"Dennis Hellan Pedersen (4690)" skrev ...
>
> Alarm !, ingen anelse, kunne ikke drømme om at smide penge efter en
>
En alarm vil passe fint til mit behov. Har ofte motorcyklen i nærheden,
udenfor synsvidde, men indenfor hørevidde og kan også komme hen til den i en
fart.
> Med hensyn til tasker / stativ ville jeg , købe hos
www.louis.de de sælger
>
www.sw-motech.de system hvor man kan fjerne taskestativet når det ikke er
> i brug, så er der ikke noget der skæmmer cyklen ..
>
Jeg regner også med det bliver sådan nogle.
Motorhjørnet i Viborg monterer Motech Quick-lock på en anden Bandit 1250 i
morgen, og så skal jeg lige ud at se hvordan det sidder, inden jeg beslutter
mig endeligt.
Godt nok skal jeg ikke på ferie i år, men jeg må indse, at jeg ikke kan
undvære tasker i ret lang tid.
> Tillykke med Banditten
, er det et ønske om mere komfort eller syntes
> du at du har manglet kræfter på TransAlp'en ?
>
Takker. Jeg får den dog først i næste uge.
Til småture og bykørsel tror jeg ikke jeg får mere komfort, nok tvært imod,
men jeg forventer klart mere behagelig motorvej- og landevejskørsel.
Men det er mest det med kræfterne. Det har jeg savnet straks fra start,
siden jeg skiftede fra XJ900 til TransAlp for over 15 år siden. Men i den
tid har jeg været glad for mange andre egenskaber fra TA'en, ikke mindst det
brede træk, og det regner jeg også med at få i Bandit 1250'eren (bare med
dobbelt så mange kræfter).
Nu skal det være. Kræfter tak! Uden der behøver gå ræs i den.
Det der for mig er særligt ved motorcykelkørsel, er at man ikke "fører et
køretøj", man "bevæger sig". En bil skal styres, og ved stillevejschikaner
og vejbump tænker man lige over hvor meget man fylder til siden mm.
På MC bevæger man sig bare. Tænker ikke over noget som helst teknisk. Som at
bevæge sig gennem en travl gågade; hvis man vil udenom, så smutter man
udenom. Det er ikke en "overhaling", det er bare en bevægelse man gør.
Folk spørger måske: "Hvilket gear er du i der og der?", og jeg må svare
ærligt; jeg ved det ikke! Det der passer, går jeg ud fra.
Men på TransAlp'en kan jeg ikke bare "springe fremad" og smutte udenom
lastbilen foran, hvis der er modkørende i nærheden. Det kræver tilløb eller
gearskift. Jeg vil have friheden tilbage, til bare at "bevæge mig", i stedet
for at skulle "føre et køretøj". Også når det er i venstre bane på
motorvejen.
Fra tid til anden er det sket på en ferie, at konen er blevet læsset af
sammen med alle sagerne, for at lave en akvarel-tegning af et bjerg, og så
har jeg taget et smut hen over nærmeste pas imens. Det er som at få en raket
i r*ven. Jeg vil have en maskine som kører rimeligt ens uanset om Lisbeth er
med eller ej.
Og så vil jeg have noget der ligger bedre på landevej og motorvej. Når vi
sejler ned ad de Tyske autobahns med ca. 135, så har man ikke lyst til at
køre mere på en TA, for det føles som om at hvis der bliver brug for en
katastrofemanøvre, så har man et problem i forhold til ABS'en fra
Mercedes'erne foran. Jeg vil have noget der kører bedre under de forhold, og
stadig har et godt kraftoverskud.
Det skal være uanstrengt at følge trafikken i venstre bane. Det er det ikke
helt på en TA.
Og jeg må se i øjnene at offroad ikke er mig. Mit knæ er stort set ikke
blevet bedre efter den store operation sidste efterår, så det vil være for
farligt for mig at fortsætte med den sport, selvom det nok er det sjoveste
jeg nogensinde har prøvet (sky-diving; go home).
Så ikke engang det kan jeg bruge TA'en til. Slut med op i pedalerne og fuld
gas ud af en grusvej.
Men det bliver spændende at skifte stil så markant. Glæder mig.
Har du ikke også snart har BMW så længe at du må prøve noget andet Dennis?
Bandit 1200 har du jo prøvet.
--
Hilsen Niels
MC'ist uden MC.