Det bliver så nok en kassevogn.
Det vil sige jeg skal bare sørge for at reg. attesten er stemplet "abgemeldt
" og at sælger underskriver en købskontrakt.
også burde det bare være og tøffe hjem og låne en prøve´plade og finde ud af
om det er noget der skal betales afgift af ?
Har jeg forstået det helt korrekt ??
Hvad nu hvis sælger ikke vil afmelde motorcykel. hvis han nu ikke stoler på
man kommer og køber den..
Thomas
Iøvrigt, tak for alle de svar..
"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:2rf7a3pn8mavd5q93f9vqt3m7sf85j1u2d@4ax.com...
> On Sun, 22 Jul 2007 22:32:14 +0200, flopper <odalhan@hotmail.com>
> wrote:
>
> Hej.
>>
>>Spørgsmål:
>>Hvordan kan man køre på tyske plader, når cyklen er abgemeldt ? eller
>>har man et andet system i tyskland end i dk
>>
> Det kan du heller ikke.
> Abgemeldet betyder afmeldt - Helt afmeldt!
>
> Der er nu to (tre) muligheder.
>
> Første:
> Få en tysk prøveplade hvilket både er dyrt, burokratisk og røve
> besværligt - Med den kører du i Germanistan.
> Ved grænsen sætter du en dansk prøveplade på til videre fart i DK.
> For at få den skal du have en kopi af cyklens papirer tilsendt, med
> mindre du kender en med en fast tildelt prøveplade du kan låne.
>
> Anden:
> Lej eller lån en kassevogn.
> Prisen på prøveplader kan næsten betale turen.
>
> (Tredie).
> Sæt en trailer på Jydekrogen og hent cyklen med den.
> Hvis du kommer fra Sjælland og skal med færgen er prisen på
> færgebillet for bil+trailer så høj at jeg ville gå til mulighed 2 med
> det samme
>
> Noget helt andet er, at jeg under ingen omstændigheder vil bevæge mig
> ud på en 500+ Km tur på en MC jeg ikke kender standen af.
> Det er surt at stå halvvejs med en havareret MC, så jeg vil under
> alle omstændigheder vælge løsning 2.
>
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958
>
www.gruby.dk