Hjemmefabrikeret/modificeret stel og syn?
Fra : Neser

Dato : 23-07-07 19:10

Hej NG

Har planer om selv at modificere eller fremstille et stel til en MC. Men
render jo så ind i problemer med både Skat og synshallen.

Problemerne med Skat er til at betale sig fra, men værre er det med
synshallen!

Hvad siger de mon til at man selv har fabrikeret et stel? Evt. kraftigt
modificeret et stel?
Man kan jo bibeholde stelnummeret, men cyklen vil stadig være en anden, og
vil heller ikke køre på noget der er "fusket/snydt" igennem syn. Det SKAL
være godkendt og lovligt.

Skal man igennem TüV eller Teknologisk Institut?

Der er jo en masse Harley-folk der skifter både stel og det der er udenom ud
med andre dele og stadig kører på danske plader. Går ikke ud fra at det hele
er "fusket/snydt" igennem syn!

Nogen der har erfaringer med emnet?

Eller skal man bare køre til svergie med det samme og få den synet som
"selvbygger-projekt"?

Mvh. P. Bruun
Neser@neser.dk

Fra : Armand

Dato : 23-07-07 21:22

"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> render jo så ind i problemer med både Skat og synshallen...........
> Eller skal man bare køre til svergie med det samme og få den synet som

Jeg tror at netop dét i den sidste ende bliver den letteste procedure!

Men selv Skat(-tefar) kan blive tung at danse med når man vil betale afgift
af noget der ikke findes sammenlignelige modeller af: I de tilfælde er det
svært atg modsige det beløb de måtte slynge ud af ærmet

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 24-07-07 19:38

TüV er et godt bud. Men forvent stor afgift. De kan finde på at ligge afgift
til Tüv godkendelsen også... Jeg kender til det fra sidevogne.... Synshallen
plejer ikke at være det store problem, hvis du har en Tüv erklæring...

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.