billetter til Spanien til sommer hos SAS, med Spanair som
>> carrier.
>> Hvis SAS sælger Spanair, kan man så risikere at ruten bliver lukket?
>
> Nej.
>
> Det ville være dumt af den nye ejer at starte med at gøre fremtidige
> kunder
> vrede og nervøse.
>
> Selvfølgelig kan det ske i et mindre omfang hvis en rute f.eks. ikke er
> rentabel, men det vil så være den nye ejer der skal kompensere jer.
>
> Slutteligt vil jeg blot sige at salg af flyselskaber ikke går ligeså
> hurtigt som salg af brugte biler. Det er stadig SAS der ejer Spanair når i
> skal flyve.
>




Flemming Poulsen (19-06-2007)
Kommentar
Fra : Flemming Poulsen


Dato : 19-06-07 23:20

Du skal ikke være nervøs for at ruten lukker med så kort varsel.

Som tidligere nævnt, så gør der lang tid inden et salg er gennemført
og selv når det er, så er det langt fra sikkert at der bliver lavet om
på rutenettet med kort varsel.

Der er altid en risiko for at flyselskaber laver om på rutenettet -
også i tilfælde hvor de ikke skal sælges, men det sker heldigvis meget
sjældent. Det er det flyselskab du har købt rejsen hos (i dette
tilfælde Spanair og IKKE SAS) der skal finde ny rejserute til dig med
et andet selskab. I nogle tilfælde kan de nøjes med at tilbagebetale
dig pengene, men heldigvis opfører de fleste "rigtige" flyselskaber
(de traditonelle og ikke lavprisselskaberne) sig ordentligt og vil i
de fleste tilfælde betale din flybillet med et andet flyselskab.
Reglerne er ret indviklede:

Hvis du bliver gjort opmærksom på aflysningen i god tid, så er der
ikke noget at komme efter:

To uger inden afrejse: Hvis flyselskabet har gjort dig opmærksom på
aflysningen to uger i forvejen, så er det i orden!

En uge inden afrejse: Er der stadig en uge til du skal af sted, så kan
flyselskabet kræve, at du tager af sted to timer før og lander op til
fire timer senere end planlagt.

Under en uge til afrejse: Er der under en uge til du skal ud at flyve,
så kan flyselskabet højst kræve, at du møder i lufthavnen en time
tidligere end planlagt. Samtidig har du krav på at være fremme senest
to timer efter din oprindelige plan.

Kompensation for en aflysning får du kun, hvis flyselskabet har lavet
en fejl. Vi, almindelige mennesker, har ikke en kinamands chance for
at vide, om der er tale om et "uforudset teknisk problem" eller ej. En
lovlig grund er det som EU kalder "usædvanlige omstændigheder, som
ikke kunne have været undgået, selv om alle forholdsregler, der med
rimelighed kunne træffes, faktisk var blevet truffet" Er du i tvivl om
det er en "usædvanlig omstændighed" der er skyld i aflysningen, så
kontakt flyselskabet og spørg, hvilken "usædvanlig omstændighed", der
er tale om.

Læs evt. mere på: http://www.flyrejsen.dk/rettigheder/


Kent Oldhøj (20-06-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 20-06-07 15:14

Flemming Poulsen <feedback@flyrejsen.dk> wrote in
news:1182291596.858059.208460@n2g2000hse.googlegroups.com:

> Det er det flyselskab du har købt rejsen hos (i dette
> tilfælde Spanair og IKKE SAS) der skal finde ny rejserute til dig med
> et andet selskab.

Billetten er nu købt hos SAS med Spanair som carrier. Det indikerer at
der er tale om en coed share billet.

Hvis der står SAS på billetten, så skal man henvende sig til SAS. Uanset
hvem der i praksis beflyver ruten.

> Hvis du bliver gjort opmærksom på aflysningen i god tid, så er der
> ikke noget at komme efter:

Det afhænger af flyselskab og billettype.

> To uger inden afrejse: Hvis flyselskabet har gjort dig opmærksom på
> aflysningen to uger i forvejen, så er det i orden!

Det afhænger af flyselskab og billettype.

> En uge inden afrejse: Er der stadig en uge til du skal af sted, så kan
> flyselskabet kræve, at du tager af sted to timer før og lander op til
> fire timer senere end planlagt.

Det afhænger af flyselskab og billettype.

> Under en uge til afrejse: Er der under en uge til du skal ud at flyve,
> så kan flyselskabet højst kræve, at du møder i lufthavnen en time
> tidligere end planlagt. Samtidig har du krav på at være fremme senest
> to timer efter din oprindelige plan.

Det afhænger af flyselskab, billettype og årsag.

Blot fordi der er lavet nogle minimumskrav, betyder det ikke at nogle
selskaber ikke tilbyder bedre vilkår.


Flemming Poulsen (24-06-2007)
Kommentar
Fra : Flemming Poulsen


Dato : 24-06-07 23:13

Billetten er nu købt hos SAS med Spanair som carrier. Det indikerer
at
der er tale om en coed share billet.


Så er sagen naturligvis en anden - jeg gik ud fra at det var en
Spanair-billet på Spanair-flynummer.

Mht. de øvrige ting du kommenterer, så har jeg henvist minimumskrav -
og der er naturligvis mange selskaber, der behandler folk bedre end
dette. Som jeg skriver mit indlæg, så opfører det fleste "rigtige"
flyselskaber sig ordentligt og sikrer dig billet med at andet selskab
- på deres regning. Det er dog svært at vide på forhånd, hvor man som
udgangspunkt skal forholde sig til minimumskrav og så blive positivt
overrasket når man flyver med et anstændigt selskab.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408521
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste