Tysk Mc igen-igen
Fra : bøv

Dato : 22-07-07 18:16

Hej Gruppe

Kom til at byde på en VFR750 på Ebay og vandt den.
Skal nu til Tyskland på torsdag for at hente den.
Hvilke papirer er det nu jeg skal huske at få med fra sælger for at kunne
registrere den i DK?

Jan

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 22-07-07 18:42

"bøv" skrev i meddelelsen news:46a390db$0$2658$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Kom til at byde på en VFR750 på Ebay og vandt den.
> Skal nu til Tyskland på torsdag for at hente den.
> Hvilke papirer er det nu jeg skal huske at få med fra sælger for at
> kunne registrere den i DK?

Hej Jan, Tillykke med den.

Så vidt jeg husker er det abmeldungsschickung og fahrzeugsbrief du skal have
med derfra. Altså en afmeldelsesblanket samt registreringsattest.

Kenn H. Jensen
www.multi-max.dk

Fra : Kent Nielsen

Dato : 22-07-07 20:52

"Kenn H. Jensen" <find_mailadressen_paa@www.multi-max.dk> skrev i en
meddelelse news:3870$46a396e0$55181a70$13912@news.arrownet.dk...
> Så vidt jeg husker er det abmeldungsschickung
Dem laver de ikke mere, de stempler i stedet reg attesten

> og fahrzeugsbrief

Jeps, både teil 1 og 2

Kent Nielsen

Fra : Dr. Enduro

Dato : 23-07-07 07:29

Kent Nielsen skrev:
> [...]
> meddelelse news:3870$46a396e0$55181a70$13912@news.arrownet.dk...
> Dem laver de ikke mere, de stempler i stedet reg attesten

Mja, den er lidt indviklet: Der blev for nogle år siden indført nye
registreringsdokumenter i Tyskland (vistnok samtidigt som i Danmark). De
nye dokumenter har en "Teil 1" og "2". Da du sandsynligvis har købt en
lidt ældre model, har den sandsynligvis stadigvæk de gamle papirer, dvs.
Fahrzeugbrief, som er beviset på juridisk ejerskab, og Fahrzeugschein.
Fahrzeugschein dog kun, hvis den stadig er indregistreret, den skal
afleveres hvis mc'en afmeldes, i stedet får man en Abmeldebescheinigung.

Så du skal have 1. Fahrzeugbrief, 2. Fahrzeugschein hhv.
Abmeldebescheinigung.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : JimR

Dato : 25-07-07 08:44

"Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk> wrote in message

> [...]
> afleveres hvis mc'en afmeldes, i stedet får man en Abmeldebescheinigung.
>
> Så du skal have 1. Fahrzeugbrief, 2. Fahrzeugschein hhv.

Når man kører ned og henter cyklen kan det blive svært at få
"Abmeldebescheinigung" med da det vel kræver at man tager pladen af og kører
til deres 'motorkontor' og afmelder cyklen. Så skal man tage derned på en
hverdag hvor sælger kan afmelde og overdrage papirerne. Alternativt kan
sælger eftersende papirerne men bliver let en risikabel affære.

Så vidt jeg har læst er det altid en god idé at få sidste TÜV godkendelse
med, det skulle lette synsbehandlingen.

Min interesse for emnet skyldes sjovt nok en Yamaha TRX 850 til salg i
Berlin for 2300 Euro (17500kr)....

JimR

Fra : Dr. Enduro

Dato : 25-07-07 10:48

> Når man kører ned og henter cyklen kan det blive svært at få
> "Abmeldebescheinigung" med da det vel kræver at man tager pladen af og kører
> til deres 'motorkontor' og afmelder cyklen.

Det ved jeg ikke, hvorfor skulle det være et problem? ALternativt kan
sælger jo gøre det, du har jo ikke brug for at den er indregistreret i
Tyskland, hvis du henter den på en trailer (ellers kan du få en
eksport-nummerplade).

Derudover er det også muligt at afmelde den f.eks. hos grænsepolitiet i
Padborg.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Jørgen

Dato : 23-07-07 00:40

Og så husk endelig et købsbevis eller kvittering for at du rent faktisk har
købt den
ærligt og redeligt.