Smart udstyr til MCen :-)
Fra : tp

Dato : 18-07-07 14:49

Som ægte gør-det-selv'er holder mine telefoner i lommen ikke ret længe, så
derfor er der tit en ny...

Idag kom så en nokia 6110 navigator. Skydetelefon med gps indbygget, og vel
og mærke rigtigt indbygget, dvs ikke noget med at skulle på nettet efter
kort, eller noget

Proppede den i mc jakke lommen og satte noget musik på. høretelefon på (de
medleverede passer fint sammen med min hjelm), og så afsted. Det gik bare
super. Skruede ned for musikken når den ville sige noget, og når jeg nægtede
fandt den lynhurtigt en ny rute.

Der var ingen problemer med signal selvom den lå i en lomme, og selvom det
gik både igennem skov og by.

Bare lige et lille hint

Mvh TP - der tidligere har brugt bilens navi iført en tanktaske.

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 18-07-07 21:29

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Idag kom så en nokia 6110 navigator. Skydetelefon med gps indbygget, og
> vel og mærke rigtigt indbygget, dvs ikke noget med at skulle på nettet

Udover det smarte med GPS, kan den så køre på et alm. abonnement eller SKAL
man have '3' ?
Kan den gemme den kørte rute ?

På forhånd tak

Ivan

Fra : tp

Dato : 18-07-07 22:04

> Udover det smarte med GPS, kan den så køre på et alm. abonnement eller
> SKAL man have '3' ?

Jeg har ikke 3, så det er vel svar nok

> Kan den gemme den kørte rute ?

dont know, men man kan installere programmer selv (series 60), og der ligger
et par stykker allerede som bruger gps'en, ex en "cykel/køre computer"
program, så mon ikke det kan lade sig gøre på en eller anden måde.

Min point er bare, at jo færre dimser vi skal slæbe rundt med jo bedre...
TÆNK hvis fx konen kunne nøjes med blot ÉN kuffert på MCen når vi skulle
afsted, istedet for at hun skal have 2½ og mig en halv

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 18-07-07 22:18

> [...]
> TÆNK hvis fx konen kunne nøjes med blot ÉN kuffert på MCen når vi skulle
> afsted, istedet for at hun skal have 2½ og mig en halv

Jow, jow. Sådan én må jeg have fat i !
Tak for tippet.

Ivan

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 19-07-07 06:14

Ivan Sparvath wrote:

> "tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>
> Jow, jow. Sådan én må jeg have fat i !

Men husk nu at den også skal hede Navigator, hvis du fx bestiller den over
nettet, elllers risikere du at blive skuffet når posten dukker op:
<http://www.nokia.dk/phones/6110/> :) Det må være en, mere end
almindeligt, fordrukken finne der har udtænkt det navnesystem.

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Annie gyg

Dato : 18-07-07 22:45
Fra : tp

Dato : 19-07-07 06:42

> se den her:
> http://www.nokia.dk/phones/6110_navigator/
>
> Se test her:
> http://mobilsiden.dk/?aId=4432
>
> Se pris her:
> http://www.mobilpriser.dk/index.php?page=103&product=3160&bc=1

super detaljer. vil bare lige sige at jeg gav 299 + abb hos debiltel (IKKE
at jeg anbefaler det selskab, blot at det var der den var billigst)

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-07-07 07:44

tp wrote:
> Idag kom så en nokia 6110 navigator. Skydetelefon med gps indbygget,
> og vel og mærke rigtigt indbygget, dvs ikke noget med at skulle på
> nettet efter kort, eller noget

Så du kan gps'e i offline tilstand (uden simkort i)?

/jim

Fra : Max Andersen

Dato : 20-07-07 23:42

tp wrote:
> [...]
>
> Idag kom så en nokia 6110 navigator. Skydetelefon med gps indbygget, og
> vel og mærke rigtigt indbygget, dvs ikke noget med at skulle på nettet

Hvad med lyden når man har tinnitus og bruger ørepropper? Kan man
integrere det med bluetooth og indbygge headset i hjelmen eller ?

Max

Fra : tp

Dato : 21-07-07 12:23

> Hvad med lyden når man har tinnitus og bruger ørepropper? Kan man
> integrere det med bluetooth og indbygge headset i hjelmen eller ?

ja telefonen har da bluetooth, så hvis hjelmen også har, så er den da
hjemme. Dvs du har en hjelm hvor højt sidder I hjelmen under foret? Og som
har BT? HVAD er det for en hjelm og hvad har den kostet