fartkontrol i tyskland
Fra : otto2@worldonline.dk

Dato : 23-07-07 01:17

Var på vej hjem idag, efter 14 dage nede i varmen
Blev blitset i tyskland med ca. 95km/t hvor man må kører 70km/t
Er der nogle der ved om der sker noget ved det

Fra : Dr. Enduro

Dato : 23-07-07 07:25

otto2@worldonline.dk skrev:
> Var på vej hjem idag, efter 14 dage nede i varmen
> Blev blitset i tyskland med ca. 95km/t hvor man må kører 70km/t
> Er der nogle der ved om der sker noget ved det

Hvis de har noteret sig din nummerplade, kan det godt ske du får
problemer. Siden 1. marts har EU-landene haft en aftale om inddrivelse
af bøder hos hinandens indbyggere. Den praktiske del er dog blevet lidt
forsinket, så jeg ved ikke om de har fået samarbejdet op at køre
allerede på nuværende tidspunkt.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 19:08

> [...]
> bøder hos hinandens indbyggere. Den praktiske del er dog blevet lidt
> forsinket, så jeg ved ikke om de har fået samarbejdet op at køre allerede

Hørte i radioen, på vej igennem Tyskland, i sidste uge, at der ikke ville
ske nogen form for inddrivelse i andre EU-lande af bøder under ?70

HKL, ZX10R

Fra : Dr. Enduro

Dato : 03-08-07 04:59

HKL skrev:

> Hørte i radioen, på vej igennem Tyskland, i sidste uge, at der ikke ville
> ske nogen form for inddrivelse i andre EU-lande af bøder under ?70
>
> HKL, ZX10R

Det er rigtigt. Spørgsmålet er bare, om det gælder for enkeltbeløb,
eller om de kan akkumulere sig, så du får en regning, når beløbet når op
over? Jeg ved det ikke.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Erling Christensen

Dato : 23-07-07 09:47

On Sun, 22 Jul 2007 17:17:23 -0700, otto2@worldonline.dk wrote:

>Var på vej hjem idag, efter 14 dage nede i varmen
>Blev blitset i tyskland med ca. 95km/t hvor man må kører 70km/t
>Er der nogle der ved om der sker noget ved det

Mener at du bliver registreret for overtrædelsen, og næste gang du
bliver stoppet, så får du lige den/de gamle bøder afkrævet på
stedet...
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : Kong

Dato : 24-07-07 09:27

On 23 Jul., 02:17, ot...@worldonline.dk wrote:
> Var på vej hjem idag, efter 14 dage nede i varmen
> Blev blitset i tyskland med ca. 95km/t hvor man må kører 70km/t
> Er der nogle der ved om der sker noget ved det

Jeg blev blitzet i Stuttgart sidste år i en lejet bil. Regningen kom
ca. 1 måned senere.

Fra : Søren Normann Rasmus~

Dato : 30-07-07 06:52

Jeg har en god ven som arbejder ved politiet, og han har sagt, at de bøder
som polizi sender til politiet, ikke har særlig stor fokus, og hvis du ikke
accepterer
bøden selv hvis de henvender sig, så gør de ikke mere ved henvendelsen
sydfra.

Jeg blev selv blitset sidste sommer i både tyskland og licthenstein, men har
ikke
hørt mere fra dem. Måske jeg kommer til det når jeg kommer forbi næste
sommer?

/Søren

Fra : Armand

Dato : 30-07-07 17:41

"Søren Normann Rasmussen" <maj-123soren@oncable.dk(fjern123)> skrev i en
meddelelse news:46ad7c82$0$69205$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> som polizi sender til politiet, ikke har særlig stor fokus, og hvis du
> ikke accepterer bøden selv hvis de henvender sig, så gør de ikke mere ved

Men prøjserne ender blot med at henlægge sagen med en kommentar om at man
vil blive buret inde til sagerne er afklaret hvis de skulle komme til at stå
overfor dig ved lejlighed - Og helt ærligt: Hvis man bare er årligt
dernede/igennem er dét da ikke chancen værd at få amputeret sin
ferie/hjemtur blot for en simpel fartbøde, som forøvrigt er top-angebote i
forhold til det danske bødeniveau :-|

--
Armand.